کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام ارتش در پی درگذشت زنده‌یاد پرتوی

29 ارديبهشت 1393 ساعت 12:15

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت درگذشت حسین پرتوی، نقش و تأثیر هنرمندانی متعهد همچون وی در پیروزی انقلاب و انعکاس نقش حساس ارتش در به ثمر رساندن نهال نوپای انقلاب اسلامی را بسیار موثر دانست.


به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین پرتوی، خالق عکس معروف و تاریخی دیدار همافران ارتش با حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه علوی در سال ۵۷، پس از سالها تحمل درد و رنج بیماری در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند متعهد کشورمان، نقش و تأثیر هنرمندانی متعهد همچون حسین پرتوی در پیروزی انقلاب و انعکاس نقش حساس ارتش در به ثمر رساندن نهال نوپای انقلاب اسلامی را بسیار موثر دانسته و همگام با سایر اقشار جامعه یاد و خاطره این عکاس مومن و انقلابی را گرامی می­دارد.

از جمله آثار این هنرمند می‌توان به عکس مربوط به بسته شدن فرودگاه به فرمان بختیار در ۴ بهمن ماه ۱۳۵۷، عکس مربوط به اعدام سران حکومت پهلوی در دبیرستان‌های علوی و رفاه، عکس مربوط به ورود امام خمینی (ره) به ایران در فرودگاه مهرآباد در روز۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و عکس تاریخی و ماندگار مربوط به بیعت همافران با امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۵۷اشاره کرد.

مرحوم پرتوی همچنین برگزاری چندین نمایشگاه عکس با موضوعات انقلاب و دفاع مقدس، دریافت لوح تقدیر از نخستین جشنواره تخصصی مطبوعات ورزشی در ایران، دریافت لوح و تندیس از دومین همایش تجلیل از فجرآفرینان عاشورایی(بهمن ۱۳۸۵)، دریافت لوح و مدال در همایش راویان نور و بزرگداشت عکاسان انقلاب (بهمن ۱۳۸۶) و دریافت تقدیرنامه از فرمانده نیروی هوایی ارتش در آستانه بیست و نهمین سالروز بیعت همافران با امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۸۶ را در کارنامه‌ هنری خود دارد.

مرحوم حسین پرتوی سال‌ها از بیماری ALS رنج می‌برد.


کد مطلب: 360964

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/360964/پیام-ارتش-پی-درگذشت-زنده-یاد-پرتوی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com