سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تغییر محتوای ۸ کتاب درسی دوره متوسطه

يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب: 360897
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش «تفکر و سبک زندگی» و «کار و فناوری» را دو عنوان کتاب جدید در سال تحصیلی جدید دانست و بیان کرد: کتاب «تفکر و سبک زندگی» به دنبال پاسخ به خواسته فرهنگیان است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی زرافشان عصر امروز در جمع مدیران آموزش و پرورش گیلان با اشاره به همکاری فرهنگیان در تولید کتاب‌های درسی با ایجاد فضای مجازی در سایت آموزش و پرورش اظهار کرد: پیش‌نویس کتاب کلاس هشتم برای نظرخواهی از معلمان در سایت آموزش و پرورش گذاشته شده است. وی ادامه داد: معلمان با مطالعه محتوای کتاب‌های درسی به فرآیند تعلیم آشنا می‌شوند.
 
زرافشان از تغییر محتوای هشت عنوان کتاب درسی دوره نخست متوسطه در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: عنوان و محتوای دو کتاب جدید تغییر کرده است. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش «تفکر و سبک زندگی» و «کار و فناوری» را دو عنوان کتاب جدید در سال تحصیلی جدید دانست و بیان کرد: کتاب «تفکر و سبک زندگی» به دنبال پاسخ به خواسته فرهنگیان است.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه وظیفه را برای معلمان مطرح کردند، تصریح کرد: دانش وظیفه نخست معلمان است اما به‌تنهایی کفایت نمی‌کند. زرافشان پرورش تفکر، اندیشیدن و خردورزی را وظیفه دوم خواند و یادآور شد: اخلاق وظیفه سوم فرهنگیان است.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌هاست که بر وظیفه خردورزی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای مطالبه مقام معظم رهبری درس «تفکر و سبک زندگی» را ارائه کرده است. وی آموزش به منظور ارتقای توان معلمان در اجرای مطلوب برنامه‌ها را موثر ذکر کرد و گفت: آموزش معلمان موجب نشاط و شادابی کلاس‌ها در شکوفایی استعدادهای درونی دانش‌آموزان می‌شود.
 
زرافشان با بیان اینکه ارتقای کیفیت یادگیری توسط معلمان انجام می‌شود، اظهار کرد: آموزش معلمان موجب تغییر در نگرش و ارتقای مهارت دانش‌آموزان می‌شود. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به نقش کلیدی گروه‌های آموزشی با تشکیل کارگاه‌های آموزشی و نظارت‌های بالینی از کلاس‌های درس اشاره کرد و یادآور شد: آموزش ضمن خدمت شایستگی معلمان در انجام فعالیت‌ها را فراهم می‌کند.
 
وی ارتقای شایستگی آموزش معلمان را در فرآیند یاددهی و یادگیری مهم خواند و بیان کرد: امسال ۳۰ درصد از معلمان پایه هفتم آموزش ندیدند و با راهنمایی سرگروه‌های آموزشی و جلسه‌های تعاملی مثبت و سازنده این گروه‌ها فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *