پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

پلنگ ایرانی در ارتفاعات تهران +عکس

شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 360609
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویربرداری یک قلاده پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع کاوده خبر داد و گفت: این مشاهده نشانگر امنیت منطقه و وجود زیستگاه بکر و مناسب برای زندگی این گونه منحصر بفرد است.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، رضا کرمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: ظهر روز پنجشنبه (۲۶۵ اردیبهشت) باحضور در منطقه شکار ممنوع کاوده ، درحین عملیات گشت و کنترل یک قلاده پلنگ ایرانی درارتفاعات این منطقه مشاهده گردید.

او گفت: مشاهده پلنگ در روز نشانگر امنیت منطقه و وجود زیستگاه بکر و مناسب برای زندگی این گونه منحصربفرد است.


رضا کرمی در این باره گفت: حین گشت زنی در ارتفاعات ناگهان با پلنگی مواجه شدیم که بر روی یک صخره درست بالای سر ما و در فاصله ای بسیار نزدیک قرار داشت که این پلنگ بسیار درشت جثه بود، لحظاتی نشست و دقیقا به تماشای ما مشغول شد که در این فاصله موفق به تهیه عکس از آن شدم و پس از دقایقی در کمال خونسردی برخواست و به پشت صخره برگشت و از دیدخارج شد.


گفتنی است شهرستان فیروزکوه از زیستگاههای قوچ ومیش و کل و بز استان بوده و در سالیان اخیر پلنگ ایرانی در مناطق مختلف این شهرستان چندین بار مشاهده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دريغ است ايران كه ويران شود
كنام پلنگان و شيران شود

قابل توجه كوهنوردان محترم دامداران عزيز حاشيه نشينان شهر تهران