جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

معاون اول روحانی و پسر هاشمی رئیس و نایب رئیس شورای مرکزی کارگزاران شدند

شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 360572
در این جلسه اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس شورای مرکزی حزب انتخاب شد و بنابر تصمیم‌گیری ارکان حزب، رئیس شورای مرکزی در نقش رئیس پارلمان وظیفه آن را دارد که حکم دبیر کل را امضا و منتخب اعضا را تعیین کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، هفته‌نامه صدا (رسانه همسو با حزب کارگزاران سازندگی) از انتخاب سعید لیلاز به عنوان قائم مقام و ابقای غلامحسین کرباسچی به عنوان دبیر کل این حزب خبر داد.

در آخرین جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران غلامحسین کرباسچی با رای اعضا در سمت دبیر کلی این حزب ابقا شد.

حزب کارگزاران سازندگی که دوره جدید فعالیت‌های خود را آغاز کرده در ماه گذشته جلسات و نشست‌های خود را دنبال کرده است.

این شورا در دوره جدید فعالیت خود اولین جلسه را با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار کرد.

هفته‌نامه صدا در ادامه با اشاره به جلسه دوم این شورا آورده است: جلسه دوم نیز در حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

همچنین در جلسه اخیر حزب کارگزاران اعضای شورای مرکزی برای تعیین دبیرکل جدید نشستی را برگزار کردند و این جلسات با حضور دو سوم اعضا تشکیل می‌شود.

در این جلسه اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس شورای مرکزی حزب انتخاب شد و بنابر تصمیم‌گیری ارکان حزب، رئیس شورای مرکزی در نقش رئیس پارلمان وظیفه آن را دارد که حکم دبیر کل را امضا و منتخب اعضا را تعیین کنند.

از آنجا که اسحاق جهانگیری در حال حاضر در دولت حسن روحانی در معاونت اول مشغول به فعالیت است و ممکن است نتواند در برخی جلسات حزب شرکت کند، اعضای شورای مرکزی محسن هاشمی بهرمانی را به عنوان نایب رئیس انتخاب کردند.

همچنین یدالله طاهرنژاد و فرزام ترکان به عنوان منشی‌های هیئت رئیسه انتخاب شدند.

هفته‌نامه صدا در ادامه آورده است: از آنجا که به غیر از غلامحسین کرباسچی فرد دیگری نامزد دبیر کلی نبود، کرباسچی برای یک دوره دیگر نیز دبیر کل حزب سازندگی شد.

همچنین سعید لیلاز با پیشنهاد دبیر کل و تایید شورای مرکزی به عنوان قائم مقام دبیر کل و سید افضل موسوی به عنوان خزانه‌دار حزب انتخاب شدند.

حزب کارگزاران سازندگی قرار است این هفته جلسه استانی خود را برگزار کند. همچنین قرار است تا یک ماه آینده یک گردهم‌آیی سیاسی هم برگزار کند.

تشکیل کانون های حزبی نیز از جمله برنامه‌های این حزب است که آن مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره در ماه‌های آتی است.

قرار است جلسات حزب هر دو هفته یک بار برگزار شود.

اعضای حزب بر ضرورت راه‌اندازی روزنامه نیز تاکید کردند و قرار شد در این باره تصمیم گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *