پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۷

لغو روادید با ۱۲ کشور

جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب: 360531
وزیر اطلاعات از لغو روادید با ۱۲ کشور خبر داد و افزود: وزارت اطلاعات بستر مناسبی را برای امکان لغو روادید با کشورها ایجاد کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت گردشگری که با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل‌های گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، وظیفه و رسالت وزارت اطلاعات را ایجاد امنیت برای مردم دانست و گفت: ما وظیفه داریم در جامعه امنیت برقرار کنیم تا مردم شادکامی و شادمانی را احساس کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: وظیفه ما ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم است، تلاش می‌کنیم تا جلوی خطرات را بگیریم و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه امروز سربازان گمنام امام زمان(عج) در خدمت مردم هستند، تصریح کرد: وجود امنیت در جامعه از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش دولت ایجاد آسایش برای مردم و نقش‌آفرینی ملت در ساختن کشور است ادامه داد: ما خدمتگزار مردم هستیم و این کشور برای ملتی است که باید در ساختن اقتصاد و فرهنگ کشورشان سهیم باشند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه بدون حضور مردم، دولت کاری از پیش نمی‌برد، گفت: مردم در طول تاریخ و در تمام دوران‌ها، مولد ثروت بوده‌اند و تأکید بر این بوده است که حجم دولت‌ها کوچک باشد.

علوی در ادامه به آموزه‌های اسلامی در رابطه با امر سفر اشاره کرد و افزود: در دین ما به گوشه‌گیری و انزوا توصیه نشده و حضور مردم در جامعه و نقش اجتماعی ملت مورد تأکید قرار گرفته است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه در آموزه‌های اسلامی سفر رفتن و تکریم و گرامی‌داشت مهمان مورد توجه است، تصریح کرد: براساس روایاتی که از ائمه معصومین به جا مانده و آیاتی که در قرآن مجید آمده، سفرکردن و مشاهده آنچه بر ملت‌ها گذشته توصیه شده است.

علوی،‌ گردشگر خارجی را مهمان ملت و تکریم آن را وظیفه همگان دانست و یادآور شد: مسئله گردشگری باید مورد توجه جدی واقع شود و می‌تواند به‌عنوان یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: گردشگری این ظرفیت را دارد که به یکی از راهکارهای آشنایی با انقلاب اسلامی تبدیل شود، انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده صدور آن هم باید به‌شکل فرهنگی انجام شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: هر گردشگر خارجی که به کشور ما آمده پس از رؤیت واقعیت‌های ایران همانند یک سفیر به جنگ رسانه‌ای که دشمنان ما راه انداخته‌اند رفته و مبلغ فرهنگ ما شده است.

علوی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از گردشگران خارجی ارزش‌های فرهنگی و قوانین کشورها را رعایت می‌کنند، افزود: مردم کشورها به قانون کشورهای مقصد احترام می‌گزارند، هر فعالیتی به‌طور طبیعی آفت‌هایی به‌دنبال دارد اما نباید گردشگری را به‌دلیل آفت‌هایی که ممکن است داشته باشد تعطیل کرد.

وی رواج فرهنگ گردشگری در کشور را راه‌حل جلوگیری از بروز آفت‌های این صنعت دانست و گفت: با رشد و توسعه گردشگری ناهنجاری‌ها در کشور از بین می‌رود، فرهنگ تکریم و گرامی‌داشت گردشگران باید با عزم و اراده ملی رواج پیدا کند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهایی که حتی گوشه‌ای از ظرفیت‌های کشور ما را ندارند صنعت گردشگری رواج یافته و درآمد ارزی بسیاری عاید این کشورها شده است، ما باید با برنامه‌ریزی و همکاری همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کشورمان برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

وزیر اطلاعات توسعه و رونق گردشگری را یکی از بهترین راه‌های برون‌رفت از مشکلات تحریم‌ها دانست و گفت: دیدگاه و جهت‌گیری ما در وزارت اطلاعات از میان برداشتن مشکلات و موانع است، در حال حاضر ویزای فرودگاهی در ۲ فرودگاه کشور صادر می‌شود که به‌زودی در ۲ فرودگاه دیگر این امکان در اختیار گردشگران ورودی قرار می‌گیرد.

علوی از لغو روادید با ۱۲ کشور خبر داد و افزود: وزارت اطلاعات بستر مناسبی را برای امکان لغو روادید با کشورها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: باید از محسنات گردشگری استفاده کنیم و صدمات و آسیب‌های آن را به حداقل برسانیم، رویکرد وزارت اطلاعات همکاری و کمک به رفع موانع رشد و توسعه گردشگری است.

وزیر اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: تکمیل و احداث زیرساخت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا به‌زودی شاهد رشد این ضلع از اقتصاد باشیم که توانایی و ظرفیت صدور انقلاب و فرهنگ ما را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نام 12 کشور لطفا" !؟
أين همه مطلب نوشتيد ولي نام أين دوازده كشور رو ننوشتيد،واقعا جاي تاسف
اسراییل آمریکا انگلیس فرانسه آلمان اردن عربستان اوکراین پاکستان افغانستان بحرین کره و ....
خارشوراشتون
Iran, Islamic Republic of
جزایر لانگرهاوس را داشته باش تا بقیه اش پیدا شه
Iran, Islamic Republic of
بولکینافاسو - افغانستان - پاکستان - مغولستان - نپال - چاد - اتیوپی - جزایر ریزه میزه در جنوب افریقا - کشورهای بی نام ونشان در وسط اقیانوسها و ....
گینه،
Iran, Islamic Republic of
كدام كشورها هستند؟