پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد:

واردات گوشی‌های تأییدنشده و بدون‌گارانتی

جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 360434
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد مدل‌های بسیار زیادی از گوشی‌های تلفن همراه در بازار به فروش می‌رسند که نه تنها تأییدیه این سازمان را ندارند بلکه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز نیستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: برای نمایندگی‌های مجاز واردات گوشی‌های تلفن همراه که لیست آنها از طرف مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده، فرآیند تأئید نمونه در هنگام واردات انجام شده و در صورت انطباق نتایج آزمایش با استانداردها و ضوابط داخلی کشور، فرآیند ترخیص انجام می‌شود.
 
بر اساس اعلام این سازمان، به منظور ترغیب وارد کنندگان به واردات قانونی انجام فرآیندها تسهیل شده است: از جمله اینکه زمان انجام فرآیند تائید نمونه به 5 روز کاری کاهش یافته و گواهی‌های صادره توسط مراجع بین‌المللی مورد تائید سازمان پذیرفته می‌شود. همچنین در صورت ارائه نمونه در هنگام ثبت سفارش و تأیید ان توسط این سازمان، در هنگام واردات انبوه، ضمن نمونه برداری مجدد نسبت به ترخیص همزمان مابقی آنها اقدام می‌شود.
 
رگولاتوری تاکید کرد: علیرغم تلاش‌های این سازمان و پیگیری‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به دلیل عدم نظارت صحیح در مبادی گمرکی و همچنین واردات غیر قانونی و عدم پایش بازار توسط نهادهای مرتبط، مدل‌های بسیار زیادی از گوشی‌های تلفن همراه در بازار به فروش می‌رسند که نه تنها تأییدیه این سازمان را ندارند بلکه گارانتی و خدمات پس از فروش نیز ندارند که نمونه‌ای از آن طی نامه شماره 103.63693 مورخ 1391.11.16 به معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *