سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۱

بزرگترین مشکل طرح تحول سلامت

پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 360383
وزیر بهداشت با اشاره به تصویب تعرفه‌های دولتی و خصوصی در شورای عالی بیمه و هیأت وزیران از ابلاغ آن‌ها در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت ظهر امروز در حاشیه گردهمایی رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران، گفت: معاون درمان باید تا ۱۵ خرداد مشخص کند که در بخش تجهیزات پزشکی کشور به چه چیزهایی نیاز دارد و باید چه مقدار از منابع را به بخش تجهیزات اختصاص دهیم.

وی همچنین به موضوع ترویج زایمان طبیعی اشاره کرد و گفت: باید در بیمارستان‌های ما میان زایمان طبیعی و سزارین تناسب وجود داشته باشد و این طور نباشد که مثلاً در یک بیمارستان ۹۰ درصد زایمان‌ها به صورت سزارین صورت بگیرد.

وزیر بهداشت خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها گفت: رؤسای دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی باید در امتیازدهی به بیمارستان‌ها موضوع ترویج زایمان طبیعی و تناسب میان زایمان‌های طبیعی و سزارین را لحاظ کند.

وی در مورد جلسه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: این جلسه به کرات در سه ماه گذشته برگزار شده و در آن نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفته است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: جلسه امروز نیز به بررسی مشکلات و موفقیت‌های طرح تحول نظام سلامت اختصاص داشت و با تلاش‌هایی که دوستان از اجرای طرح تحول داده‌اند خوشحال کننده بود.

وزیر بهداشت همچنین به مشکلات شهر تهران برای اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: استان‌ها و شهرستان‌ها نسبت به تهران در اجرای این طرح موفق‌تر بوده‌اند چرا که شور و اشتیاق همکارانمان در شهرستان‌ها بیشتر و مشکلات آنها نسبت به تهران کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در بحث نظارت‌ها بر روی عملکرد پرسنل و مجریان طرح تحول نظام سلامت تعدادی از رؤسای بیمارستان‌ها به دلیل آشنا نبودن با طرح و نیز برخی تخلفات برکنار شده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین از تصویب تعرفه‌های دولتی و خصوصی در شورای عالی بیمه و هیأت دولت خبر داد و گفت: این تعرفه‌ها به زودی ابلاغ می‌شود ضمن اینکه ما طرحی را آماده کرده‌ایم که مربوط به اجرای عدالت در بین جراحان مختلف می‌شود به این صورت که پرداخت یکسان برای اعمال جراحی به جراحان مختلف در رشته‌های متفاوت صورت می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص نرخ تعرفه‌های جراحی گفت: طی ۴ سال گذشته با وجود تورم در کشور نرخ تعرفه جراحی تغییر نکرده و بنا داریم که تعرفه‌های جدید را با توجه به طرح عدالت‌ محوری در میان جراحان، افزایش دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی یکی از مهمترین مشکلات اجرای طرح تحول نظام سلامت را بی‌اعتمادی پزشکان به این طرح عنوان کرد و گفت: دوستان پزشک نگران هستند که مبادا این طرح به سرنوشت طرح‌های دیگر دچار شود اما من به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول ایمان دارم و انشاءالله تا آخر سال با مشخص شدن ابعاد مختلف طرح اعتماد پزشکان نیز جلب می‌شود.

وزیر بهداشت در پایان از افتتاح هزار خانه بهداشت تا ۲۲ بهمن در سراسر کشور خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
فوری/فوری با سلام بنده چند وقت می باشد از مسیر زاهدان به تهران به صورت هوایی تردد دارم/هزینه بلیط به صورت سیستمی 500/172 است و چارتری مبلغ 000/230 است که هروقت به سایت خرید انلاین یا دفاتر مراجعه می کنید خبری از بلیط سیستمی نیست و باید از سر نیاز بلیط چارتری تهیه کنی/ اسم این کار چیست/سود این کار درجیب چه کسانی می رود/ قول مساعدی که از گرانی بلیط در مقابل ارتقای کفیت پرواز ها داده بودن چه شد که از این در پروازها واقعا خبری نیست/لطفا پیگیری کنید