جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
در دیدار با وزیر خارجه ژاپن؛

نتانیاهو: نمی‌توان به ایران اعتماد کرد

سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 360077
نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که به ژاپن سفر کرده، در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای بار دیگر ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتم متهم کرد و گفت نمی‌توان به ایران اعتماد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه بار دیگر ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتم و حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد که نمی‌توان به تهران اعتماد کرد.

نتانیاهو که به ژاپن سفر کرد، در دیدار با «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه این کشور، با بیان این ادعا که تهران «قابل اعتماد نیست»، گفت: «اگر جامعه بین‌الملل می‌خواهد از کابوس تروریسم هسته‌ای رهایی یابد، باید اطمینان پیدا کند که اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان، توان ساخت تسلیحات هسته‌ای را ندارد.»

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) از فردا (چهارشنبه) دور تازه مذاکرات هسته‌ای را در شهر وین آغاز می‌کنند. طرفین در تلاشند تا پیش از ضرب‌الاجل ۲۹ تیر، مقرر در توافق موقت ژنو، به راهکاری جامع دست یابند.

اسرائیل از ابتدا با توافق با ایران مخالفت کرده و توافق ژنو را نیز «اشتباهی تاریخی» خوانده است. هفته گذشته تیمی از مقامات ارشد آمریکایی از جمله نماینده این کشور در مذاکرات هسته‌ای، برای رایزنی در مورد دور تازه گفت‌وگوها، که گفته می‌شود هدف از آن بحث بر سر پیش‌نویس توافق است، به تل‌آویو سفر کردند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که هدف اصلی سفر اخیر نتانیاهو به ژاپن نیز، بحث بر سر برنامه هسته‌ای ایران و همچنین متقاعد کردن توکیو به محدود نگه داشتن روابط تجاری با تهران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *