کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار ساخت مدرسه توسط خیرین

25 ارديبهشت 1393 ساعت 14:53

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور از ساخت ۷.۵ کلاس درس به طور متوسط در هر روز توسط خیرین مدرسه‌ساز بعد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.


به گزارش جهان به نقل از فارس از همدان، مرتضی رئیسی در شانزدهمین همایش جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان فامنین ضمن قدردانی از اقدام خیرخواهانه احمد حسینی در ساخت هنرستان ۱۸ کلاسه روستای امامزاده پیرنهان فامنین اظهار کرد: وظیفه شرعی همه ماست که از شخصیت‌هایی که وجودشان تأثیرگذار در پیشرفت کشور بوده‌اند، قدردانی کنیم.

وی با تأکید بر توجه به اقدامات نیکوکارانه خیرین به خصوص در زمینه ارتقای سطح آموزش و پرورش افزود: حضور و اثرگذاری خیرین در امر آموزش و پرورش پررنگ‌تر از هر مکان دیگری بوده که اگر آنها اقدام به چنین کارهای مهمی نمی‌ِکردند، مشکلات تحصیلات دانش‌آموزان بسیار فرا‌تر از امروز می‌شد.

معاون عمرانی وزیر تکریم خیرین مدرسه‌ساز را به دو دلیل دارای ارزش دانست و گفت: برخی با وجود داشتن اموال فراوان توفیق جاودانگی‌ نام نیک نداشتند اما خیرین با کار نیک به مقام والایی رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: با اقدامات خیرخواهانه به ویژه ساخت مدرسه‌ برای تحصیل دانش‌آموزان امکان نهادینه شدن فرهنگ ایثار و گذشت در بین آنها وجود خواهد داشت.

رئیسی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در اقدام به مدرسه‌سازی، آن را مصداق صدقه جاریه دانست و اضافه کرد: با تأکیدات رهبر انقلاب در راستای توجه به اغنای جامعه، همکاری تلاشگران عرصه آموزش و پرورش عاملی در ایجاد مجمعی به نام مجمع خیرین مدرسه‌ساز شد که در واقع از اقدامات خوب و اثرگذار در کشور است.

وی از ساخت بیش از ۹۷ هزار کلاس مردمی یا مشارکتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ درصد از کلاس‌های درس کشور یعنی ۹ میلیون متر مربع فضای آموزشی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دست خیرین کشور ایجاد شده است.

رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور ادامه داد: به طور متوسط بعد از پیروزی انقلاب ۷.۵ کلاس درس طی هر روز توسط خیرین ساخته شده و با اقدامات نیکوکارانه در راستای تحقق تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، کاری ماندگار است.

وی از افزایش تعهدات خیرین کشور در راستای ساخت و تکمیل مدارس در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: در سال‌های اخیر تعهدات خیرین کشور در امر واگذاری زمین، ساخت و تجهیز مدارس ده‌ها برابر شده است.

رئیسی افزود: با تعهدات خیرین در راستای ساخت مدارس و نوسازی‌ آنها طی سال‌های ۷۷ تا ۷۸ که ۱۷ میلیارد تومان بوده است، در سال‌های اخیر به هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی از تخصیص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار خیرین در راستای مدرسه‌سازی کشور طی سال ۹۲ خبر داد و اضافه کرد: اگر کمک خیرین در ساخت مدارس نبود کاهش مدرسه‌های چند نوبته پس از پیروزی انقلاب امکان‌پذیر نمی‌شد.

معاون عمرانی وزیر با تأکید بر برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز یادآور شد: با وجود تلاش‌های بسیار در امر ساخت مدارس کشور، فعلاً به حد استانداردسازی نرسیده‌ایم.


کد مطلب: 360017

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/360017/آمار-ساخت-مدرسه-توسط-خیرین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com