پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پیروزی ائتلاف «مالکی» با ۶۶ درصد آرا

دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 359945
شمارش آرا در استان بغداد نشان داد ائتلاف «دولت قانون» عراق ۶۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده و از رقبای خود با فاصله زیاد پیشی گرفته است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری «المصدر» نوشت: یک منبع آگاه در کمیساریای عالی انتخابات عراق با اعلام اینکه شمارش آراء در استان بغداد به پایان رسیده و شمارش آراء استان «الانبار» آغاز شده است، گفت: ائتلاف دولت قانون به ریاست «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق در صدر قرار گرفته و با فاصله زیادی از سایر رقبایش پیشی گرفته است. پس از او ائتلاف «المواطن» به رهبری «عمار الحکیم» با فاصله کمی از «الاحرار» وابسته به جریان صدر در رده دوم قرار گرفته است.

این منبع گفت: دولت قانون ۶۶ درصد آراء را به خود اختصاص داده است و این ائتلاف در اکثر استان‌های مرکزی و جنوبی در صدر است.

صبح دهم اردیبهشت مرحله پایانی انتخابات پارلمانی عراق آغاز و درهای حوزه‌های رای‌گیری به روی مردم باز شد تا ۹۰۳۹ نامزد نمایندگی پارلمان عراق برای کسب ۳۲۸ کرسی با یکدیگر رقابت کنند.

این انتخابات سومین انتخابات پس از سقوط رژیم بعث عراق و اولین انتخابات پارلمانی پس از خروج اشغالگران آمریکایی از این کشور در سال ۲۰۱۱ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *