جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
در دادگاهی در طرابلس ؛

سیف‌الاسلام قذافی محاکمه شد

يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 359768
دادگاه طرابلس امروز یکشنبه محاکمه سی و هفت تن از چهره های وابسته به رژیم قذافی را به ۲۵ ماه مه موکول کرد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: دادگاهی در جنوب طرابلس، پایتخت لیبی امروز یازدهم ماه مه ۲۰۱۴ محاکمه «سیف‌الاسلام قذافی» پسر «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی و ۳۶ متهم دیگر را برگزار کرد.

دادگاه طرابلس پس از دقایقی از آغاز جلسه تصمیم گرفت محاکمه را به ۲۵ ماه مه موکول کند تا وکلای متهمان فرصت بررسی لوح های فشرده درباره پرونده مربوط به متهمانشان را داشته باشند و وکیل سیف الاسلام هم در جلسه آتی حضور داشته باشد.

سیف الاسلام قذافی در آوریل سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی رژیم پدرش معمر قذافی توسط انقلابیون شهر زنتان در جنوب لیبی در حالی که درصدد فرار به نیجر بود، دستگیر شد و از همان زمان در آنجا به سر می‌برد و محاکمه امروز وی نیز از طریق ویدیو کنفرانس و با دوربین مدار بسته انجام شد.

در این دادگاه همچنین تعدادی از مقامات بلندپایه رژیم سابق از جمله «عبدالله السنوسی» رئیس دستگاه اطلاعات، «ابو زید دورده» رئیس دستگاه امنیت خارجی و «البغدادی‌المحمودی» آخرین نخست وزیر رژیم قذافی نیز حضور یافتند.

علاوه بر «سیف الاسلام قذافی» گروهی دیگر از متهمان زندانی شده در شهر الزنتان، از جمله «منصور ضو» رئیس گارد ملی لیبی نیز از طریق اتاق مدار بسته در این دادگاه حضور یافت.

پارلمان لیبی اخیرا به دلیل دشواری برقراری امنیت عملیات انتقال «سیف الاسلامی قذافی» از شهر الزنتان مجبور شد قانونی را به تصویب برساند که به موجب آن امکان محاکمه وی از طریق اتاق مدار بسته وجود دارد.

این ۳۷ متهم با اتهاماتی مثل کشتار تظاهرات‌کنندگان در جریان قیام ۱۷ فوریه ۲۰۱۱ میلادی، کشتار جمعی، فتنه انگیزی بین مردم لیبی، صدور مجوز برای تجاوز جنسی گروهی و از هم پاشیدن بافت اجتماعی روبرو هستند.

دادگاه طرابلس تاکنون چندین بار جلسه محاکمه سیف الاسلام و دیگر شخصیت های متهم به جنایت جنگی را پس از تشکیل به زمانی دیگر موکول کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *