شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

توضیح ناجا درباره برخورد با تجمعات غیرقانونی

يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب: 359760
فرمانده نیروی انتظامی گفت: استرداد مجرمین در خصوص افرادی است که در ایران جرم انجام داده‌اند و به کشورهای دیگر گریخته‌اند؛ استقلال قضایی حکم می‌کند که هر شهروندی در هر کشوری مرتکب جرم شود در همانجا به پرونده او رسیدگی شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار اسماعیل احمدی‌ مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه چهارمین همایش تکریم حافظان وحی الهی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی در مورد ضابطین قضایی، اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که از گذشته وجود داشت این بود که همه ماموران ناجا ضابط شناخته می‌شدند و معلوم نبود که کدام اطلاعاتی هستند یا خدماتی و همچنین معلوم نبود که اگر ماموری در مرخصی بود می‌توانست با مجرم برخورد کند یا نه و این موضوع تفسیربردار و چالش‌آفرین بود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: همه ماموران انتظامی با لباس در برخورد با جرائم مشهود باید ورود کنند و نباید ماموران انتظامی با دیدن جرم در جامعه بی‌تفاوت باشند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: یکی از مسائل عمومی این است که باید ماموران نیروی انتظامی در برخورد با جرائم مشهود ضابط اجرایی قانون باشند. اما در ورود به اماکن خصوصی نیاز به حکم قاضی می‌باشد و اگر در این زمینه قانونی ایجاد شود، مسلما ماموران نیز با ضوابط محکمتر وارد عمل می‌شوند و مردم نیز با حقوق خودشان آشنا می‌شوند.

احمدی‌مقدم در مورد استرداد مجرمین از امارات به ایران و پرونده فساد بزرگ مالی، گفت: پلیس امارات در استرداد مجرمین و پرونده‌های مشترک فعالیت خوبی داشته است و همیشه اهتمام در این موضوع وجود دارد و برخی وقت‌ها نیز کار مشارکتی در تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با مواد مخدر و شناورهای غیرمجاز بین پلیس ایران، اینترپل، مواد مخدر و ... وجود دارد و نتیجه این همکاری‌ها باعث شده است که حتی جرائم ایرانی‌ها نیز به طرز محسوسی کاهش پیدا کند و حتی باعث شده که رفتار گذشته‌ای که در امارات با ایرانیان می‌شده بهتر شود.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد تجمع در میدان فاطمی اظهار داشت: از کجا می‌دانید که با این تجمع برخورد نشده است.

سردار احمدی‌مقدم تصریح کرد: هیچ گروهی نباید بدون مجوز تجمع کند، چرا که در آن صورت باعث ایجاد ترافیک و زحمت می‌شود اما اگر مجوز بگیرند، فضا و مکان مناسب برایشان تعبیه می‌شود و رفتارهای حاشیه‌ای با آنها صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: برخورد پلیس با تجمعاتی که آرام باشد، فقط تلاش برای مدارا و جمع‌وجور کردن است و این گروه، گروه متدینی بودند که حاشیه نداشتند.

احمدی مقدم تصریح کرد: از نظر پلیس این گروه مرتکب تخلف شده‌ است و اساسا این گروه‌ها نباید بدون مجوز وارد عرصه می‌شدند.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی در مورد استرداد مجرمین از کشورهای خارجی گفت: استرداد مجرمین در خصوص افرادی است که در ایران جرم انجام داده‌اند و به کشورهای دیگر گریخته‌اند؛ استقلال قضایی حکم می‌کند که هر شهروندی در هر کشوری مرتکب جرم شود در همانجا به پرونده او رسیدگی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همه دیدند که برخورد شد .