کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بغداد از واشنگتن درخواست پهپاد کرد

20 ارديبهشت 1393 ساعت 18:25

مقامات عراقی از وزارت دفاع آمریکا درخواست کردند به وزارت دفاع عراق پهپادهای پیشرفته‌ای برای استفاده از آن در جنگ با گروه‌های تروریستی ارسال کند.


به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم نوشت: منابع آگاه عراقی در وزارت دفاع این کشور اعلام کردند: مقامات عراقی از وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" درخواست کردند، به منظور مبارزه با گروه‌ تروریست " داعش" مستقر در استان الانبار در غرب عراق ارتش این کشور را به هواپیماهای بدون سرنشین "پهپاد" مجهز سازد.

این مسئول عراقی که با نشریه "الصباح" دولتی سخن می‌گفت مطالبی را که اخیراً نشریه "فارن پالسی" منتشر کرده بود و مدعی شده بود که مقامات عراقی از آمریکایی‌ها خواسته ‌اند برای مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در غرب عراق به ارتش این کشور به صورت حضور در میدان جنگ کمک کنند تکذیب کرد.

وی در این باره گفت: عراق به کمک نظامیان آمریکایی در این جنگ نیازی ندارد، بلکه ارتش عراق تنها از آمریکا می‌خواهد هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته بدهد.

البته وزارت دفاع آمریکا هم در این باره اعلام کرد: مقامات عراقی از پنتاگون خواسته‌اند شماری از کارشناسان مربوط به راه اندازی هواپیماهای بدون سرنشین خود را به عراق اعزام کنند، تا در این جنگ به عراقی‌ها کمک کنند.

یک منبع اگاه عراقی در این رابطه اعلام کرد: وزارت دفاع عراق از مدت‌ها قبل از طرف آمریکایی خواسته بود تا در نبرد خود با گروه‌های تروریست چندین فروند هواپیمای پیشرفته بدون سرنشین با قابلیت شلیک موشک، بررسی اوضاع میدانی، کشف تحرکات نیروهای تروریست، مراقبت از میدان جنگ بدون نیاز به حضور نظامیان در میدان جنگ را برای عراق تهیه و ارسال کند.

این مسئول عراقی که خواست به نامش اشاره نشود افزود: هم اکنون ارتش عراق نبرد تمام عیار و گسترده‌ای را با گروه‌های تروریست وابسته به داعش در این کشور آغاز کرده است و این نبرد هم اکنون در چهار استان عراق یعنی استان‌های الانبار، دیالی، نینوی و بابل آغاز کرده است.


کد مطلب: 359560

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/359560/بغداد-واشنگتن-درخواست-پهپاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com