پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اظهار علاقه روسیه به احداث کانال نیکاراگوئه

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 359557
رئیس کمیته امور خارجه مجلس نیکاراگوئه گفت: روسیه برای احداث کانال نیکاراگوئه علاقه زیادی از خود نشان داده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «خاسینتو سوآرز» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نیکاراگوئه ضمن اشاره به تأثیر فراوان کانال در خدمات تجاری جهانی و منافع بین‌المللی گفت: این عملکرد روسیه بازتاب فراوانی در قدرت‌های اقتصادی جهان داشته است.

خبرگزاری «پرنسا لاتینا» در این خصوص نوشت: اخیراً در رسانه‌ها از تمایل روسیه برای ساخته شدن این کانال و بحث کنونی او برای چگونگی دخالتش در اجرای این پروژه بسیار صحبت می‌شود.

«سرگی ریابکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه در این راستا می‌گوید: ما با همکاران نیکاراگوئه‌ای خود بارها در انجمن اقتصادی سن پطرزبورگ در این مورد بحث کردیم و به دنبال بهترین راه شرکت روسیه در این پروژه هستیم.

در اوایل سال، دولت ساندنیست و شرکت صاحب امتیاز بین‌المللی HKND اعلام کردند که آثار این پروژه بزرگ در سه ماه آخر سال ۲۰۱۴ نمایان خواهد شد.

در این پروژه بزرگ علاوه بر احداث این کانال، دو بندر، یک خط لوله و چندین فرودگاه و یک خط راه آهن دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *