پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

تقاضای کمک اوکراین از دولت پاکستان

چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 359128
«ولادیمیر لاکوموف»، سفیر اوکراین در اسلام‌آباد از دولت پاکستان خواست تا در بحران کنونی این کشور، «کی‌یف» را تنها نگذارد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه «داون» نوشت: ولادیمیر لاکوموف، سفیر اوکراین با شرکت در یک کنفرانس خبری اسلام‌آباد اظهار داشت که نا‌امنی در اوکراین نه تنها به اروپا آسیب می‌رساند بلکه چالشی برای امنیت تمام کشورهای دنیا خواهد بود.

وی افزود: اوکراین حاضر است برای بهبود وضع اقتصادی پاکستان به این کشور کمک کند و در مقابل این کشور نیز نبایستی، اوکراین را در برابر روسیه تنها بگذارد.

لاکوموف خاطر نشان کرد: پاکستان می‌تواند از تجربه‌های اوکراین برای جبران کمبود انرژی خود استفاده کند زیرا این کشور مرکز ترانزیت انرژی به اروپا است.

سفیر اوکراین گفت: در حال حاضر زیاده‌خواهی روسیه مشکلات زیادی به وجود آورده و انتظار داریم پاکستان در تمام زمینه‌ها اوکراین را همراهی کند.

وی افزود: روسیه نمی‌پذیرد که اوکراین مستعمره نیست بلکه یک کشور مستقل است همچنین فقط ۳۲ درصد مردم کریمه در رفراندوم شرکت کرده و خواهان الحاق به روسیه شده‌اند.

طی یکماه گذشته بحران در اوکراین در صدر تحولات بین‌المللی قرار گرفته به طوری که حتی بحران سوریه نیز در سایه این مسائل قرار گرفته است.

این بحران زمانی آغاز شد که معترضان در اوکراین در اعتراض به عدم تصویب طرح همکاری‌‌های اقتصادی با اتحادیه اروپا توسط دولت این کشور به خیابان‌ها آمدند و اعتراضاتی را در میدان استقلال کی‌یف به راه انداختند، در دو سوی این درگیری روسیه و غرب قرار داشتند، دولت اوکراین به ریاست «یانوکوویچ» که مورد حمایت «کرملین» بود و معترضان طرفدار غربی که غالباً از بازماندگان دولت سابق متولد شده از انقلاب مخملین نارنجی روبروی یکدیگر به رهبری «تیموشنکو» نخست وزیر اسبق این کشور صف کشیدند.

در این بین روسیه در راستای سیاست‌هایش به قدرت رسیدن آنارشیست‌ها در کی‌یف را فرصتی تاریخی برای خود در نظر گرفته تا بتواند با جدا کردن بخشی از خاک اوکراین در شبه جزیره کریمه سیطره راهبردی خود بر دریای سیاه را تحکیم ببخشد و در همین راستا با برگزاری همه پرسی در تاریخ ۱۷ مارس و اعلام نتایج آن در روز پس آن که با نتیجه ۹۵ درصد آرا موافقت مردم شبه جزیره کریمه برای انضمام به خاک روسیه اعلام می‌کرد، این منطقه مهم را به خاک خود منضم کرد.

ولی در تاریخ ۱۸ مارس یعنی در همان روز آمریکا اعلام کرد که نتایج همه پرسی را به رسمیت نمی‌شناسد و همچنین پیش از آن دیگر متحدین واشنگتن نیز اعلام کردند که در صورت انجام همه پرسی در کریمه روسیه را تحریم خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *