جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رئیس شورای اداره «BBC» استعفا کرد

چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 359125
رئیس شورای اداری شبکه خبری "بی بی سی" بنا به دلایلی که خود آن را جسمانی خوانده است از سمت خود در این شبکه استعفا کرد.
به گزارش جهان، مهر به پایگاه خبری کویت نیوز نوشت: کریس پاتن از ریاست هیئت اداری شبکه خبری "بی بی سی" انگلیس استعفا کرد.

وی در تشریح علت این استعفا به خبرنگاران گفت: استعفای کریس پاتن از هیئت اداری بزرگ ترین رسانه دیداری و شنیداری جهان خبری بسیار مهم به شمار می‌آید.

گفتنی است نام کامل این مدیر اداری هیئت اداره شبکه خبری "بی بی سی" لرد کریس پاتن اف بارنز است وی لقب لرد را از ملکه انگلیس به دست آورد وی در گذشته رهبر حزب محافظه کاران انگلیس بود و در کابینه نخست وزیر مارگارت تاچر سمت وزارت داشت و کمیسر اروپا در مسائل خارجی این کشور بود.

در واقع لرد کریس پاتن اف بارنز آخرین حاکم انگلیسی هنگ کنگ پیش از واگذاری آن به چین در سال ۱۹۹۷ بوده است.

در دوره اداره گروه "بی بی سی تراست" که از ماه می ۲۰۱۱ آغاز شده بود، دولت بودجه اداره این شبکه را بسیار کاهش داد، و در دوره وی بسیاری از بحران‌های مهم اقتصادی بر این شبکه خبری جهانی تاثیرات بسیار منفی گذاشت.

یکی از رسوایی‌های بزرگ دوران اداره لرد کریس پاتن اف بارنز بر شبکه خبری "بی بی سی" رسوایی اخلاقی جیمی سافیل مجری باسابقه این شبکه بود که بعد از مرگش طی اسنادی فاش کرده بود که با دختران بسیاری رابطه نامشروع جنسی داشته است.

همچنین در دوران اداره لرد کریس پاتن اف بارنز بر شبکه بی بی سی این شبکه بارها ناگزیر شد برای جبران ضرر و زیان برخی از مواضع این شبکه مبالغ هنگفتی را به شاکیان خود بپردازد.

لرد کریس پاتن اف بارنز که هفته اینده مراسم هفتاد سالگی خود را جشن می گیرد، چندی قبل ناگزیر به انجام عمل جراحی قلب باز شده است ولی قرار بود در آوریل ۲۰۱۵ مدت ماموریتش در بخش اداره بی بی سی به پایان برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *