جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

سواستفاده خودروسازان از حمایت‌های‌ویژه

چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 359063
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قرار نیست حمایت از خودروسازان به اندازه ای باشد که به مصرف کننده ظلم شود گفت: در حال حاضر خودروسازان از حمایتهای بیش از اندازه نظام سوءاستفاده می کنند.
به گزارش جهان، سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با پورت‌پرس با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در بحث گران بودن خودرو ورود کرده است گفت: مجلس بارها در باره افزایش قیمت و کیفیت خودرو حساسیت نشان داده و بارها به وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز تذکر داده است.

وی با اشاره به بحث تحقیق و تفحص از صنعت خودرو سازی کشور گفت: گزارشی که در باره فساد خودروسازی ها تهیه شده بیانگر آن است که با هیچکدام از خودروسازان کنار نخواهیم آمد مگر آنکه تکلیف خودشان را با مصرف کننده روشن کنند.

موسوی با اشاره به یک نواخت بودن شکل و ظاهر خودروهای تولید داخل گفت: متاسفانه در شکل ظاهر، کیفیت، میزان سوخت، آرامش و آسایش خودروها تغییر قابل توجهی حاصل نشده اما می بینیم که قیمتها به صورت نجومی بالا رفته که این جای انتقاد دارد.

نماینده فلاورجان با تاکید بر اینکه خودروهای خارجی از کیفیت بالایی برخوردار است ومیزان مصرف سوخت آن نیزنسبت به خودرو داخلی پایین تر است گفت: تولید کننده داخلی باید قبل از آنکه به فکر جیب خودش باشد، به فکر مصرف کننده ایرانی باشد که با چشم پوشی از این همه ایراد خودرو را خریداری می کنند.

وی با اشاره به واردات بسیار زیاد خودرو از کشورهای خارجی گفت: اکنون شاهد این هستیم که خودروهای گران قیمتی از خارج وارد می شود، بنا بر این تعرفه بالا هنوز نتوانسته مانع ورود خودرو خارجی شود و اگر مردم عادی نیز مانند اقشار مرفه بتوانند خودور خارجی خریداری کنند، بی شک خودرو سازان ما دچار بحران ناشی از نبود مشتری خواهند شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر هیچگونه حس رقابتی بین خودرو ساز داخلی با خودرو ساز خارجی وجود ندارد گفت: تعره بالا مانع ورود خودرو خارجی شده و مصرف کننده ایرانی ناچار است خودرو تولید داخلی را با هر کیفیتی خریداری کند، بنابراین شاهد هستیم که خودروسازان داخلی رغبتی به بالا بردن کیفیت خود ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *