جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

یک‌مرجع‌تقلید:پزشکی‌مقدمه کار دین‌است

بیماران را یاری کنید که دادرسی ندارند
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۵
کد مطلب: 358117
آیت‌الله وحیدخراسانی گفت: کار شما پزشکان مقدمه کار دین است و به مردم رسیدگی کنید که دادرسی ندارند؛ نفس محتاجان و بیماران شما را زنده می‌کند و خدا و حضرت ولیعصر(عج) از شما راضی خواهند بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله حسین وحیدخراسانی در دیدار وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هرکس در انجام هر اموری باید اول خود کار، دوم ریشه کار و در نهایت آخر کار را بشناسد، گفت: این کار شما پزشکان در هر زمان مهم است و در بحث سلامت آنچه در قرآن و روایات آمده است، اشاره به علم الادیان و علم الابدان دارد.

وی خاطرنشان کرد: انسان مرکبی است که یک مغز و یک پوست دارد. روح، مغز آن و جسم، پوست این مرکب است. سلامت در هرچیز اول به پوست و سپس به روح برمی‌گردد. کار پزشکی چنین کاری است و باید بدانید سر و کارتان با بیمار است.

این مرجع تقلید شیعیان جهان عنوان کرد: بیمار دلشکسته است و خداوند می‌فرماید که من نبض دلهای شکسته هستم. پروردگار در برهه‌ای از زمان به موسی خطاب کرد «بیمار بنده من است و اگر به ملاقات او بروید، به ملاقات من آمده‌اید».

آیت‌الله وحید خراسانی اضافه کرد: بیمار چشم به راه پزشک و رسیدگی اوست و همچنین رسیدگی به بیمار بالاترین عبادت است. حج مستحب بسیار ارزش دارد و بسیاری از اعمال به پای آن نمی‌رسد، اما با این وجود، خدمت به بیمار دلشکسته از حج مستحبی هم بالاتر است.

وی تأکید کرد:‌ بدانید که سلامت مردم رکن همه ارکان است. ابن سینا عمری را در فلسفه و طب سپری کرد و در اواخر عمر در اوج پختگی کتابی دارد به نام شرح اشارات. یک اشاره از آن، شرح تناسب روح و بدن است چون روح و جسم از هم متاثر می‌شوند و ارتباط بین این دو یک غوغا است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: تغییر در هر کدام از این دو، دیگری را متاثر خواهد کرد.

وی اذعان داشت: کار شما مقدمه کار دین است. به مردم رسیدگی کنید که دادرسی ندارند نفس محتاجان و بیماران شما را زنده می‌کند و خدا و حضرت ولی عصر از شما راضی خواهند بود.

این مرجع تقلید شیعیان جهان یادآور شد: اول سعی کنید به آنها که ضعیف‌تر هستند، رسیدگی کنید. هر نفس فرد محتاج، زیر بال دولت را می‌گیرد. به شما و ۴۰۰ هزار نفر از همکارانتان می‌گویم که کار پزشکی را ترک نکنید. اگر شما تمام قرآن را در حد توان بخوانید و به امام زمان هدیه کنید، بدانید که خداوند متعال و ولی عصر دست شما را می‌گیرند. کار شما با این وضعیت موجود دولت، بسیار مشکل است. بدانید که ما مشکلات شما و مردم را می‌دانیم.

آیت‌الله وحید خراسانی تأکید کرد: من توصیه می‌کنم همه پزشکان با همکاری پزشکان داوطلب، در شب شهادت حضرت فاطمه (س) تصمیم بگیرند یک شب برای ۱۴ معصوم و پیامبر خدا (ص) خدمت کنند تا نامشان در دفتر هستی ثبت شود.

وی ادامه داد: بدانید که لحظه‌ای ورق برمی‌گردد که انگار هیچ کدام از ما وجود نداشته‌ایم و ما می‌مانیم و تاریکی قبر که انشاالله در آن شب پیامبراکرم(ص) و مولا علی (ع) دستگیرمان باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *