چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

جستجوی هوایی بوئینگ مالزی پایان یافت

سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 357679
عملیات جستجوی هوایی بوئینگ مفقود شده مالزیایی پس از ۷ هفته و در شرایطی که هیچ نشانه‌ای از بقایای آن به دست نیامده است، پایان یافت.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان خبر داد، عملیات بین‌المللی جستجوی هوایی بوئینگ مفقود شده مالزیایی پس از گذشت ۷ هفته از ناپدید شدن آن و در حالی که تاکنون هیچ نشانه‌ای از بقایای آن یافت نشده است، پایان یافت.

با این حال براساس گزارش های منتشر شده، تعدادی از کشتی‌های جستجو برای جمع‌آوری بقایای احتمالی این هواپیما در اقیانوس هند باقی می‌مانند.

بیش از ۶۰۰ پرسنل نظامی که هدایت عملیات جستجوی هوایی را برعهده داشتند قرار است طی دو روز آتی پایگاه نیروی هوایی "پیرس" استرالیا در نزدیکی شهر پرت را ترک کنند.

تونی آبوت نخست‌وزیر استرالیا نیز روز گذشته در سخنانی اعلام کرد که احتمال یافتن هرگونه شی بازمانده از هواپیمای مفقود شده بسیار کم است.

به گفته وی تاکنون اکثر اجزای باقی‌مانده بوئینگ از آب اشباع شده و غرق شده‌اند.

نخست‌وزیر استرالیا عنوان داشت: متأسفانه باید بگویم که هیچ یک از تلاش‌های ما در هوا، سطح دریا و زیر دریا به یافتن هیچ قطعه‌ای از لاشه (این هواپیما) منتج نشد.

با این حال مقامات مسؤول اعلام کردند که مرحله آتی تلاش‌ها شامل جستجوی عرصه‌ای به وسعت ۶۰ هزار کیلومتر مربع از کف اقیانوس هند با استفاده از زیردریایی است، عملیاتی که احتمالا شش تا هشت ماه به طول بیانجامد و براساس برآوردها حدود ۵۶ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *