پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعمال دورجدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 357563
آمریکا در دور جدید تحریم های خود علیه روسیه 17 شرکت و 7 مقام روسی را تحریم کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز نوشت: دولت آمریکا روز دوشنبه تحریم های جدیدی را علیه هفت مقام دولتی روسیه و 17 شرکت روسی مرتبط با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور اعمال کرد.
 
کاخ سفید اعلام کرد بر اساس تحریم های جدید دارایی های هفت مقام روس ازجمله دو نفر از نزدیکان پوتین در آمریکا مسدود می شوند و همچنین این افراد با ممنوعیت دریافت روادید برای سفر به آمریکا روبرو هستند.
 
در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است که آمریکا همچنین از صدور مجوز صادرات برای هرگونه فناوری پیشرفته که می تواند در جهت تقویت توانمندی های نظامی روسیه به کار گرفته شود ، خودداری خواهد کرد.
 
وزارتخانه های بازرگانی و خارجه آمریکا هرگونه مجوز صادرات موجود را که شامل چنین شرایطی است لغو خواهند کرد.
 
آمریکا تحریم های جدید را به علت اعمال فشار بر روسیه در جریان حوادث اوکراین انجام می دهد.
 
به گفته مقامات آمریکایی تحریم های قبلی نیز بر روسیه تاثیر گذاشته اند به‌ طوریکه بازارهای مالی روسیه در مقایسه با آغاز سال جاری (میلادی)، ۲۲ درصد کاهش داشته اند؛ ارزش روبل به پایین ترین میزان خود رسیده و سرمایه های
 
خارج شده از روسیه به ۷۰ میلیارد دلار می رسد. آمریکا همچنین تهدید کرد در صورت مداخله نظامی بیشتر روسیه در اوکراین تحریم های بیشتری را علیه بخش های کلیدی اقتصاد روسیه اعمال خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *