شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تقلب سازمان‌یافته در نقش جهان اصفهان!

سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۳۳
کد مطلب: 357556
میدان جهانی نقش جهان در اصفهان که نیمه شب یکشنبه برای حضور دبیر کل یونسکو سروسامان یافته بود، عصر دوشنبه و پس از انجام بازدید او، دوباره به وضعیت روزهای قبل خود بازگشت و در واقع در یک روز دو بار رنگ عوض کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پس از حضور «ایرینا بوکووا» در میدان نقش جهان و بازدیدش از این میدان جهانی و ارزشمند، شش کامیون که گفته می‌شود همه وسایل شامل بلندگو، پوش، صندلی، داربست و دیگر زایده‌های مزاحم در اطراف میدان نقش جهان، پس از چند ساعت انتقال، به میدان بازگردانده شدند و آن‌طور که به نظر می‌رسد دوباره قرار است شرایط به وضعیت روزهای قبل بازگردد.
 
میدان نقش جهان نیمه شب گذشته برای حضور دبیرکل یونسکو از وجود همه زایده‌ها که بیشتر آن‌ها برای برگزاری مراسم هفته اصفهان و بزرگداشت شیخ بهایی در میدان نقش جهان قرار داده شده بودند، پاکسازی شده بود اما در تماسی که تعدادی از مغازه‌داران میدان نقش جهان با خبرنگار ایسنا داشتند،‌ اعلام کردند همه آن وسایل در شش کامیون به میدان نقش جهان برگردانده شده است.
 
پیش از این، نسبت به آسیبی که برگزاری هفته‌ی اصفهان در میدان نقش جهان به آثار تاریخی وارد می‌کند، هشدار داده شده بود؛ مشکلی که به نظر می‌رسد هیچ‌گاه قرار نیست برطرف شود، اما برای حل این مشکل تدبیری اندیشیده نشد تا این‌که با سفر دبیرکل یونسکو به این شهر، مشکلات ظاهری در میدان نقش جهان که جزو نخستین آثار ثبت‌شده از ایران در فهرست یونسکو است، تنها برای چند ساعت برطرف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *