پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۸
۲۰
ادعایی که خود مدعیان هم به آن پایبند نیستند؛

اصلاح‌طلبان چرا در برابر اشتباهات دولت یا سکوت می‌کنند یا توجیه؟

دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 357486
موضع فعالان سیاسی و رسانه‌ای جریان اصلاحات و حامی دولت در برابر این عملکردهای نادرست و پر اشکال است. آنان نه تنها در برابر اشتباهات دولتمردان سکوت نکرده‌اند که تمام توان و استعداد خود را برای حمایت و توجیه عملکرد دولت بکار بسته‌اند و طیف تندرو آنان حتی تمایل دارند دهان منتقدان را هم ببندند.
اصلاح‌طلبان چرا در برابر اشتباهات دولت یا سکوت می‌کنند یا توجیه؟
گروه سیاسی جهان نيوز: حربه فعالان جریان اصلاحات و برخی دولتمردان برای زدن مهر بر لب منتقدان خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد، رنگ باخت. مبنا و توجیهاتی که پشت این حربه سیاسی قرار داشت، هرگز نتوانست برچسب دوگانگی را به طیف غالب منتقدان دولت یازدهم بچسابند.

بر پایه این هجمه سیاسی، محافل و رسانه‌های اصلاح‌طلب مدعی اند منتقدان اشتباهات دولت یازدهم، در مقابل نواقص دولت سابق سکوت کرده‌اند و به همین دلیل حق نقد عملکرد دولتمردان کنونی را ندارند.

معاون اول رئیس جمهور: منتقدین ما که اینطور رگ‌های گردن را قوی کرده‌اند، در دولت قبل کجا بودند؟

گرچه این اتهام سیاسی با گستردگی و اصرار شخصیت‌ها و رسانه‌های حامی دولت پیگیری شده، اما هنوز آنقدرها از دوران دولت سابق نگذشته است که افکار عمومی انتقادات صریح منتقدان اصولگرا به اقدامات نادرست و اشتباه مسئولان اجرایی دولت گذشته را فراموش کنند.


البته به نظر می‌رسد این واقعیت برای طراحان سناریوی سیاسی مذکور اهمیت چندانی ندارد و هدف آنان از زدن "برچسب عملکرد دوگانه" به منتقدان دولت یازدهم، صرفا بستن فضای نقد و به حاشیه بردن اقدامات نادرست و عملکرد ضعیف بخشی از مدیران اجرایی است. هدفی که نه تنها کارگر نیفتاده که به واسطه برخی تصمیمات شگفت‌آور دولتمردان و ابهاماتی در کارنامه ۹ ماهه آنان ثبت شده، حوزه منتقدان را به توده‌های مردم هم گسترش داده است.

اکنون بسیاری از ناظران سیاسی و توده‌های مردم درگیر سوالات و تردیدهای مختلفی درباره رویه بخشی از دولتمردان شده‌اند و نقدهای جدی و صریحی را درباره آنان مطرح می‌کنند؛ از رانت ۶۵۰ میلیون یورویی، ماجرای توزیع جنجالی و محدود سبد کالا، افزایش دامنه‌دار قیمت کالاها و خدمات ضروری مردم، پنهان کاری در توافق ژنو و مذاکرات هسته‌ای،‌ ناتوانی بانک مرکزی در کنترل بازار ارز، ثروت‌های میلیاردی برخی وزرا و داشتن سهام در شرکت‌های خصوصی، مراودات مالی برخی وزرا با دولت، اشرافی گری، رواج استفاده از هواپیمای اختصاصی و تغییر دکوراسیون در بین برخی مقامات ارشد دولت و...

چند وزیر دولت بین 800 تا هزار میلیارد تومان ثروت دارند

نکته تامل برانگیز اما، موضع فعالان سیاسی و رسانه‌ای جریان اصلاحات و حامی دولت در برابر این عملکردهای نادرست و پر اشکال است. آنان نه تنها در برابر اشتباهات دولتمردان سکوت نکرده‌اند که تمام توان و استعداد خود را برای حمایت و توجیه عملکرد دولت به کار بسته‌اند و همان طور که گفته شد طیف تندروی آنان حتی تمایل دارند دهان منتقدان را هم ببندند. این رویه افراط انگیز حتی به جایی رسید که مردم به دلیل عدم همراهی با سیاست‌های دولت متهم به "نادانی و حرص و ولع" شدند.

در واقع به زعم اصلاح‌طلبان،‌ انتقاد از دولت و مسؤولان اجرایی گذشته یا جریان رقیب اصلاحات است که مجاز و ضرورت محسوب می‌شود و اگر روزی پیکان نقد به سمت مسؤول یا دولتی برگردد که به ادعای آنان اصلاح‌طلب است، اسمش می‌شود تخریب و سنگ‌اندازی و باید جلوی آن را گرفت.

جهانگیری: برخی‌ها فقط تخریب می‌کنند

اکنون صحنه آزمایش محافل سیاسی و رسانه ای اصلاح طلبی است که انتقاد نکردن از عملکرد دولت سابق را تقبیح می‌کردند؛ چشم‌های ناظران سیاسی در حال رصد است که ببیند آیا آنان به این قاعده‌ای که خود وضع کرده‌اند پایبند هستند یا همچنان که تاکنون نشان داده‌اند انتقاد و حمایت را بر پایه حد و مرز منافع سیاسی و اقتصادی خود تعریف می‌کنند.

«حق انتقاد از روحانی را ندارید چون قبلا سکوت کرده‌اید!»

البته افکار عمومی در این عرصه هوش بالایی دارد و به سرعت دوگانگی و تناقض در شعارها و رفتار سیاسیون را تشخیص می‌دهد. همواره برای مردم کار سختی نبوده است که دریابند چه کسانی مدافع حقوق و دغدغه‌های آنان بوده و حرف دلشان را زده‌اند و چه کسانی به دنبال انتقاد کاسبکارانه بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چون که هفت دهم درصد بیشتر نیستن
حسین
آره تو انتخابات کاملا معلوم شد که کی 2% بیشتر رای نداره، اصلا روحانی با رای اصولگراها شد رئیس جمهور ، این اصلاح طلبان بودن که به جلیلی رای دادن
سید جواد
از نگاه این جماعت،اعتدال یعنی نامشروع خواندن دولت احمدی نژاد و عدم انتقاد از دولت تحقیر و امید...
United States
واقعا من موندم این همه پررویی اصلاح طلبان از کجا اومده؟
چراغعلی
نشنیدی که میگن تره به تخمش میبره حسنی به باباش خب این جماعت به پدر خوانده رفته اند و از اونجا میاد این همه پررویی
وجدان بیدار
جناب آقایان دست اندرکار جهان نیوز :(از امام صادق (ع) نقل است که مجازات دروغگو فراموشی است که خداوند بر او مسلط می کند تا با دروغ هایش خود را نزد مردم رسوا کند )؟! حال از شما می پرسیم :اختلاس های میلیاردی ،بی اعتبار نمودن مردم ایران در افکار عمومی جهان ، تورم های دقیقه ای ، هاله نور، مشکلات حاد فرهنگی پول های باد آورده از درآمدهای نفتی وغیرو و..... کجا کی و چگونه اطلاع رسانی شد؟!
سلمان
خود گویی وخود خندی.......حمایتتون رو از دولت قبل یادتون رفته خدا رو هم در نظر داشته باشید
رها
ا سلام در صورتی بایستی منتقدان سکوت نمایند که دولت تدبیر و امید با کلید طلایی اش به سئوالات مطرح شده در ذهن مردم از رانت ۶۵۰ میلیون یورویی، ماجرای توزیع جنجالی و محدود سبد کالا، افزایش دامنه‌دار قیمت کالاها و خدمات ضروری مردم، پنهان کاری در توافق ژنو و مذاکرات هسته‌ای،‌ ناتوانی بانک مرکزی در کنترل بازار ارز، ثروت‌های میلیاردی برخی وزرا و داشتن سهام در شرکت‌های خصوصی، مراودات مالی برخی وزرا با دولت، اشرافی گری، رواج استفاده از هواپیمای اختصاصی و تغییر دکوراسیون در بین برخی مقامات ارشد دولت و ناتوانی در کنترل مرزها و فرصت سوزی در برخورد با گروه جیش العدل و تکفیری ها توهینهای مکرر مسئولان به شکلهای مختلف به توده مردم از بین رفتن اقتدار ملی ملت در برابر یاوه گویی های آمریکا یکی نبودن گفتار و رفتار دولت نداشتن برنامه راهبردی برای اداره کشور بخصوص در بحث معیشت مردم و کنترل قیمت ها در 100 روز درو نمودن مدیریت با کمباین تدبیر و امید بجای داس و دهها موارد دیگر ره ... پاسخگو باشد دولتی که این دولت که رئیس جمهورش روحانی و ملبس به لباس روحانیت است یایستی بیشتر از ادولت احمدی نژاد پاسخگو باشد حداقل انتظار می رود مانند نخست وزیر کره در برابر مردم برای کاری نکرده و حادثه معمولی غرق شدن کشتی از مردم کشورش معذرت می خواهد و استعفا می دهد ویا رئیس جمهور هلند با دوچرخه و بدون هیچگونه حشم و خدمی به محل کارش می روند و بایستی مردم این کشور با الگوگرفتن از این مسئول همیشه و همواره با تقلید همین رفتار به منابع کشورشان کمک می کنند و اگر رئیس جمهور محترم نه مثل نخست وزیر کره استعفا دهد و فقط با یک معذرت خواهی از مردم بسنده کند مردم جان فدای ایشان می کنند و نه تنها از عملکردش انتقاد نخواهند کرد که هیچ از دریافت یارانه نیز صرفه نظر خواهند کرد مردم ایران تشنه عدل و عدالت هستند که وجود ندارد وملت ایران تشنه آن جمله سید الشهدا دکتر بهشتی هستند که گفتند ما شیفتگان خدمتند و نه تشنگان قدرت و حالا مردم مسئولانی را می خواهند که شیفته خدمت باشند ونه تشنه قدرت و ثروت آقای روحانی یکبار برای همیشه با یک روحیه جهادی بروید تا برای همیشه اسطوره ذهنهای تاریخ ایران باشید وتا برای همیشه فرزندان ایران در تاریخ با نام تو مزین گردد مانند امیر کبیرها مدرس و دکتر مصدقها واگر توبخواهی خواهد شد و مردم نیز بدون گرایش سیاسی با تو خواهند بود برای همیشه
علی اصغر
... با تو اختلاف دارم .
اقای جهانگیری شماها که الان اواز انتقاد سازنده سر میدید، در دولت قبل چرا اونقدر ل...پرانی کردید؟ ...
United States
درود بر آیت الله حسن روحانی و دولت پرتجریه اش. مخالفان بمیرید.
...
ثانياً خودت سقط شي و اربابت آمريكاي كثيف و صهيونيست
حامد
Iran, Islamic Republic of
این طرز صحبت کردن بیان گر خوی دیکتاتوری اصلاحات است
محسن
United States
دو چهره الهی
روحانی و هاشمی
واسه الهي بودنشونه كه جرأت نميكنن به اسرائيل بگن رژيم جعلي صهيونيستي؟! آخه مردان الهي كجا، ترس از دشمن زبون و حقير كجا؟!
تولازم نیست اظهارنظرکنی بااون پرچم بی هیچوپوچت
غ ق
نه به اصلاح طلبا که دولتشون هر...ی مرتکب بشه حمایتش میکنن نه به شماها که از روز اول بلایی سر احمدی نژاد اوردین که قاطی کرد وبه مشایی پناه اورد.به قول اون بنده خدا،خدا به اصولگراها عقل بده به اصلاخ طلبا دین
محمد
علتش تو يه جمله است:
چون اين‌ها دروغ مي‌گويند كه اصلاح‌طلبند، درواقع افسادطلبند.
....
احمدي نزاد ومشائي هم همفكر اصلاح طلبان هستند آنهائي كه در بين مردم محبوبيت ندارند پايداري ها هستند كه در انتخابات سال 1392 ديدند در انتخابات مجلس هم خواهند ديد مگر احمدي نزاد كل پايداري را در دو سال آخر دولت خود از دولت بيرون نكرد
رضا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اگر از دولت روحانی انتقاد نکنند جایگاه مردمی خود را از دست میدهند.