جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

رایزنی‌ ظریف و همتای اتریشی در تهران

يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 357362
وزرای امور خارجه ایران و اتریش ابعاد مختلف روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد رایزنی و تبادل نظر قرار دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش که در رأس هیأتی از کشورمان دیدار می‌کند، ملاقات و گفت‌وگو کرد.

موضوعات روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موارد مورد گفت‌وگوی وزرای خارجه دو کشور در این دیدار بود.

ظریف در این دیدار با تشکر از میزبانی گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ از سوی دولت اتریش و با مرور بر روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی، مناسبات دو کشور را بر پایه روابط تاریخی و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک ارزیابی کرد و گسترش روابط در حوزه‌های مختلف را مورد توجه قرار داد.

در حوزه همکاری‌های فرهنگی وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به سابقه ارتباطات دو کشور در زمینه گفت‌وگوهای فرهنگی و بین ادیان و با توجه به تاکید طرف اتریشی زمینه موجود برای فعالیت‌ها در این بخش را مهم ارزیابی کرد.

ارتباطات مردمی، همکاری‌های علمی و دانشگاهی و حضور جامعه ایرانیان مقیم اتریش با توجه به ویژگی علمی و تخصصی آنها از دیگر موضوعات مورد اشاره از سوی ظریف بود که طی آن ارائه تسهیلات و زمینه سازی برای ارتقاء این گونه همکاری‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

روابط اقتصادی دو کشور و تاکید بر وجود ظرفیت بالای همکاری‌ها در این زمینه و فضای موجود برای ارتقاء همکاری‌ها در بخش اقتصادی نیز از دیگر موضوعات مورد بحث از سوی ظریف در بخش روابط دوجانبه فیمابین بود.

سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و همچنین میزبانی گفت‌وگوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ و با اشاره به روابط تاریخی دو کشور به ویژه ارتباطات مردمی و با توجه به حضور جامعه ایرانی مقیم اتریش، مناسبات دو کشور را با اهمیت خواند و اهداف سفر خود به جمهوری اسلامی ایران را علاوه بر رایزنی و تبادل نظر در حوزه موضوعات مهم روابط دوجانبه و مسائل منطقه، زمینه سازی برای سفر آتی رئیس جمهور این کشور به تهران ذکر کرد.

وزیر خارجه اتریش در این دیدار همچنین علاقه‌مندی کشورش برای گفت‌وگوهای فرهنگی و بین ادیان و همکاری‌های علمی و دانشگاهی و همچنین همکاری بین گروه‌های دوستی پارلمانی را اعلام کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای اتریشی در این دیدار تحولات مهم منطقه از جمله در افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و اوکراین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۲۰۷۰۰۰۸۵۲#sthash.۷qaStqdu.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *