سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

انتقاد ازدخالت وزارت ورزش‌در مبارزه با دوپینگ

يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 357310
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از دخالت وزارت ورزش و جوانان در انجام تست دوپینگ از بازیکنان باشگاههای لیگ برتر، دسته اول و پلی آف انتقاد کرد و رفتار وزارت ورزش را خلاف مقررات آیین نامه فدراسیون فوتبال دانست.
به گزارش جهان، دکتر احمد هاشمیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آیین نامه و مقررات فدراسیون فوتبال تا به امروز مسئولیت کنترل دوپینگ بازیکنان فوتبال کشور بر عهده کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال بوده و هست و تغییرات نیز برای واگذار کردن این مسئولیت به وزارت ورزش و جوانان تاکنون در آیین نامه‌ی فدارسیون صورت نگرفته است.

وی افزود: البته ترجیح می دهم در خصوص این موضوع جلسه‌ای را با دکتر سجادی رئیس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ کشور داشته باشم و پاسخ منطقی را پس از این جلسه بازگو خواهم کرد.

هاشمیان تاکید کرد: ما وزارت ورزش و جوانان را مقابل خود نمی‌بینیم و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ، وزارت ورزش و جوانان و دکتر سجادی همواره دغدغه‌ این را دارند که کنترل دوپینگ در فوتبال در سطح مناسبی انجام شود که البته این مساله نیازمند یک نشست کارشناسی است که در حضور مقامات نادو و فدراسیون فوتبال این دغدغه‌ مورد بررسی قرار بگیرد.

رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال ادامه داد: البته این موضوع هر بار با تغییر مقامات وزارت ورزش و جوانان مطرح بوده و ناگزیر بودیم با برگزاری نشست کارشناسی مسئولان وقت را نسبت به موضوع کنترل دوپینگ توجیه کنیم. در حال حاضر نیز این نشست باید برگزار شود و تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود. به هر حال ترجیح می‌دهم پس از برگزاری نشست کارشناسی با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به سوالات رسانه پاسخ دهم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر این مساله به فیفا گزارش شود، احتمال دارد فدراسیون فوتبال تلعیق شود، گفت: اگر فدراسیون‌های ملی تمایل داشته باشند، مسئولیت این کار را به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بسپارند از نظر فیفا منعی ندارد، اما در صورتیکه این کار صورت نگیرد، فدراسیون فوتبال باید جوابگوی فیفا باشد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر مصلحت فوتبال در این است که مسولیت این کار به وزارت ورزش و جوانان سپرده شود باید در یک نشست کارشناسی این موضوع بررسی شود تا به یک جمع بندی نهایی برسیم.

وی در پایان درباره انجام نمونه گیری خون در جریان فصل سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر گفت: از تمام بازیکنان در طول فصل سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر نمونه گیری خون به عنوان مکمل در کنار نمونه گیری ادرار انجام شده است. البته نمونه گیری خون یک اقدام تهاجمی در پزشکی محسوب می شود. از سوی دیگر چون تعداد آن در سطح دنیا محدود است، ماموران کنترل دوپینگ هر زمان که احساس کنند نیاز به انجام نمونه گیری خون است، این کار را انجام خواهند داد و بازیکنان باید این آمادگی را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *