جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۱
۱۴

اولین ائتلاف ضدشیعی جهان در اندونزی!

يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 357175
هفته گذشته گردهمایی اولین ائتلاف ضد شیعی جهان در جاکارتا پایتخت اندونزی تشکیل شد و هزاران شرکت‌کننده در آن خواستار جهاد علیه شیعیان شدند. در حالی که چندین مقام دولتی نیز در این گردهمایی حضور داشتند، یک خبرنگار وابسته به موسسه اهل البیت اندونزی که برای اطلاع از محتوای گردهمایی در ان حاضر شده بود، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
اولین ائتلاف ضدشیعی جهان در اندونزی!
به گزارش جهان به نقل از تابناک، در حالی که کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا در ماه‌های اخیر شاهد ظهور موج شیعه‌ستیزی شبه رسمی بود، اکنون رسانه‌های اندونزی از تشکیل ائتلافی خبر می‌دهند که دلیل تشکیل آن مبارزه با شیعیان است.

این ائتلاف چندین گروه با برنامه کاری شیعه‌ستیزانه و از جمله جبهه ضد ارتداد به رهبری احمد بن زین الکف را در بر می‌گیرد.

نتیجه این گردهمایی، صدور اعلانیه ضد شیعه بود که در آن به موارد زیر اشاره شده است.

۱- ائتلاف مجمعی برای تبلیغ و ارتقای ایمان و جلوگیری از فساد و تباهی است.

۲- ائتلاف همه اقدامات لازم را برای بیشینه کردن پیشیگیری از شیوع آموزه‌های ارتدادآمیز پیروان مذهب شیعه انجام خواهد داد.

۳- ائتلاف، روابط مناسبی با دیگر سازمان‌های تبلیغی ایجاد خواهد کرد.

۴- ائتلاف از دولت می‌خواهد که در سریع‌ترین زمان، بر تشیع ممنوعیت وضع کرده و مجوز همه موسسات، سازمان‌ها و نهادهای متعلق به شیعیان را فسخ نماید.

احمد بن زین الکف در سخنرانی خود مدعی شد که زمان آن رسیده است که بر ضد شیعیان جهاد اعلام شود و از این پس نباید اصلا تحمل شوند.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این گردهمایی، جبهه مدافعین اسلام بود که اعضای آن با ماسک‌ها سیاه، پیراهن‌هایی پوشیده بودند که عبارت «شکارچیان ارتداد» بر روی ان نقش بسته بود.

روزنامه جاکارتا گلوب از تارجونو ابو معاس رهبر این گروه نقل کرده است که «همه ما باید آگاه باشیم که شیعیان، اموزه‌های اسلام را بدنام کرده‌اند و دولت ما باید در این باره مانند دولت مالزی عمل نماید». دولت مالزی به نحو روزافزونی در مورد برگزاری شعائر دینی شیعیان سختگیری می‌کند و به همین سبب مورد انتقاد دیدبان حقوق بشر قرار گرفته است.

رسانه‌های اندونزی تشدید موج شیعه‌ستیزی را با نزدیک شدن به دوره انتخابات پیش رو در این کشور مرتبط می‌دانند. جمعیت علمای این کشور گفته است که از هر نامزدی که برنامه‌های ضدشیعی را در دستور کار قرار دهد حمایت می‌کند و هر نامزدی که اماده برخورد با شیعیان باشد می‌تواند به ریاست جمهوری برسد.

قبل از برگزاری گردهمایی تشکیل این ائتلاف اعلام شده بود که احمد هریاوان فرماندار جاوه غربی و چولیل رضوان از اعضای شورای علمای اندونزی در آن شرکت خواهند جست. اگر چه فرماندار تحت فشار زیاد در این گردهمایی حاضر نشد ولی دستیار خود را به آن فرستاد و وی نیز به صراحت از این ائتلاف حمایت کرد.

اندونزی در ضدیت با شیعیان سابقه دارد و از وزیر امور دینی این کشور نقل شده است که شیعیان را مرتد و منحرف از اصول آموزه‌های اسلامی دانسته است.

در سال ۲۰۱۲، یکی از رهبران شیعه به اتهام کفر به دو سال زندان محکوم شد و در حمله عده‌ای خشمگین به منازل شیعیان و آتش زدن آن، دو نفر کشته شده و صدها نفر مجبور به فرار به مناطق دیگر شدند.

جمعیت شیعیان اندونزی یک میلیون نفر برآورد شده است که در مناطق مختلف کشور و به ویژه جاکارتا پایتخت حضور دارند. ریشه شیعیان این کشور به سید علی العریضی از فرزندان امام صادق منتسب می‌شود که همراه با خانواده خود در قرن نهم میلادی به اندونزی مهاجرت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
من قمی هستم و متاسفانه میبینم که طلاب ما فقط سالی یک بار یا حداکثر دو بار (مجموعا 40 روز) به تبلیغ میروند
حالا مقایسه کنید تبیلغات وهابیت را در همه جای دنیا!!!!!!!!
طلبه های ما باید حداقل سالی 6 ماه در تبلیغ باشند.. تا بتوانیم از شیعه و تفکر اهل بیت دفاع کنیم .. اما متاسفانه......

میدونم که کامنت منو حذف میکنید
باهاتون موافقم که تبلیغ ما درخور و شایسته نیست ولی اگه قرار باشه همه طلبه ها 6ماه به تبلیغ برن پس کی درس بخونن و مسائل دیگه ای که در این راستا باید مورد توجه قرار بگیره رو نباید نادیده گرفت و یه طرفه به قضاوت نشست
شیعه از زمان رحلت حضرت رسول ص تا کنون مظلوم واقع شده ،اما افکار ناب شیعه در حال رسوخ به جان ازاد اندیشان است واین رشد گرایش به تشیع هراس در دل کور دلان انداخته است .بنده چند تن از دوستانم از مذهب اهل تسنن ،شیعه شده اندواین نشان از ترس انها از فراگیر شدن این مذهب ناب است.
شیعه
چرا تاکنون وقبل از درگیری در سوریه واینقدر تنفر از شعیه نبود
فرصت کردی تاریخ را مطالعه کن. در ضمن امروزه شبکه های ماهواره ای زیادی بر ضد شیعه به زبانهای مختلف فعال شده اند و به شدت پشتیبانی می شوند.
سيد عليرضا
United States
افتخار شيعه ايستادگي و شهادت
jamal
Iran, Islamic Republic of
مه فشاند نور و سگ عوعو کند
این بدبخت ها از اسلام چه میدانند که برای شیعه تعیین تکلیف کنند
اگر خود ابلیس و خاندانش هم اعلانیه داده بودند، کمی ملایم تر از این بود. لامذهب این پول حرام آل سعود چه اثری گذاشته!
مملی
بدانید که علمای مذاهب غیر تشیع تا به حال بارها و بارها در مناظرات خود از علمای تشیع شکست‌های مفتضحانه‌ای خورده‌اند. آنچه که رهبران این مذاهب و اصولاً رهبران سایر ادیان را به مبارزه خشن با اسلام و مذهب حقة تشیع وامی‌دارد حفظ قدرت و ثروت است. حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به دفعات از وهابیون خواسته‌اند با ایشان مناظره کنند تا بی‌منطقی، بلاهت و خبث باطن‌شان بر همه پیروان‌شان آشکار شود، ولی مگر علمای مذاهب غیر شیعه حاضرند تن به مناظره بدهند؟ آنان می‌دانند که با همان یکی دو سؤال اول پته‌شان روی آب ریخته می‌شود. فعلاً با تکیه بر کثرت جمعیت خودشان به شیعه در همه جا زور می‌گویند. همین کشور کثیف اندونزی در همسایگی کشور برمه است و می‌تواند به مسلمانان روهینگیا کمک کند و آنان را از دست بودایی‌های آدمکش بت‌پرست نجات دهد، اما نوک پیکان حملات‌شان را به جای بوادیی‌ها و صهیونیست‌ها به سمت شیعیان گرفته‌اند. به هر حال دیدن قیافة مسلمانان غیر شیعه بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) و فاش شدن دروغ‌های بزرگان آنها به دست آن حضرت دیدنی خواهد بود.
يا ايهالمسلمون اتحدوا
مردم
حال مسئولین نظام به برادران لااقل پست و مقام ندهند ما باآنها همچون برادر رفتار می نمایم و احترام می گذاریم .
mosafer
Latvia
خداروشكر ميكنم از منطق اسلام ناب محمدي(ص) كه هرجا هركي قد علم كرد عليه آن همجوره به خاك مذلت كشيده شده ...
مردم و دولت اندونزی عوض ائتلاف علیه شیعیان و جهاد علیه شیعیان برن با بوداییان میانمار و به نفع مسلمانان میانمار جهاد کنن که از نظر جغرافیایی و دینی (سنی مذهب) هستن جلوی تو آتیش انداختن اونا رو بگیرن اگه واقعا ادعای جهاد دارن چرا شیعیان رو کافر میدونن ولی علیه بوداییان بت پرست میانمار رو که مسلمان کشی میکنن هیچ کاری ندارن
الان دولت تدبیر!!! ساکت بوده کاش به سفیر اندونزی اعتراض میکرد