چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۳
۵

گلایه آیت‌الله صافی از استفاده غیرشرعی دولت از بیت‌المال

دولت از بیت المال برای مصارف غیر شرعی و غیر قانونی استفاده نکند
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 357142
آیت الله صافی گلپایگانی ضمن بیان نکاتی در خصوص وضعیت فعلی اقتصادی و معیشت مردم و گلایه از عدم توجه به مصارف غیر شرعی در بیت المال اظهار داشتند: در امور مملکتی باید بیش از همه مراقب باشیم که از بیت‌المال آنطور که باید و شاید استفاده نماییم نه اینکه هزینه‌های زیادی را از بیت‌المال برای بعضی از مصارف غیرقانونی و یا خلاف شرع بپردازیم.
گلایه آیت‌الله صافی از استفاده غیرشرعی دولت از بیت‌المال
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی صبح امروز رئیس و اعضای اتاق بازرگانی ایران با حضور در بیت آیت‌الله صافی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو نمودند.

این مرجع تقلید در این دیدار مطالب مهمی را درباره اقتصاد اسلامی و وضعیت فعلی اقتصادی و معیشت مردم بیان کرد.

این مرجع تقلید با توجه به اینکه دین مقدّس اسلام نسبت به اقتصاد اهمیت بسیار زیادی داده و احکام و دستورات فراوانی در این زمینه در کتب متعدّد فقهی وجود دارد، گفت: اگر اقتصاد واقعی اسلام را در جامعه پیاده کنیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت. اگر کمبود و نقصی را مشاهده می‌کنیم به خاطر عدم رعایت دستورات شرع مقدّس درباره اقتصاد است.

وی با توجه به اینکه تجارت و بازرگانی باید آزادانه و بدون مقرّرات دست و پاگیر مسیر خود را طی کند، تصریح کرد: دولت باید فقط نظارت داشته باشد آن هم در چارچوب قانون تا خلاف قانونی انجام نگیرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با توجه به اینکه در تجارت هم باید از افراط و تفریط دوری کنیم فرمود: حل مشکلات کشور و حمایت از محرومان و نیازمندان برعهده دولت و بازرگانان متدیّن و دلسوز می باشد که باید بازرگانان تجربه‌های خود را به دولت ارائه دهند.

این مرجع تقلید خاطراتی را از زمان مسئولیّت خود در شورای نگهبان مطرح و در ضمن آن اشاره کرد که بعضی قوانین بود که می‌خواستند تجارت داخلی و خارجی را صددرصد دولتی کنند و اشخاصی در اوایل انقلاب بودند که متأسفانه از اقتصاد حقیقی اسلام بی اطلاع بوده و تحت تأثیر بعضی القاءات مکاتب غیراسلامی قرار گرفته بودند ولی به خواست خداوند متعال و عنایات حضرت بقیة‌الله ارواح العالمین له‌الفداه توانستیم آن قوانین را اصلاح نموده و با موازین شرع مقدّس هماهنگ نماییم.

وی در قسمت دیگری از بیانات خود تصریح کرد: در امور مملکتی باید بیش از همه مراقب باشیم که از بیت‌المال آنطور که باید و شاید استفاده نماییم نه اینکه هزینه‌های زیادی را از بیت‌المال برای بعضی از مصارف غیرقانونی و یا خلاف شرع بپردازیم بسیاری از مؤسساتی که الآن دولت آنها را اداره می‌کند و مخارج آن را می‌‍‌پردازد باید خصوصی شود و به مردم واگذار شود و نباید دولت برای آنها هزینه نماید، خصوصی شدن که در اصل ۴۴ قانون اساسی آمده باید به معنای حقیقی خود اجرا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرمر
کو گوش شنوا ؟
25 کیلو
خرج که از کیسه مهمان بود
حاتم طایی شدن آسان بود
مومنین در اقصی نقاط کشور جشنی اگر به مناسبت ولادت ائمه علیه السلام برگزار میکنند یا در منازل خود و باخرج خود انجام میدهند یا توسط متولیان و معتمدین خود در مساجد و حسینیه ها برگزار میکنند لیکن متاسفانه چند سالی است خانواده دولتیون از بودجه بیت المال آنهم در مکانهای دولتی با انجام برخی اعمال خلاف شرع اینگونه مراسم ها را به نام دین انجام میدهند به طوری که با واکنش مراجع عظام تقلید نیز مواجه می شوند اما سیستم های نظارتی در این باره نه تنها ورود نمیکنند بلکه برخی از آنها با سکوتشان باعث تکرار اینچنین اقدامات میشوند . وای بر ...
Russian Federation
این دولت کارش از این حرفها گذشته...
زمان این گلایه مربوط به دولت قبل بود .
هر دولتی در زمان خودش ضربه به حقوق بیت المال می زند. استفاده از کاخ سعد آباد که حقوق بیت المال است استفاده از هزینه بیت المال جهت خریدن سکه به مهمانان این هم از حقوق بیت المال است. و غیره...