کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیگ ایران سال به سال در حال نزول است

6 ارديبهشت 1393 ساعت 10:59

مدافع تیم فوتبال استقلال خوزستان با بیان این‌که امسال اصلا لیگ جالبی نداشتیم، گفت: لیگ ما سال به سال به سمت نزول می‌رود.


به گزارش جهان، حسین کعبی در گفت‌وگو با ایسنا -منطقه خوزستان- اظهارکرد: امسال همه برای این‌که به هر صورت که شده است، تیم‌مان در لیگ بماند، زحمت کشیدند. امسال فولادخوزستان قهرمان شد، تیم ما در لیگ برتر ماند و تیم نفت‌مسجدسلیمان نیز لیگ برتری شد و این باعث خوشحالی ما شد.

وی بیان‌کرد: امسال استقلال خوزستان خیلی سختی کشید و نیاز به آرامش داشت. به هر حال تیمی که از لیگ یک به لیگ برتر می‌آید، حفظ آن خیلی سخت است ولی خدا را شکر با همت باشگاه و بازیکنان توانستیم تیم را در لیگ حفظ کنیم.

این بازیکن تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: عملکرد تیم‌مان خیلی خوب بود و اگر ما سه، چهار بازیکن خوب و باتجربه دیگر داشتیم، مطمئنا تیم‌مان می‌توانست جایگاه خود را بین رده‌های هفتم، هشتم حفظ کند. متاسفانه بازیکنانی که داشتیم، فکر و ذهن‌شان روی لیگ یک بود و هنوز برای لیگ برتر پخته نشده بودند، البته ما بازیکنان خوب و جوانان آینده‌داری داریم که می‌توانند در آینده به تیم کمک کنند.

وی افزود: ویسی در بازی‌هایی از این بازیکنان جوان استفاده کرد که هیچ مربی‌ای از چنین نفراتی استفاده نمی‌کند ولی او جرات انجام این کار را داشت و درنهایت شرایط هم به صورتی شد که خدا را شکر در لیگ ماندیم. یک امتیاز خوبی که تیم ما داشت، این بود که مدیران باشگاه اصلا در کار مربیان دخالت نمی‌کردند و به نظرم این موضوع از عوامل موفقیت تیم ما بود. تنها سالی که من با آرامش و بدون حاشیه بازی کردم، امسال در تیم استقلال خوزستان بود.

کعبی در ادامه در ارزیابی‌اش از سطح لیگ سیزدهم گفت: کیفیت لیگ خوب نبود و متاسفانه تعطیلات بسیاری داشتیم و تیم‌ها خیلی وارد بحران شدند. باتوجه به تعطیلاتی که امسال داشتیم، سه، چهار دفعه بدنسازی کردیم که این موضوع باعث افت بازیکنان و سخت‌ شدن شرایط مربیان شد. به نظرم امسال اصلا لیگ جالبی نداشتیم. لیگ‌مان کاستی نداشت و فقط این تعطیلی‌ها ما را اذیت کرد.

وی درباره نقاط قوت لیگ هم خاطرنشان‌کرد: برگزاری مراسم جشن قهرمانی خیلی خوب بود و تاج در این زمینه بسیار زحمت کشید و به نظرم این برای فدراسیون یک امتیاز خوب است.

مدافع تیم فوتبال استقلال خوزستان برنامه‌ریزی سازمان لیگ را بسیار خوب دانست و ادامه‌داد: به نظرم امسال مسابقات با آرامش برگزار شدند و هیچ تیم و بازیکنی در این خصوص به فدراسیون اعتراض نداشت و همه چیز خوب پیش رفت.

کعبی همچنین درباره کم بودن تعداد گل‌های لیگ سیزدهم گفت: به نظرم هر سال به همین صورت است و ۱۴ گل هم که آقای گل را مشخص کرد، برای لیگ ما خیلی زیاد است. این موضوع صد درصد یک ضعف محسوب می‌شود. لیگی که این قدر تعطیلی دارد این موضوع باعث عدم تمرکز بازیکنان آن می‌شود و صد درصد در پایین بودن آمار گل تاثیرگذار است.

وی بیان‌کرد: باتوجه به این‌که لیگ چهاردهم پس از جام‌جهانی برگزار می‌شود، امیدوارم تیم‌ها به خوبی بسته و وارد مسابقات شوند. لیگ ما سال به سال به سمت نزول می‌رود و مردم لذت نمی‌برند و تیم‌ها هم بازی خوبی را انجام نمی‌دهند. امیدوارم برای لیگ آینده فدراسیون برنامه کاملی را به تیم ها بدهد تا آن‌ها بتوانند برنامه‌ریزی کنند. تیم‌ملی ما با ۱۱ بازیکن به اردوی آفریقای جنوبی رفت که این در جهان بی سابقه است، پس می‌طلبد پیش از آغاز لیگ برنامه‌ریزی قوی‌ای انجام شود. به هر حال امیدوارم تیم‌ملی در جام جهانی و نمایندگان ایران در آسیا موفق باشند.

بازیکن تیم استقلال خوزستان در پاسخ به این سوال که گویا قرار است از سال آینده مالیات توسط خود بازیکنان پرداخته شود، نظر شما در این خصوص چیست؟ گفت: درست است که هر سال بر عهده باشگاه‌ها بوده است ولی وقتی باشگاه‌ها آن را پرداخت نمی‌کردند، مجبور بودیم خودمان مالیات را بدهیم. من هم، چنین مشکلی را داشتم و در قراردادم با باشگاه‌هایی که کار کردم، قید شده بود که مالیات بر عهده آن‌ها است اما زمانی که این کار را انجام ندادند برای این‌که ممنوع الخروج نشوم خودم آن را پرداخت کردم و در کل به نظرم اگر بر عهده بازیکن باشد خیلی بهتر است. من تنها سالی که با آرامش و بدون استرس کار کردم امسال در استقلال خوزستان بود و بازیکنان تیم‌مان هم، چنین شرایطی را داشتند، چرا که باشگاه پول بازیکنان و مالیات آن‌ها را پرداخت کرد.

وی درباره این نظر کارشناسان که امسال میانگین سنی بازیکنان لیگ برتری بالا بود، خاطرنشان‌کرد: همان‌طور که می‌دانید از جام جهانی ۲۰۰۶ تاکنون بازیکن پدیده‌ای از لیگ به فوتبال معرفی نشده است. البته تنها جهانبخش را داشتیم که آن هم به هلند رفت. اصلا میانگین سنی لیگ بالا نبود و من اصلا این صحبت را قبول ندارم و به نظرم این دلال‌ها هستند که بازار فوتبالیست‌ها را خراب می‌کنند.

کعبی درباره این‌که تاج گفته است، بهتر است از سال آینده مبلغ قرارداد بازیکنان منتشر شود و با این اقدام تخلف به زیر صفر می‌رسد، گفت: به نظرم فوتبالیست‌ها هر چقدر پول بگیرند، کم است؛ چرا که آن‌ها پول‌های خود را به صورت کامل از باشگاه‌ها دریافت نمی‌کنند. به هر حال تاج هر حرفی زده است، عمل به آن هم بسیار خوب است و این تصمیم تاج است. از زمانی که تاج وارد فوتبال شده است، این رشته خیلی پیشرفت کرده، چرا که او در کارش جدی است. به هر حال این تصمیم فدراسیون است و من به عنوان یک فوتبالیست به این تصمیم احترام می‌گذارم.

وی در پاسخ به این سوال که سال آینده هم با استقلال خوزستان همکاری خواهید کرد یا خیر؟ توضیح‌داد: قرارداد من با این تیم یک ساله بود. هنوز باشگاه برای سال آینده صحبت خاصی نکرده است. در حال حاضر واقعا به استراحت نیاز داریم، چرا که امسال واقعا لیگ سختی داشتیم. به هر حال اگر به من نیاز داشتند و صلاح دیدند، در این زمینه تصمیم می‌گیرم. خیلی در این تیم راحت بودم و اگر به من پیشنهاد دهند، تمایل دارم که باز هم با این تیم همکاری کنم.


کد مطلب: 357022

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/357022/لیگ-ایران-سال-حال-نزول

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com