جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

انتقاد قلقی از "جیغ و دست و هورا"

راطبه‌ام با برنامه‌سازان کودک در حد "سلام و علیک" است!
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 356874
شهرام لاسمی بازیگر نقش قلقلی با انتقاد از کم توجهی به حوزه برنامه سازی در گروه کودک و نوجوان گفت: برنامه های کودک بیشتر به " یک دست، جیغ و هورا" تبدیل شده است.
انتقاد قلقی از "جیغ و دست و هورا"
به گزارش جهان به نقل از مهر، شهرام لاسمی بازیگر محبوب بچه های دیروز و دهه ۶۰ که با نقش قلقلی چهره شده است، از بی مهری رسانه به کودک و نوجوان و برآورده نشدن نیازهای این قشر سخن می گوید.

افزایش عموها و خاله های کودک، برنامه سازی بدون توجه به نیازهای قشر کودک و نوجوان، کیفیت نداشتن برنامه ها و خانه نشینی قلقلی از جمله مواردی است که شهرام لاسمی در پاسخ به خبرنگار مهر به آن اشاره می کند.

شهرام لاسمی در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی مطبوعات کودک، خبرگزاریها و رسانه های مجازی در ساری در گفتگو با خبرنگار مهر، از تفاوت در کیفیت برنامه های سالهای گذشته و امروز سخن می گوید.

مهم تعدد شبکه ها و عموهای کودک نیست

وی افزود: آن زمانی که با عمو قناد فعالیت می کردیم و با آن تنها یک شبکه ویژه کودک وجود داشت، ولی بچه های آن دوره خاطرات زیادی از برنامه ها دارند، مهم تعدد شبکه ها و اضافه شدن عموها وخاله ها نیست، بلکه کیفیت برنامه ها و اینکه چه حرفی می خواهیم به کودک بزنیم و هدفمان از آن برنامه چیست، اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اکنون در حوزه کودک و نوجوان ضعف هایی وجود دارد و مسئولان اهمیت چندانی نمی دهند، افزود: مهم در برنامه سازی است که چه پیام آموزشی به بچه بدهیم و متاسفانه اکنون برنامه های کودک به " یک دست، جیغ و هورا" تبدیل شده و یا اینکه یک برنامه دیگرو ببینیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا کودکان دیروز با قلقلی و امثال آن براحتی ارتباط برقرار می کردند و اینک با وجود شبکه های مختلف از برنامه های کودک گریزان هستند، بیان داشت: آنطرف آب و در شبکه های خارجی به کودک و نوجوان اهمیت بیشتری می دهند و کارتونهای روز دنیا را پخش می کنند و رنگ و لعاب موجود در این برنامه ها حتی بزرگسالان را جذب برنامه های کودک می کند، چه رسد به کودکان.

شهرام لاسمی بیان داشت: متاسفانه اکنون در شبکه و برنامه های داخلی، فقط شبکه و خاله و عمو در برنامه سازی اضافه می شود.

به ذائقه کودک در برنامه سازی توجه نمی شود

این بازیگر گروه خردسال و کودک در پاسخ به اینکه آیا کارشناسان کودک به ذائقه کودک در برنامه سازی توجه نمی کنند که شاهد دوری کودک از برنامه ها هستیم، بیان داشت: کارشناسان ما نمی خواهند به ذائقه و نیازهای کودک توجه کنند و اگر بخواهند که برنامه ها را جذاب کنند، شرایط زیادی در این راستا وجود دارد.

لاسمی وجود داشت: برنامه های کودک باید شاد و جذاب باشد و بچه ها باید شادی و کودکی کنند.

وی در پاسخ به اینکه چرا کودکان دیروز عمود قناد و قلقلی را دوست دارند و با آن ارتباط برقرار می کنند، بیان داشت: توجه به نیازهای کودک در این برنامه مورد توجه قرار گرفته بود.

قلقلی خانه داری و ظرفشویی می کند

شهرام لاسمی با اشاره به اینکه الان حدود سه سال است که برنامه تلوزیونی ندارم، گفت: چرا نباید با ۳۰ سال سابقه برنامه نداشته باشیم و در خانه بنشینم و خانه داری کنم و این ضعف مدیریت است.

وی در پاسخ به اینکه اکنون قلقلی چه می کند، اظهار داشت: خانه داری و ظرفشویی می کنم و هرازگاهی نیز نمایشنامه خوانی دارم.

می خواستم چارلی چاپلین ایران شوم/ راز بازی میم قلقلی

بازیگر نقش قلقلی با اشاره به اینکه دل قلقلی برای بچه ها تنگ شده است، در پاسخ به ایکه چرا تصمیم گرفته اید بازی " میم" یا بازی در سکوت در نقش قلقلی داشته باشید، اظهار داشت: فکر می کنم در سکوت خیلی فریادها نهفته است و این کاراکتر و شخصیت برای بچه های آن دوره تاکنون جا افتاده است و گفتم شاید بتوانم به گونه ای چارچلی چاپلین ایران شوم.

وی اظهار داشت: شرایط کنونی کودک و نوجوان نیاز به حمایت دارد و اکنون تنها می توانم بگویم، " متاسفم".

رابطه ام با برنامه سازان کودک در حد سلام و علیک است

شهرام لاسمی در پاسخ به اینکه قصد فعالیت دوباره در تلویزیون و ارائه طرح هایی برای قشر کودک و نوجوان ندارید، بیان داشت: چقدر طرح دهم و این طرح ها در تلویزیون بماند و خاک بخورد و بگویند که بودجه نداریم و برو اسپانسر بیاور.

وی در پاسخ به اینکه رابطه تان با تولیدکنندگان برنامه های کودک چگونه است عنوان کرد: در حد یک سلام و علیک.

لاسمی در پاسخ به اینکه چرا دیگر با عمو قناد همکاری نداشته است، دا شدن باکس ها و برنامه های گروه کودک و نوجوان را دلیل آن مطرح کرد و گفت: من در گروه خردسال و آقای قناد در گروه کودک فعالیت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسپانسر! مثل برنامه عمو پورنگ!