پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ظریف راهی مسکو شد

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 356249
وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر راهی مسکو پایتخت فدراسیون روسیه شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر عصر امروز (دوشنبه) عازم مسکو شد.

قرار است اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر (ایران، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و روسیه) فردا (سه‌شنبه) در مسکو برگزار شود.

اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر به منظور تمهید مقدمات و هماهنگی لازم برای اجلاس سران در مسکو برگزار می‌شود و در این راستا برگزاری اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی به عنوان عالی ترین اجلاس مقدماتی اجلاس سران در دستور کار قرار دارد.

نشست مقدماتی و کارشناسی ۵ کشور ساحلی خزر امروز (دوشنبه) در محل ساختمان مرکز تجارت جهانی در مسکو برگزار و ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ریاست هیأت ایرانی در این نشست را برعهده داشت.

ظریف همچنین در حاشیه این اجلاس علاوه بر ملاقات با سرگئی لاوروف همتای روس خود، با دیگر مقامات شرکت کننده در این نشست در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد.

چهارمین نشست سران پنج کشور ساحلی دریای خزر قرار است شهریور ماه در آستاراخان روسیه برگزار شود.

این دومین سفر ظریف به روسیه در طی تصدی این سمت است. رئیس دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم در اواخر سال گذشته (۱۳۹۲) نیز به مسکو سفر و با مقامات این کشور در خصوص مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *