جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۹

اي كاش اين ضيافت تكذيب شود تا ...

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 356197
روز گذشته بود كه خبري نگران كننده و عجيب در فضاي رسانه اي كشور منتشر شد و موجي از اعتراض ها را به همراه داشت.
به گزارش جهان به نقل از رویش نیوز، اين خبر در مورد بزرگداشت روز زن توسط همسر محترمه رئيس جمهور بود كه با دور هم جمع كردن همسران وزرا و سفرا، بانوان دولتي و تعدادي از بازيگران و نويسندگان، موجبات خلق حواشي ناخوشايندي را فراهم آورد.

طبق گزارشاتي كه در رسانه ها آمده است و تا كنون تكذيب هم نشده است، اين نشست را به هيچ عنوان نمي توان در طراز نظام اسلامي، رياست جمهوري و همسر كاملا عفيف رئيس جمهور دانست. اين جشن كه صرفا به طبقه خاص اجتماعي اختصاص داشته است برنامه هايي را شامل بوده كه مخاطبين را انگشت به دهان كرده است.

رقص لزگي ( نوعي رقص آذربايجاني) توسط چند دختر جوان، كنسرت موسيقي، شوي لباس زنانه، اهداي سكه بهار آزادي به برخي ميهمانان را نمي توان اتفاق مباركي دانست كه آنهم توسط همسر رئيس جمهور برپا شده باشد. اين اتفاق نامبارك با تقدس زماني ولادت حضرت زهرا( سلام الله عليها) چه سنخيتي دارد؟ در اينجا صحبتي از حرام يا مباح بودن اين افعال نيست چرا كه از كيفيت دقيق آن خبري در دست نداريم، ليكن در درجه اول بگزراي و حتي حضور در چنين مجلسي در شأن دولت و نظام اسلامي نيست و در درجه دوم، حضور روح اشرافيت گرايي، ايجاد فاصله طبقاتي و تجمل گرايي در اين محفل است.

بايستي از همسر آقاي رئيس جهور سوال كرد كه كجاي سيره حكومتي امير مومنان- حضرت علي (عليه السلام) ديده ايد كه زنان دولتي در چنين مجلسي و با اين كيفيت دور هم جمع شوند و اينچنين جشن بگيرند؟ كدام قسمت مشكلات اقتصادي و فرهنگي و رفاهي كشور را مورد توجه قرار داديد كه اينچنين فاصله حكومتي و طبقاتي را به رخ مردم كشيديد؟
مصداق نامه معروف و مهم حضرت علي ( عليه السلام) به عثمان بن حنيف دقيقا همين جلسات است كه عثمان را مورد عتاب ق ار مي دهند كه چرا در مجلس اعياني حضور داشته ايي كه مردم عادي اجازه حضور نداشته اند!

از رفتارهاي اجتماعي و نوع رعايت حجاب سركار خانم عربي (همسر محترم آقاي روحاني) چنين استنباط مي شود كه ايشان كاملا مقيد به اصول اسلامي هستند و آموزه هاي اسلامي را به طور كامل دريافت كرده و عمل ميكنند، پس چه شده است كه تن به برپايي چنين جشني با چنين كيفيتي داده اند؟! فلذا قويا آرزو مي كنيم شاهد تكذيب اين موضوع از سوي ايشان باشيم.

اي كاش تكذيب شود كه اين جشن صرفا براي يك قشر خاص اجتماعي و سياسي بوده و مردم عادي اجازه ورود نداشته اند.

اي كاش تكذيب شود كه نزديكان رياست جمهوري اسلامي ايران - تنها كشور شيعي مذهب جهان - در شب ولادت الگوي زنان - حضرت زهرا(عليها سلام)- جشني گرفته اند كه رقص و موسيقي از اجزاي آن بوده است.

اي كاش تكذيب شود كه درست در زماني كه دولت و مجلس و صداوسيما و همه و همه تبليغ مي كنند كه مردم از دريافت يارانه شان انصراف دهند، جشني اينچنيني در كاخ سعد آباد برپاشده است.

اي كاش اين خبر تكذيب شود تا كودكي كه در بين پارك ها و مقواها شب را به صبح مي رساند خيالش راحت باشد كه عنان كشورش به دست كساني است كه دلسوزش هستند و فقط به فكر حل مشكلات اقتصادي و تحصيلي وي مي باشند.

اي كاش اين خبر تكذيب شود تا خيالمان راحت شود كه انقلاب اسلامي و مشي اجتماعي و حكومتي امام خميني و رهبر معظم انقلاب، سفره ي اشرافيت گرايي و ايجاد فاصله طبقاتي را برچيده اند.

اي كاش اين خبر تكذيب شود تا مطمئن شويم كه مسئولين دولتي كه بارأي مردم عادي به دولت رسيد، خود را تافته جدا بافته نمي دانند.

اي كاش . . .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسين
United Kingdom
هر دم از اين باغ (ببخشيد دولت) گلي مي دمد
Iran, Islamic Republic of
آقا تکذیب !!
برو حالشو ببر
حاااااامد
داداش خوب کاری کردن نوش جونشون
دولت دست ماست ازادیه
الکی
به یاد دیالوگ دوران رییس جمهور سابق افتادم.
عجب داستان تکراریه...
دمت گرم خلاص
امیر
حسین
لایک داره ... ایول
بازم نشون دادین جنبه ندارین دولت دست شماست مملکت مال همس .نشون دادین واقعا عقده ای هستین
حمید
بالاخره کاخ نشینی شئونی داره که باید اون رو حفظ کرد و این جشن هم از شئونات کاخ و کاخ نشینی است!!!!!
خراسانی زاده
خانم ریس چمهور اگر نهج البلاغه در دسترسشان است نامه امام علی (ع)به عثمان بن حنیف را مطالعه نمایند !!!!!!!!