کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخبار ویژه و کوتاه جهان نیوز

آخرین وضعیت انتخاب رئیس صدا و سیما/ چند نفر برای یارانه ها ثبت نام کردند؟

2 ارديبهشت 1393 ساعت 0:10

تلاش هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان، نشريه اقتصادي جریان انحرافی آماده انتشار،تجهیزات قوی برای سایت ثبت نام یارانه ها، تلاش برای پرونده سازی علیه سپاه، تحت تأثیر قرار گرفتن برخی نمایندگان از ساده زیستی بشار اسد، تلاش عضو شورای شهر برای تطهیر خاتمی و ...


گروه سیاسی جهان نیوز ـ با توجه به درخواست شمار زیادی از مخاطبان سایت، از هفته گذشته، انتشار اخبار ویژه و کوتاه جهان نیوز به صورت بسته هفتگی از سر گرفته شد. سعی شده است در گزینش این اخبار نهایت دقت و صحت لحاظ شود. نظرات و پیشنهادات خوانندگان محترم می تواند در ارائه بهتر این مجموعه اخبار یاری دهنده ما باشد.

تلاش هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان

>> جریان آقای هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس خبرگان به شدت فعال هستند. گفته می شود در لیست آقای هاشمی، وی به عنوان سرلیست و آقایان روحانی، موسوی بجنوردی، سیدحسن خمینی، محقق داماد، شهیدی، مجید انصاری به عنوان نفرات قطعی حضور دارند.

مؤسسه نشر آثار امام خمینی(ره) کتاب آقای صانعی را چاپ و منتشر می کند

>> مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني (ره) قرار است کتاب فقه‌ الثقلين آقای يوسف صانعي را چاپ و منتشر کند. گفته مي‌شود که روي جلد اين کتاب نيز از عنوان آيت‌الله العظمی براي آقای صانعي استفاده کرده‌اند که احتمالاً با توجه به نظر جامعه مدرسين در خصوص عدم مرجعیت وی باعث ايجاد حاشيه‌هايي خواهد‌ شد.

نشريه اقتصادي جریان انحرافی آماده انتشار

>> عبدالرضا داوري نزديک به تيم آقایان احمدي‌نژاد و مشایی، مجوز نشريه‌ ماهانه‌اي با زمينه اقتصادي دريافت کرده ‌است. قرار است در اين نشريه با استفاده از مديران اقتصادي دولت دهم، ضمن نقد سياست‌ها و عملکرد اقتصادي دولت جديد به انتقادات اقتصادي مطرح‌شده عليه دولت احمدي‌نژاد پاسخ داده‌ شود. احمدي‌نژاد با بسيج تيم اقتصادي دولت آنان را براي همکاري با نشريه «بررسي‌هاي اقتصادي» تشويق کرده ‌است. نخستين شماره اين نشريه در ۱۶۰ صفحه آماده انتشار شده ‌است.

تجهیزات قوی برای سایت ثبت نام یارانه ها


>> سایت ثبت نام یارانه ها به جز روز اول که دچار اختلال شد، تا پایان ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه، مشکل خاصی نداشته است. در این زمینه آقای واعظی وزیر ارتباطات در جلسه ای گفته است: ما پهنای باندی معادل ۱۰ برابر آنچه نیاز است ایجاد کردیم. پیش از این قوی ترین سرور در کشور سرور سازمان سنجش بود که حدود یک میلیون و دویست هزار نفر به آن مراجعه می کردند.

۷۴ میلیون نفر ثبت نام کردند/ کاسه کوزه ها سر صداوسیما شکست!

>> یکی از مدیران دولتی اخیرا در جلسه ای اعلام کرد که میزان ثبت نام مردم در طرح هدفمندی یارانه ها ۷۴ میلیون نفر بوده است و تنها کمی بیش از ۳ میلیون نفر انصراف داده اند. این مدیر دولتی با گلایه از صداوسیما و دولت قبلی علت عدم استقبال مردم از دریافت یارانه را سیاست های غلط دولت قبل و سیاستهای تبلیغاتی اشتباه صداوسیما دانسته است.

انتقاد از سیاستهای تبلیغی صداوسیما در حالی است که پیش از این دولت حتی برای موضوعات کم اهمیت تر شخصا وارد عمل شده و حتی در انتخاب مجری برنامه های خاص هم راسا عمل می کرده است.
با این حال تحلیلگران معتقدند که عدم تدبیر مناسب از سوی دولت و نیز ولخرجی های مقامات دولتی از هزینه های بیت المال نظیر تغییر دکوراسیون و استفاده از هواپیماهای خصوصی و... از دلایل کاهش اعتماد مردم به دولت بوده است.

افزایش حقوق وزیران و اعضای هیات دولت

>> اخیرا اخباری در خصوص افزایش ۲ و نیم برابری حقوق وزرا و اعضای هیات دولت در محافل خبری نقل قول می شود. خبرنگار جهان با خبر شد که منشا این خبر یکی از وزرای دولت قبل است. هنوز اخبار رسمی که این خبر را تایید کند منتشر نشده است.

گفتنی است در حال حاضر حقوق وزرا ۸ میلیون تومان است که در صورت صحت این خبر، میزان حقوق آنان به مبلغ ۲۰ میلیون تومان خواهد رسید.

اسپانسر فیلم ضدانقلابی خانه پدری

>> خبرنگار جهان با خبر شد که فیلم تلخ و ضدانقلابی خانه پدری که اکران آن در جشنواره فیلم فجر با واکنشهای منفی همراه بود، با حمایت و بودجه نیروی انتظامی ساخته شده است. در بخشی از این فیلم صحنه کشتن خواهر خانواده توسط برادرش به نمایش گذاشته شده است. گفته می شود احتمال عدم اکران این فیلم وجود دارد.

آقای عیاری! این «خانه پدری» ما ایرانیان نیست/ کاری برای این فیلم نمی توان کرد، باید دفنش کرد


پخش پایتخت و کلاه قرمزی از شبکه های ماهواره ای

>> بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار جهان، در سال ۱۳۹۱، ۱۱۹ شبکه فارسی زبان ماهواره ای وجود داشته است که این تعداد در سال ۱۳۹۲ به ۱۴۶ شبکه افزایش یافته است. همچنین شبکه های فارسی زبان در ایام نوروز امسال در مقطع ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین حدود ۵۴۰۰ ساعت برنامه نوروزی پخش کردند.
این شبکه ها امسال اغلب سریال های ایرانی از جمله پایتخت و کلاه قرمزی را با کپی برداری از صدا و سیما پخش می کردند و ساعات پخش برنامه های اصلی خود را با کنداکتور صداوسیما تنظیم می کردند به این معنا که در زمان پخش برنامه ها و سریالهای پربیننده سیما، برنامه های اصلی خود را پخش نمی کردند.

آخرین وضعیت انتخاب رئیس سازمان صداوسیما

>> با پایان یافتن دوره ۱۰ ساله ریاست سازمان صداوسیما، از چندی پیش گمانه زنی های مختلفی در رسانه ها در مورد جانشین احتمالی عزت الله ضرغامی منتشر شده است. با این حال خبرنگار جهان مطلع شد ضرغامی تا دو سال آینده در صداوسیما ماندگار خواهد شد.

تلاش برای پرونده سازی علیه سپاه

>> گفته می شود فردی به نام ف. ص که از نیروهای اجاره ای مهدی هاشمی در رسانه ها بوده است و چندین بار به جرم ارتباطات مشکوک و خلاف امنیتی بازداشت شده، اخیرا محور هماهنگی رسانه های نزدیک به آقای هاشمی را بر عهده گرفته است. یکی از موضوعاتی که در جلسات وی با رسانه های همسو دنبال می شود اتهام زنی به سپاه پاسداران است.

پیش از این در دولت قبل، جریان انحرافی با همراهی رسانه هایی نظیر BBC و رادیو فردا خط اتهام زنی به سپاه به ویژه در فعالیت های اقتصادی را دنبال می کردند و سعی داشتند اینگونه القاء نمایند که دلیل مخالفت سپاه با پرونده ارتباط با آمریکا، منافعی است که این نهاد انقلابی از تحریمها می برد! این خط انحرافی همزمان به صورت کنایه در برخی رسانه های داخلی اصلاح طلب نیز دنبال می شد که اظهارات حجت الاسلام روحانی در جمع فرماندهان سپاه و نیز روند ماجرای پرونده هسته ای ایران، این خط انحرافی را بی اثر نمود.

انتشار یک فیلم دردناک در فضای مجازی

>> پس از انتشار فیلمی در سوریه که در آن تروریستها با کشتن یک شهروند سوری سینه وی را شکافته و قلبش را می خوردند، اخیرا فیلم دردناک دیگری منتشر شده که در آن تروریستها اعضای یک خانواده را شکنجه کرده و سپس در حضور مادر و بچه ها، پدرشان را در چاله ای می اندازند و بعد با ریختن بنزین وی را زنده زنده می سوزانند. واکنش اعضای این خانواده در قبال سوزاندن پدر، دل هر انسانی را به درد می آورد.

تحت تأثیر قرار گرفتن برخی نمایندگان از ساده زیستی بشار اسد

>> شنیده شده تعدادی از نمایندگان مجلس چندی قبل سفری به سوریه و لبنان داشتند. بعد از حضور این نمایندگان در محل اسکان بشار اسد، به شدت تحت تاثیر ساده زیستی شخص بشار اسد قرار گرفته بودند و اعلام کرده اند که این ساده زیستی برای ما غیرقابل تصور بود. این افراد دیداری با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله داشته اند و در این دیدار سیدحسن نصرالله از امدادهای غیبی و اتفاقات معنوی در جبهه های جنگ سوریه علیه تروریست ها سخن گفته بود.

افزايش فعاليت بنياد باران و سيدمحمد خاتمي

>> با آمدن «جواد امام» به بنياد باران با عنوان مديرعامل، اين بنياد بعد از رفتن محمدرضا عارف فعال‌تر شده ‌است و سيدمحمد خاتمي نيز حضور فعال‌تري دارد. جواد امام عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و عضو هيأت مديره بنياد باران است. وي رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در تهران در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۸۸ بود. در ماجرای فتنه ۸۸ ماجرای دروغین گم شدن عاطفه امام (دختر جواد امام) و ادعای کشته شدن وی، پس از مدتی با پیدا شدن وی افشا شد و مشخص شد که وی با برنامه پدرش و با هدف تحریک احساسات مردم تن به این بازی داده بود. جواد امام از نیروهای اخراجی وزارت اطلاعات است.

تلاش عضو شورای شهر برای تطهیر خاتمی

>> اخیرا دور جدیدی از فعالیت آقای خاتمی در رسانه ها شروع شده است و کلید آن از ملاقات با وزیران و معاونین با وی خورده است. همچنین قرار بود چند خانواده شهید با هماهنگی آقای تندگویان عضو اصلاح طلب و تندروی شورای شهر به دیدار آقای خاتمی بروند ولی با فوت پدرخانم آقای خاتمی این دیدار برگزار نشد.

قالیباف: دولت جدید در کمک به شهرداری بدتر از دولت قبل نباشد بهتر نیست

>> خبرنگار جهان با خبر شد آقای قالیباف در جلسه ای گفته است: در جلسه ای که با دولت داشتیم من آخر جلسه خدمت دوستان دولت گفتم که هر چند که شماها دولت گذشته را تخطئه می کردید، اما اگر شما (دولت روحانی) در برخوردتان با شهرداری تهران بدتر (از دولت احمدی نژاد) عمل نکرده باشید حتما بهتر عمل نکردید.

گفته می شود علاوه بر انجام نشدن تعهدات دولت به شهرداری، مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری از جرائم راهنمایی و رانندگی بوده است که دولت این مبلغ را نیز پرداخت نکرده است. طبق قانون کلیه جرایم راهنمایی و رانندگی ابتدا باید به حساب خزانه واریز شود و از آن حساب باید مجددا به شهرداری پرداخت شود ولی تاکنون دولت این مبلغ را پرداخت نکرده است.


کد مطلب: 356194

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/356194/آخرین-وضعیت-انتخاب-رئیس-صدا-سیما-چند-نفر-یارانه-ثبت-نام-کردند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com