پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۲
۱۳

دانشجویان دانشگاه‌های جهان چه لباس‌هایی می‌پوشند؟+تصاویر

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 355591
آیا تنظیم آیین‌نامه پوشش‌ متعارف برای‌ دانشجویان تنها در دانشگاه‌های ایران صورت می‌گیرد؟ آیا دانشجویان‌ در کشورهای غربی‌ در محیط دانشگاه تنها تابع‌ سلیقه و یا مد روز هستند؟
دانشجویان دانشگاه‌های جهان چه لباس‌هایی می‌پوشند؟+تصاویر
به گزارش جهان به نقل از مشرق، قانون و مقرّرات در هر اجتماع و مجموعه‌ای تنظیم‌کننده و نظم‌دهنده افراد آن مجتمع یا مجموعه می‌باشد و هر اجتماعی مبتنی بر هر مذهب و یا ایدئولوژی، متناسب با فرهنگ و رسوم خود با وضع قانون و مقرّرات سعی در رسیدن به ایجاد نظم در میان افراد و دوام ارزش‌های خود دارد.

حتی در ایدئولوژی‌ها و مکاتب غیردینی این وضع قانون با شدّت بیشتر و به نحو سخت‌تر از مکاتب دینی و مذهبی وضع و اجرا می‌شود؛ چرا که به دلیل نبود و یا کمرنگ بودن گزاره‌های دینی در این جوامع، تنظیم‌کنندگان و متصدّیان امر برای جلوگیری از ازهم‌گسیختگی جامعه، قانون و لزوم تبعّیت از آن را جایگزین گزاره های دینی می‌نمایند.

از ابتدای زندگی، افراد با کوچک‌ترین اجتماع پیش روی خود یعنی خانواده در ارتباط هستند و در این محیط متناسب با اوامر و تکالیف والدین و سرپرستان خود عمل می‌نمایند و سپس وارد محیط آموزشی، محیط کار و دیگر اجتماعات می‌گردند که متناسب با هر محیط اختیارات و یا تکالیفی برعهده دارند.

دانشگاه نیز به عنوان محیط و مکان اجتماع دانشجویان فارغ از این موضوع نمی‌باشد. همه دانشگاه‌های دنیا طیّ ضوابطی محدودیت‌ها و قوانین خود را در دانشگاه پیاده می‌کنند. در این گزارش سعی شده است تا با مقرّرات تعدادی از دانشگاه‌های برجسته جهان آشنا شویم.

با مطالعه و پیگیری این ضوابط پی خواهیم برد که حتّی کشورهایی که شعار رهایی و آزادی انسان از قید و بندها را سر می‌دهند و به زعم خود بر گزاره‌های دینی و توحیدی خطّ بطلان کشیده‌اند، باز در عمل با ایجاد مقرّرات سعی در پیاده‌کردن همان گزاره‌های توحیدی هستند.

الف) پوشش و وضعیت ظاهری دانشجویان
نقض ضوابط پوششی
* دانشگاه تگزاس‌ آمریکا (US Texas State University):


آرایش صورت برای مردان و زنان در صورتی مجاز است که برای بهبود ظاهر طبیعی فرد به کار رود و موجبات کاستی در ظاهر وی را به همراه نیاورد، از این رو هرگونه آرایش غلیظ و نامتعارف در این دانشگاه ممنوع است.

پوشش دامن زنان نباید از هفت سانتی متر بالای زانو کوتاه‌تر باشد و همچنین نبایستی بیش از حدّ تنگ و بدن‌نما باشد. دامن و پیراهن چاک‌دار نیز ممنوع است.

پوشیدن شلوارک و هرگونه پوشش تنگ و چسبان برای مردان و زنان ممنوع است، همچنین پوشیدن شلوار ورزشی و کِشی (ساپورت) در محیط دانشگاه ممنوع است.

ضوابط پوششی در قالب Dress Code به اطلاع دانشجویان می رسد.

استفاده از هرگونه عطر و ادکلن غیرمتعارف و و با بوی تند و تحریک‌کننده در محیط دانشگاه ممنوع است.

موها در مردان و زنان بایستی تمیز و مرتّب و به رنگ طبیعی و متعارف باشد، هرگونه استفاده از رنگ های غیرطبیعی ممنوع است. موهای بلند نیز بایستی پشت سر جمع شده و بسته شوند.

مردان موظّفند ریش خود را کوتاه و مرتب نگاه دارند و سبیل درصورتی مجاز است که مانع از امور امنیتی و محافظتی نشود.


استفاده از هرگونه عطر و ادکلن با بوی تند و تحریک‌کننده ممنوع است.

استفاده از دمپایی و صندل‌های راحتی در محیط دانشگاه ممنوع است و پاشنه کفش برای زنان نبایستی بلندتر از هفت سانتی‌متر باشد.

هرگونه استفاده از عینک‌های آفتابی در مکان‌های مسقّف برای تمامی دانشجویان تنها با مجوّز پزشک مجاز است. خالکوبی‌ها به هیچ عنوان نبایستی قابل رؤیت باشند و در صورت رؤیت با فرد خاطی برخورد انضباطی صورت می‌گیرد.


موها در مردان و زنان بایستی تمیز و مرتّب و به رنگ طبیعی و متعارف باشد، هرگونه خالکوبی ممنوع است.

زیورآلات برای زنان بایستی متعارف باشد و سوراخ کردن بدن تنها در گوش ها مجاز است. استفاده از بیش از دو گوشواره و یا گوشواره‌های نامتعارف ممنوع است.

ناخن‌ها بایستی کوتاه و تمیز باشند و طول ناخن نبایستی بیش از یک سانتی‌متر از نوک انگشتان باشد.


* دانشگاه هاروارد آمریکا (Harvard University ):
دانشجویان این دانشگاه موظفند در محیط خوابگاه و رستوران بلوز، پیراهن یا ژاکت یقه‌دار و یا بدون یقه بپوشند. پوشش شلوار آنها نیز بایستی بدون پارگی و ضخیم باشد.

پوشیدن کفش چرمی یا متعارف در محیط دانشگاه و خوابگاه الزامی است.

در بعدازظهر شنبه و یکشنبه‌ها که دانشجویان برای صرف شام بیرون می‌روند، مردان موظّفند ژاکت یقه دار به همراه کراوات و زنان نیز لباسی مناسب و شایسته داشته باشند. افرادی که مایل به شرکت در برنامه‌های ورزشی هستند بایستی لباس و پوشش مناسب داشته باشند.

در باشگاه خصوصی وابسته به دانشگاه هاروارد، به استثنای رستوران، در همه جا مردان بایستی تنها پیراهن یقه‌دار بدون کراوات و زنان نیز باید پوششی متعارف و مناسب داشته باشند. دانشجویان موظّفند مهمانان خود را از این قوانین پوششی مطّلع نمایند.

در این دانشگاه دانشجویان در طول شبانه روز نظام و ضوابط پوششی متفاوتی دارند.

در تمامی ایّام هفته در رستوران و به هنگام صرف نهار مردان بایستی یک ژاکت و در هنگام صرف نهار یک ژاکت به همراه کراوات برتن کنند. زنان نیز موظّفند پوششی مناسب اعمّ از پیراهن و یا لباس بلند و متعارف داشته باشند.

پوشیدن کفش ورزشی در رستوران به طور کلی ممنوع است.پوشیدن شلوار جین مناسب(بدون زدگی و پارگی) تنها در اتاق چارلز ریور(The Charles River Room)و بالکون ها و در آخرهفته ها در سرتاسر باشگاه مجاز می باشد و در سایر اماکن ممنوع است.


پوشش شلوار جین در همه انواع آن درمحوّطه دانشگاه ممنوع است.

لباس‌های چسبان، لباس راحتی، عرق‌گیر، لباس بدنسازی، شورت ورزشی و شلوارک در هیچ زمانی و هیچ مکانی مجاز نیست مگر در مواردی که فرد در قسمت مربوطه و یا اتاق خواب خویش حضور دارد.


* دانشگاه باب جونز آمریکا (Bob Jones University):
موهای مردان بایستی سبک طبیعی و سنّتی خود را داشته باشد. تراشیدن موها، درهم و آشفته نمودن آنها (Fashion) مجاز نیست.

همچنین رنگ کردن و های‌لایت کردن موها برای مردان ممنوع است.

استفاده از گردن‌بند، گوشواره و یا دستبند برای مردان در دانشگاه ممنوع است.

استفاده از هرگونه کلاه در محوّطه داخل دانشگاه به استثنای محیط باشگاه ورزشی ممنوع و خلاف آیین نامه پوششی است.


ترجمه: لباس فرم (دانشجویی)، هویت شماست!

در این دانشگاه انواع ضوابط پوششی در صبح و بعدازظهر تعریف شده است:

ضوابط پوششی در صبح برای آقایان:

الف) پيراهن رسمي به جز پیراهن‌های كتان با مدل راه‌راه و يا پیراهن‌های جين، به همراه كراوات، شلوار غيررسمي بدون پارگی به جز شلوار جين یا شلوار مارك كارگو و شلوارهاي گشاد و نامناسب، كفش رسمي يا كفش چرم ساده و معمولي

ب) پوليور به طوري كه يقه پيراهن و گره كراوات نمایان باشد به همراه پوشش شلوار و کفش مذکور در مورد الف.

ضوابط پوششی در بعدازظهر برای مردان:

پيراهن رسمي يقه‌دار، شلوار غيررسمي بدون پارگی، كفش رسمي يا غیررسمی به جز صندل و دمپايي‌هاي خواب و ساده.
پوشش روز تعطیل هفتگی (يكشنبه) عبارت است از:

كت و شلوار رسمی، پيراهن رسمي، کراوات و كفش رسمي

ضوابط پوششی برای خانم‌ها:

تاپ‌هایی که خانم ها برتن می‌کنند بايد به اندازه كافي بلند باشند تا شكم یا قسمت‌های دیگر بدن نمایان نباشد. پوشش پیراهن و یا لباس بدون آستين ممنوع است و درصورت پوشیدن بایستی با یک بلوز آستین‌دار یا ژاکت یا پولیور همراه باشد. خط يقه لباس خانم‌ها نبايد از ۴ انگشت پایین تر از خطّ گردن باشد.

اندازه دامن یا هرنوع لباس دیگر نبایستی از سر زانو بالاتر برود.



مدل‌هاي موی زنان بايستی مرتب باشند. از كوتاه‌كردن موها به سبك مد روز و بسيار كوتاه كه مدل موهاي مردانه را به ذهن متبادر مي‌‌سازد يا به فرد جلوه‌اي مردانه مي‌بخشد بپرهيزيد.

تاتو كردن و سوراخ نمودن اعضاي بدن به جز گوش ها قابل قبول نيست. گوشواره‌ها نیز تنها در نرمه گوش و حداكثر يك جفت در هر گوش منع ضوابطی ندارد.

آرايش بيش از حد قابل قبول برای زنان قابل قبول نیست.


* دانشگاه آکسفورد انگلستان(Oxford University):
دانشجویانی که خواستار شرکت در مراسم فارغ التّحصیلی خود هستند بایستی صرفاً لباس و پوشش مصوّب دانشگاه را داشته باشند و از فارغ‌التّحصیلی دانشجویانی که بدین موضوع توجه نداشته باشند جلوگیری می‌گردد.


از فارغ التّحصیلی دانشجویانی که لباس مصوّب دانشگاه را برای مراسم به تن نداشته باشند جلوگیری می‌گردد.

کلیه دانشجویان دانشگاه باید پوشش رسمی دانشگاه، که معاون دانشگاه بعد از مشاوره با دیگر مسئولین و اعمال صلاحدیدها مصوّب می‌کند، را رعایت نمایند.

مردان بايستی از كت و شلوار تيره، پيراهن سفيد ساده، كراوات و جوراب استفاده نمایند. زنان نيز بايد دامن تيره يا شلوار، بلوز سفيد، كراوات سياه، كفش سياه و در صورت نياز يك كت تيره بپوشند.

لباس زنان در دانشگاه نباید پشت باز و یا آستین کوتاه باشد. دامن و شلوارک نباید بالاتر از زانو باشد. هرگونه آرایش نامتعارف ممنوع است.


دامن و شلوارک نباید بالاتر از زانو باشد. هرگونه آرایش نامتعارف ممنوع است.

رنگ موها باید طبیعی باشد و بلند گذاشتن و مدل های غیرمتعارف موها مجاز نیست. ریش ها نیز باید کوتاه و مرتّب باشند.
هرگونه خالکوبی ممنوع می باشد و با خاطیان برخورد می شود.


*دانشگاه بریستول انگلستان (University of Bristol ):
این دانشگاه براي دانشجويان پزشكي مقرّرات و ضوابط پوششی وضع نموده است و دانشجویان را ملزم به رعایت آنها می‌داند.

پوشش لباس دانشجویان بايستی حداقل بدن آنان را از شانه تا زانو بپوشاند و لباس‌ها بايد تميز و اتوكشيده باشند. درضمن لباس‌ها نبايد حاوي علائم، نشان‌ها و تصاوير برجسته باشند.

پوشش شلوار نیز بایستی متناسب و متعارف باشد، پوشیدن شلوار جین و کماندویی ممنوع است.


نمونه ای دیگر از ضوابط پوششی یک دانشگاه، پوشیدن شلوار جین و کماندویی در دانشگاه بریستول ممنوع است.

دانشجويان بايستی بدین نکته توجّه نمایند كه پوشيدن لباس‌هاي محرّك جنسي ممنوع است.

كفش‌ها نيز بايد تميز و مرتب باشند. پوشیدن كفش ورزشي مجاز نيست.

زيورآلات بايستی در كمترين ميزان ممكن مورد استفاده قرار گيرد. گوشواره‌هاي آويزان و همچنین سوراخ كردن اعضاي صورت ممنوع است.

ب) وضعیت رفتاری دانشجویان


خودت را به نظام نامه شرف و احترام ملتزم نما: کمال، احترام، مسئولیت


* دانشگاه تگزاس‌ آمریکا (Texas State University):
دانشگاه ایالت تگزاس ضوابط رفتاری متعدّدی برای کنترل دانشگاه و مدیریت آن وضع نموده است و تخطّی از آنها را موجب اعمال تنبیه انضباطی می‌داند، به طور مختصر به برخی از این ضوابط اشاره خواهد شد:

قمار یا بخت‌آزمایی در دانشگاه ممنوع است.

به همراه داشتن، استفاده، فروش یا توزیع هرگونه مواد مخدّر ممنوع است و در صورت اثبات دو مورد آخر اخراج را به همراه دارد.

به همراه داشتن، استفاده، فروش یا توزیع هرگونه مواد مخدّر ممنوع است

به همراه داشتن، استفاده، فروش یا توزیع هرگونه مشروبات الکلی در محیط دانشگاه به استثنای اتاق‌های دانشجویان ممنوع است.

در محیط خوابگاه (اتاق‌های دانشجویان) نیز فرد نبایستی به گونه‌ای مست گردد که احتمال رفتار آشوبگرایانه یا خارج از نزاکت داشته باشد.

به همراه داشتن و یا استفاده از هرگونه سلاح گرم و یا ماکت آن به طوری که یک انسان عاقل و منطقی تفاوت آن با سلاح واقعی را متوجّه نشود، ممنوع است.

دراختیار داشتن، استفاده، فروش یا توزیع مواد انفجاری و یا آتش بازی به طوری که احتمال آسیب به افراد را داشته باشد مجاز نیست.

به همراه داشتن ویا استفاده از هرگونه سلاح گرم و یا ماکت آن ممنوع است.

دزدی، تخریب، آسیب رساندن و یا سوءاستفاده از اموال دانشگاه یا اموال شخص دیگری ممنوع است.

آزار و اذیت دانشجویان یا اساتید به هرنحو ممنوع است و پیگرد انضباطی دارد.

هرگونه اقدام به روابط جنسی، آزار و اذیت جنسی، سوءاستفاده جنسی و یا تحریک دیگران در محیط دانشگاه ممنوع است.

ورود بدون اجازه دانشجویان به قسمت‌های مختلف اعمّ از اتاق‌ها و تأسیسات دانشگاه و یا استفاده بدون مجوّز آنان از تجهیزات و اموال دانشگاه پیگرد انضباطی به دنبال دارد.

استفاده بدون مجوّز دانشجویان از کلیدهای مسئولین دانشگاه و یا کپی کردن آنان خلاف آیین نامه انضباطی است و با شدّت برخورد می‌شود.

هرگونه تقلّب و اقدام به آن و یا هرگونه اقدامی که از آن به تقلّب یاد شود در زمان امتحانات (رسمی و کلاسی) ممنوع است.

* دانشگاه هاروارد آمریکا (Harvard University):
دانشگاه هاروارد نیز ضوابط رفتاری مشابه با دانشگاه ایالت تگزاس وضع نموده است و به طور کل دانشجویان را موظّف به رعایت ضوابط ضمیمه کتاب راهنمای خود (Student Handbook Appendix) نموده است.

معمولاً تمامی دانشگاه‌های ایالات متّحده ضوابطی را در کتاب راهنمای دانشجو می‌آورند و بدان عمل می‌نمایند. در ذیل به برخی موارد این کتاب راهنمای دانشجو اشاره می نماییم:

آزار و اذیت جسمی، کلامی، شفاهی یا کتبی که فراتر از مرزهای آزادی بیان تصوّر شود نسبت دانشجویان یا اساتید خلاف آیین‌نامه انضباطی دانشجویان است و ممنوع است.

هرگونه اقدام به رابطه جنسی، آزار و اذیت جنسی ویا سوءاستفاده جنسی از دانشجویان و یا اساتید ممنوع است و به شدّت با متخلفین برخورد می‌شود.

اقدامات تحریک‌کننده جنسی دانشجویان در محیط دانشگاه ممنوع است.

هرگونه اقدام تلافی‌جویانه علیه هرشخصی در محیط دانشگاه یا خارج از آن برای دانشجویان ممنوع است.

به همراه داشتن یا استفاده هرگونه سلاح در محوّطه دانشگاه یا در برنامه‌های آن مجاز نیست و با شدّت برخورد خواهد شد. سلاح به هرجسم یا ماده‌ای تعلّق می‌گیرد که برای تحمیل یک زخم یا آسیب به فرد دیگری استفاده می‌شود و موارد تفنگ ساچمه‌ای، چاقو، ضامن چاقو، پنجه فلزی، باتوم و... را دربرمی‌گیرد.

البته به همراه داشتن سلاح پلاستیکی یا اسباب‌بازی یا هرگونه وسیله‌ای که انسان عاقل و منطقی در یک نظر آن را سلاح می‌پندارد و موجب رعب و وحشت می‌شود نیز ممنوع است.

به همراه داشتن یا استفاده هرگونه سلاح در محوّطه دانشگاه یا در برنامه های آن مجاز نیست و با شدّت برخورد خواهد شد.

به همراه داشتن، استفاده، فروش یا توزیع هرگونه مواد مخدّر منع انضباطی دارد و باشدّت با خاطیان برخورد می‌شود.

به همراه داشتن، استفاده، فروش یا توزیع هرگونه مشروبات الکلی در محیط دانشگاه به استثنای محیط خوابگاه دانشجویان ممنوع است. البته مصرف مشروبات الکلی در محیط خوابگاه نیز تنها برای دانشجویانی که به سنّ قانونی رسیده‌اند مجاز است و در ضمن مصرف آنها نبایستی خارج از عرف و به گونه‌ای باشد که منجر به رفتار خارج از نزاکت و یا رفتار خشونت‌آمیز ناشی از مستی شود.


به همراه داشتن، استفاده، فروش یا توزیع هرگونه مشروبات الکلی در محیط دانشگاه به استثنای محیط خوابگاه دانشجویان ممنوع است.

تقلّب و اقدام به آن و یا هرگونه سرقت ادبی در زمان امتحان یا هر فعالیت آموزشی ممنوع و پیگرد انضباطی دارد.


* دانشگاه باب جونز آمریکا ( University of Bob Jones):
دانشگاه باب جونز ایالات متّحده نیز ضوابط رفتاری خاصّی را برای دانشجویان خود وضع نموده است که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌نماییم:

این دانشگاه در قانونی پیرامون رفتار جنسی، مقدّمه‌ای بیان می‌کند و در ادامه هرگونه رفتارجنسی در محیط دانشگاه را ممنوع اعلام می‌دارد.

« دانشگاه باب جونز اعتقاد دارد که هرشکلی از بی‌اخلاقی جنسی مانند زنا، همجنس‌بازی، زنای با محارم، خشونت جنسی و... گناه است و در درگاه خداوند ناپسند شمرده می‌شود».


هرگونه رفتارجنسی در محیط دانشگاه اعمّ از آزار جنسی و... را ممنوع است.

دانشجویان نبایستی در محیط خوابگاه یا محوّطه دانشگاه، دانشجویان دیگر یا اساتید را دست بیاندازند یا آزار و اذیت نمایند.

دانشجویان موظّفند از پیاده رو و یا محل‌های تعیین‌شده عبور نمایند و عبور از روی چمن محوّطه دانشگاه یا خوابگاه دانشجویی ممنوع است.

غیبت‌های مجاز دانشجویان بایستی تنها در مواقع بیماری شدید و مُسری و یا برای شرکت در دیگر فعالیت‌های دانشگاه مانند مسابقات و یا مراسمات مهم خانوادگی مصرف شود.

دانشجویان موظّفند رأس ساعت مقرّر در کلاس حاضر باشند. تا بیست دقیقه آغازین کلاس تأخیر و بعد از آن ثبت می‌شود. به ازای هر سه تأخیر یک غیبت در آن کلاس ثبت می‌گردد.

هرگونه تقلّب یا سرقت ادبی ممنوع است. شدّت برخورد با پدیده تقلّب یک موضوع آموزشی است و بسته به نوع آن تغییر می‌کند ولی ممکن است به اخراج منجر شود.

جرائم زیر تعلیق فوری دانشجوی خاطی را به دنبال دارد:

الف) قصور اخلاقی ویژه مشتمل بر بی‌اخلاقی، رفتار جنسی، پورنوگرافی (هرزه‌نگاری) و یا مصرف الکل یا مواد مخدّر

ب) دزدی

ج) گزارش ندادن جرم صورت پذیرفته در پیش از ثبت نام و پس از آن.

د) ترغیب و یا کمک رساندن به دانشجویی قصد انجام عملی خلاف و مستوجب برخورد انضباطی دارد.

و ضوابط بسیار دیگر که مجال ذکر همه آنان وجود ندارد.

*دانشگاه کلمبیا آمریکا ( University of Columbia):

تمامی دانشجویان دانشگاه موظّفند با حُسن نیّت و کرامت و احترام متقابل با تمامی اعضای جامعه دانشگاهی رفتار نمایند.

تمامی دانشجویان در روند انجام تکالیفشان بایستی منطبق با دستورالعمل‌های دانشگاه باشند.

دانشجویان موظّفند به ممنوعیّت دراختیارداشتن، استفاده و توزیع مشروبات الکلی در محیط خوابگاه و دانشگاه احترام بگذارند.

هرگونه دراختیار داشتن و استفاده از سلاح گرم یا هرسلاحی که احتمال دارد به دیگران آسیب برساند در محوّطه دانشگاه و خوابگاه ممنوع است.

تمامی دانشجویان موظّفند به گونه‌ای در کلاس‌ها شرکت نمایند و در محوّطه دانشگاه حضور یابند که اختلالی در ارائه درس و یا فراگرفتن درس از سوی دانشجویان دیگر و یا اختلالی در برنامه‌های دانشگاه ایجاد ننمایند. دربرابر بی‌انضباطی‌های زیر تسامح و تساهل به خرج داده نخواهد شد:

الف) رفتار آشوبگرایانه در محوّطه دانشگاه یا کلاس

ب) آزار و اذیّت مشتمل بر سوءاستفاده‌های جنسی یا غیرآن

ج) سوءرفتار کلامی مشتمل بر بی احترامی، توهین و...

د) تهاجم و زد‌وخورد با شخص دیگر

ه) مداخله در فرصت‌های آموزشی سایر دانشجویان و ایجاد اختلال درآن

و) شرکت در کلاس‌ها درحالی که اثرات حاصل از استعمال موادّ مخدّر یا شرب خمر همچنان باقی است.


آزار و اذیّت مشتمل بر سوءاستفاده های جنسی یا غیرآن از نگاه دانشگاه قابل تحمّل و تسامح نیست.

دانشگاه‌هایی که در بالا بررسی نمودیم و ضوابطی که آنها بیان کردیم تنها نمونه‌ای بسیار کوچک از آنچه هست بود. سایر دانشگاه‌های مطرح دنیا نیز وضع مشابهی دارند که پرداختن کامل به تمامی آنها از حوصله بحث خارج است و لذا به صورت مختصر به چندی از این دانشگاه‌ها می‌پردازیم:

*دانشگاه گرين ويل شمالي‌ آمریکا (North Greenville University):

آرايش‌كردن برای زنان و مردان به نحوی که تحریک‌کننده و خارج از عرف باشد ممنوع است. همچنین پوشيدن لباس‌هاي بدن‌نما مجاز نیست.

هر نوع پيراهن و بلوزي كه شكم و ناف را نمايان مي‌سازد، ممنوع است.

*دانشگاه مسيحي آبيلن آمریکا (Abilene Christian University):

استفاده از لباس‌هاي نامناسب و خلاف شئونات مسيحيت ممنوع است. همچنین دامن باز، شلوارك و تاپ مجاز نیست.

سوراخ كردن بدن به هر شكل يكي از نگراني‌هاي متخصصين بهداشت است و در برخي موارد برخلاف شريعت مسيحيت نیز هست و سوراخ کردن افراطی و جاهایی از قبیل ناف، شکم، زبان و... ممنوع است.


استفاده از لباس‌هاي نامناسب و خلاف شئونات مسيحيت ممنوع است.

*دانشگاه مديريت ماهاريشي آمریکا (Maharishi University):

دانشجویان نبایستی موهای بلند داشته باشند و موهای آنان نباید از سر شانه بلندتر باشد.

پوشش شلوار «لی» مجاز نیست و پوشش فرد بایستی با وقار و مناسب باشد.

پوشش شلوار «لی» مجاز نیست و پوشش فرد بایستی با وقار و مناسب باشد.



Sites:

۱-http://student-rules.tamu.edu/

۲- http://www.dos.txstate.edu/handbook.html

۳- http://www.liberty.edu/undergrad/index.cfm?PID=۲۳۶۴۶

۴- https://www.ccis.edu/policies/index.asp

۵- http://www.columbia.edu/cu/compliance/index.html

۶- http://www.dfa.cornell.edu/treasurer/policyoffice/policies/volumes/governance/policies.cfm

۷- http://www.strathmore.edu/dos/policies.php

۸- https://www.dso.ufl.edu/sccr/process/student-conduct-honor-code/

۹- http://www.ntu.edu.sg/SAO/Pages/default.aspx

۱۰- http://westcampus.scusd.edu/student-handbook

۱۱- http://www.udel.edu/stuguide/۱۳-۱۴/index.html

۱۲- http://www.hamptonu.edu/student_life/

۱۳- http://www.howard.edu/policy/academic/codeofconduct.htm

۱۴- http://studentlife.wvu.edu/office_of_student_conduct/student_conduct_code

۱۵- http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۸۸۱۰۲۰۱۳۵۹

۱۶-uodos.uoregon.edu/StudentConductandCommunityStandards/StudentConductCode/ ExamplesofStudentMisconduct/tabid/۲۵۵/Default.aspx

۱۷- http://www.westga.edu/handbook/index.php

۱۸- http://www.txstate.edu/honorcodecouncil/The-Honor-Code-Council.html

PDFs:

۱- TEXAS STATE UNIVERSITY ASSOCIATED STUDENT GOVERNMENT CODE OF ETHICS, AMENDED (August ۲۰۱۱)

۲- Student Handbook ۲۰۱۳-۲۰۱۴- University of Bob Jones
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالرضا
Iran, Islamic Republic of
دمشون گرم....
ای کاش همه یه روزی بفهمن که اونا خیر وصلاحه مارونمیخوان
در ایران باید حساس تر باشه
سلام چرا اخرش ضوابط دانشگاهای ایرانو ننوشتین یکی از ضوابطش داشتن هرگونه حیا ممنوع هست
Hamed
این مطالبی که شما فرمودید فقط به صورت آیین نامه هست و معمولا اجرا نمیشه .
بنده دو سال دوره فوق دکترای خودمو توی دانشگاه تگزاس گذروندم و این مسائل اصلا مطرح نبود . حتی بچه ها به صورت جمعی توی حوض محوطه دانشگاه آب تنی می کردن ( البته با لباس های غیر متعارف)
حسین
وجود قانون یه چیزی هستش و اجرای اون یه چیز دیگه. ای کاش ذکر میکردین که این قوانین اجرا به طور کامل اجرا میشه یا نه.
محمد
عکس ها اشاعه فحشا است بردار این تصاویر قبیح را
ناشناس
برادر یعنی واقعاً انقد؟!!!
مهدی
ولی تا اونجایی که من اطلاع دارم اینجوری نیستا!!! یعنی وضعیت دانشگاه هاشون افتضاح تر از اون چیزی هست که فکرش رو بکنید...!
پوریا
بسیار عالی بود
برخی مکان ها در هر کشوری خطوط قرمز خاص خود را دارند، محیط های اکادمیک در کشورهای غربی هم چون محل حضور افراد با شخصیت است ضوابطی دارند مثل پوشش و نحوه ی ارایش استادان،کارمندان و دانشجویان که باید طبق عرف جامعه باشد. البته پوشش در دانشگاه های ایران از کشورهای غربی بسیار بهتر است (گرچه عالی و 100 درصد اسلامی نیست) و دانشجویان ممکن است در ارایش مو و صورت زیاده روی کنند. متأسفانه ضوابط پوشش در دانشگاه های ایران بیش از حد سخت گیرانه است و این تأثیر عکس بر دانشجویان گذاشته است.
حسن
شاید تو ایران ضوابطی برای پوشش گذاشته شده باشه اما من جرأت میگم ۹۹٪ این ضوابط تشریفاتی هستند و اصلا اجرا نمیشن/ هرکس دوست داشته باشه حجابشو درست سر می کنه هرکس هم دوست نداشته باشه همون مقنعه رو یه جوری سر میکنه که ... خلاصه هیچکس به فکر نیست ما هم تک نفری تو کلاس کلی زجر می کشیم.
بارها دیده بودم که گوشه راه پله ها و آزمایشگاه های دانشکده ما انواع ناخن مصنوعی، مژه مصنوعی و...!!! افتاده بود
احمد اشرفي از اردبيل
United States
اونقت در ايران!! بايد بر حجاب سختگيري بيشتري شود