چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱

تبلیغات بی‌سابقه از دولت در صداوسیما

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 355129
کارشناس اقتصاد و رسانه، در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره پیامک های هدف دار منتقدان دولت در راستای "بلی به یارانه نقدی" گفت: به نظرم این حرف ها بیشتر شبیه جوک و طنز است و اصلا معقولانه نیست.
به گزارش جهان، دکتر بیژن عبدی کارشناس اقتصاد و رسانه در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره پیامک های هدف دار منتقدان دولت در راستای "بلی به یارانه نقدی "گفت: به نظرم این حرف ها بیشتر شبیه جوک و طنز است و اصلا معقولانه نیست.

وی درگفتگو با مشرق توضیح داد: با توجه به شناختی که از مردم دارم، اصولا وقتی مردم از مسئله ای قانع نمی شوند شروع به ساختن جوک و طنز می کنند و این ربطی به یک حرکت سازماندهی شده ندارد.

تاکنون اینقدر دولت را در صداوسیما تبلیغ نکرده بودند/مردم برای چیزی که قانع نمی شوند،طنز می سازند

دکتر بیژن عبدی در پاسخ به این سوال که رسانه های دولتی معتقدند ،این پیامکها از سوی جریان ضد دولتی کاملا سازماندهی شده ارسال شده است چنین پاسخ داد :" طنز زائیده ذهن مردمی است که از مسئله ای قانع نشدند ، بنابراین طبیعی است در میان پیامکهایی که از سوی قاطبه مردم رد وبدل می شود ،چنین مسائلی رخ دهد ، اما اینکه برخی بخواهند این پیامکهای مردمی را به یک سازمان وگروه خاصی بچسبانند کار درستی نیست و در واقع حرکت رو به جلوی طرافداران دولت را در یک عملیات غیر موفق نشان میدهد .

البته کاملا میتوان این ادعا را از طریق قانونی ثابت کرد . چرا که با یک نامه نگاری ساده میتوان اثبات کرد ،چنین پیامکهایی از کجا ارسال شده است .

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا دولت را در اجرای فاز دوم هدفمندی توانمند می بیند؟ گفت : تجربه مدیریت ۸ ماهه دولت نشان میدهد عملکرد اقتصادی مدیران اقتصادی دولت خیلی رضایت بخش نبوده و شاید همین بی تدبیری در برخی امور اقتصادی مانند توزیع ناموفق سبد کالای رایگان به شایعات یارانه ای دامن زده است .

تاکنون اینقدر دولت را در صداوسیما تبلیغ نکرده بودند/مردم برای چیزی که قانع نمی شوند،طنز می سازندوی ادامه داد : چه بسا بسیاری از کسانی را میتوان یافت که به شخص آقای روحانی رای داده اند، اما اکنون به دلیل اینکه اعتماد ندارند که دولت با پولی که او به عنوان یارانه نقدی از این به بعد از دولت نخواهد گرفت چه خواهد کرد،انصراف نمیدهند واین مسئله ربطی به ارسال پیامک انبوه از سوی مخالفان دولت و.... ندارد .

این پژوهشگر اقتصاد و رسانه در پاسخ به برخی اتهامات درباره عدم همکاری رسانه ملی با دولت درحوزه هدفمندی یارانه ها توضیح داد : رسانه ملی تا جایی که زورش می رسید مردم را برای انصراف از دریافت یارانه نقدی قانع کرد، اما اینکه اگر مردم قانع نمی شوند ربطی به رسانه ملی ندارد ، باید ریشه های این موضوع را در جایی دیگر جست .

وی ادامه داد : یکی از کارهایی که باید می شد و صورت نگرفت، فرهنگ سازی قبل از ثبت نام فاز دوم بود ، دولت هیچ سازوکاری برای ثبت نام نداشت و حتی تا روزهای پایانی هم نمیدانست چه باید بکند و چه میخواهد بکند .

مدیرگروه اقتصاد و رسانه اداره کل مطالعات رسانه ،با بیان اینکه نمیدانم انتظار طرافداران دولت از رسانه ملی چیست، گفت : شواهد و آمارها نشان میدهد همراهی صدا و سیما با دولت آقای روحانی از دولت های قبلی بیشتر بوده است ، صدا و سیما تاکنون اینقدر با هیچ دولتی همکاری نکرده بود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم .