جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۰
۳۳

روزنامه شرق: روحانی از معرفی ابوطالبی کوتاه بیاید

يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 354744
در حالی که مسئله عدم پذیرش سفیر جدید ایران در سازمان ملل توسط آمریکا به تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شده است، بسیاری از رسانه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب خواستار تغییر شخص پیشنهادی جمهوری اسلامی شدند.
روزنامه شرق: روحانی از معرفی ابوطالبی کوتاه بیاید
به گزارش جهان، سایت هم اندیشی نوشت: در حالی که مسئله عدم پذیرش سفیر جدید ایران در سازمان ملل توسط آمریکا به تیتر یک بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شده است،بسیاری از رسانه ها و شخصیتهای اصلاح طلب خواستار تغییر شخص پیشنهادی جمهوری اسلامی و معرفی شخص دیگری به جای حمید ابوطالبی شدند.

در این راستا روزنامه شرق به نقل از صادق زیباکلام نوشت: "روحانی باید اصراری بر اینکه حتما ابوطالبی به نیویورک بروند، نشان ندهد" زیباکلام با مقایسه عجیب کودتا ۲۸مرداد و حادثه فتح لانه جاسوسی که امام خمینی ره از آن به عنوان انقلاب دوم تعبیر کردند، نوشت:صرف‌نظر از آنکه حمید ابوطالبی چقدر در اشغال سفارت و گروگانگیری نقش داشته یا نداشته، کل ماجرای سفارت و گروگانگیری همان‌قدر برای آمریکایی‌ها دردناک است که تراژدی کودتای ۲۸مرداد برای ایرانیان!

همچنین مهدی مطهر نیا هم در مطلبی در روزنامه قانون ضمن پیشنهاد به روحانی برای تغییر گزینه پیشنهادی ایران نوشت:امروز باید بپذیریم که مقر سازمان ملل در نیویورک قرار دارد؛ آمریکا نیز خود را زخم خورده بحران سفارت آمریکا در ایران می‌داند!

وی ادامه میدهد: ایران از دیپلمات‌های برجسته تهی نیست. در وزارت امور خارجه ایران دیپلمات‌های برجسته‌ای وجود دارند که به سان آقای ابوطالبی دارای تبحر و جایگاه تعریف شده هستند!

اما روزنامه عرب زبان 'الشرق الاوسط در این باره اعلام کرد: حسن روحانی به منظور کاهش تنش‌ها در مساله عدم صدور ویزا برای'حمید ابوطالبی' از سوی آمریکا،درصدد تعیین جایگزین برای وی است.

در حالی که کنگره آمریکا با تصویب طرح ممنوعیت ورود ابوطالبی به خاک این کشور از تصمیم قطعی و مصمم خود برای عدم ورود سفیر جدید ایران به سازمان ملل خبر می‌دهد و به همراه آن کاخ سفید نیز خواستار تغییر این گزینه از سوی ایران است به نظر می رسد وزارت خارجه کشورمان باید بیش از پیش بر موضع خود در این زمینه تاکید کرده و راه را بر هرگونه دخالت مقامات آمریکایی در امور داخلی کشورمان ببندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
United States
این سخن آقای زیباکلام یک حقیقت محض است
" کل ماجرای سفارت و گروگانگیری همان‌قدر برای آمریکایی‌ها دردناک است که تراژدی کودتای ۲۸مرداد برای ایرانیان!"
انفعال نداره.....
علی اصغر
آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه این اقا میگفت میخواهم پاسپورت ایرانی ها را با ارزش کنم حال پسپورت کار کزار خودش در سطح جهانی به ارزش یک پاکت خالی بفک نیست .
علی اصغر
چون بنای این دولت بر تعامل است و تنش زدایی یک طرفه شایسته است باز هم کوتاه بیاید تا اعتدال حفظ شود .
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
اقای استاد علوم سیاسی،اقای انتی کشور،سفیر ایران در امریکا که نمیخاد بشه،میخاد بره تو سازمان ملل،خودت که میدونی چون میزبانه نمیتونه گیر بده،سازمان ملل مونده این رسواییو چجوری جمعش کنه،اونوقت شما داری کمکشون میکنی!!!!!!!!!!
افسادطلب ها در حالی سکوت کرده اند که برای عدم دفن جاسوس یهودی خجل شده اند !!!!
تا بار دیگر ماهیت آنها برملا شود .
فارض
عجب روئى داريد ها! خجل اونهائى بايد بشن كه قول توخالى دادند، خجل اونهائى هستند كه درزمان آن مرد كه رفته است خفه حون گرفته بودند والآن هم با نفاق تمام نسبت به اينموضوع معترضند و اصلا ً براشون مهم نيست قول رئيس جمهورشون-ولو از نوع بدليش- عملى بشه!
....
فارض
جهان نيوزيها! شما لازم نيست برا دولتيها تعيين تكليف كنيد
برید تو سایت های افساد طلب !!!میگن چه اشکالی داره یکی دیگه رو معرفی کنید روی ابوطالبی پافشاری نکنید!!!نکنه کد خدا برنجه!!! حالم از این وادادگی وبی غیرتی به هم میخوره.امریکا زدگی افساد طلبان جای تامل وتاسف دارد.
ههههههههههههههههه
کدخدا مچکریم!!!
نمی دونم این صادق دلش برای آمریکایی ها می سوزه. میگه تراژدی غم بار برای آمریکایی ها.
یه چادر می خوای اوباما رو پشتت ببندی تا خوابش بگیره ؟
رو نگو که روی این صادق از همه سنگ ها از جمله سنگ پای قزوین هم ...
United States
اینجا به یک جنازه امریکایی اجازه حضور نمیدین انتظار دارین امریکا به یک ادم زنده ایرانی اجازه بده؟؟؟
یامین
Iran, Islamic Republic of
با سواد اصلاح طلب!! فرق بین مقر سازمان ملل و قبر رو نمیدونی.
پس چرا به زنده هایی مثل شما اجازه میدن؟ اگه اجازه دفن بدن بتخانه و معبد خود فروخته گانی مثل.... نمیشه؟
Iran, Islamic Republic of
حالا اصولگرایان که واکنش نشان دادند چه کردند؟ جز اینکه دولت را تضعیف کردند که سوئ تدبیر بوده و...
اگر دولت احمدی نژاد بود میگفتید اقدام انقلابی و یکسال دولت را در حاشیه امن از انتقاد میبردید
Iran, Islamic Republic of
شما چقدر خوابی که هنوز دل به اعتماد دولت راستگویان به غرب بستی
روحانی باید توضیح دهد که ابوطالبی انتخاب اوست یاتحت فشار بوده ..شتر سواری دولا دولا نمیشه
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا بسه دیگه . چرا مردم رو هالو فرض میکنید ؟ اگه انتخاب خودش نبوده که استعفا بده بره که نمیتونه اختیاری از خودش داشته باشه . حالا خوبه ابوطالبی یه اصلاح طلبه دوآتیشه ست و شما طرفدارهای دولت تدبیر و امید و دولت راستگویان دارید پشتش رو خالی میکنید . مهم اینکه دولت بازم میخواد به آمریکا باج بده و کوتاه بیاد یا پای عزت و غیرت و غرور ملی بایسته که با شناختی که از دولت تدبیر و امید دارم بعید میدونم پای عزت ملی بایسته
Canada
بابا صاق خان کوتاه بیا ا
علی رستمی
گروگانگیری همان‌قدر برای آمریکایی‌ها دردناک است که تراژدی کودتای ۲۸مرداد برای ایرانیان!
آفرین به آقای زیبا کلام
بعد این تراژدی جنایات آمریکا شما کاسه لیسان را متاثر نکرد ؟
Iran, Islamic Republic of
این جمله نشان از اوج نفهمی او دارد....
و البته نشان از عدم درک حداقلی شما از وقایع...

شما چطور موضوع کودتای 28 مرداد و طبس و ..... را که تماما حکایت از ظلم و زورگویی و دخالت آمریکایی‌ها دارد را با موضوع گروگانگیری که باز هم از همان جنس و در قبال توحش و جاسوسی آمریکایی‌ها بوده را در دو طرف مختلف نگاه و بررسی میکنید؟!!!

مثل این میمونه که شما بگی اون دفعه من زدم تو گوش تو و تو ناراحت شدی و این دفعه من صورتم را به سیلی شما سپردم و اینبار شما ببخش!!!

واقعا در عقل و شعور بعض‌ها آدم حیران میمونه!!!
احمد
دستگیری جاسوس چی عقل کل؟؟؟ متاسفم که تبلیغات مسموم و مغالطه دشمن در داخل جامعه افکاری مثل افکار جنابعالی را بروز داده است.
این اگر یک سناریو از پیش برنامه ریزی شده نباشد که بعید به نظر می رسد، حداقل یک نشانه برای دولت تدبیر و امید هست که از کدخدا سلب امید کند و دیگر بیشتر از این تن به حقارت ندهد
تو رو خدا ببینید آدمی با این حد از ضعف علمی و منطقی استاد دانشگاه تهران است. ببینید وضع علوم انسانی کشور چقدر رقت آور است.
محسن
Iran, Islamic Republic of
هنوز دلیل یک چیز برام واضح نشده که چرا بعضی ها در اینجور مسائل همیشه طرف آمریکا رو میگیرن،حتی اگه رئیس جمهور هم از طیف خودشون باشه؟ نه ،میدونی اخه واسم سواله چرا؟یکی بیاد منو از این تحیر در بیاره....
مهندس برق
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:در این باره سازمان ملل متحد است که تصمیم‌گیر اصلی باید باشد و دخالت امریکا در این مسأله بی‌مورد است،دولت باید بر این انتخاب خود باید پافشاری کند تا اینکه در مقابل آمریکا عقب‌نشینی کند.

مطهری گفت: زمانی این بحث مطرح است که آقای ابوطالبی سفری شخصی به آمریکا کند و شاید در آنجا می‌شد این اختیار را به آنها داد اما در خصوص سازمان ملل متحد دخالت آمریکایی‌ها بی‌مورد است.
بابااااااااااااااااا خیلی مخ این آقااااااااااااااااااااااا
Iran, Islamic Republic of
اینها عواقب وادادگی در برابر زوره
محسن
Iran, Islamic Republic of
چرا نظر من را انتشار ندادید
محسن
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا در مسائل بین ایران وآمریکا بعضی ها دوست دارند همیشه طرف آمریکا رو بگیرند وبگن اونا حق دارند.........
United States
کوتاه اومدن که راهبرد شما اصلاح طلباست
United States
چوب رو که برداری گربه دزده خودش فرار می کنه