کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس یک‌دانشگاه درترکیه محجبه‌شد+عکس

23 فروردين 1393 ساعت 14:40

پروفسور سراج اعلام کرده که پوشش حجاب برای وی یک آرزوی بزرگ بوده است.


به گزارش جهان به نقل از کردپرس، خانم پروفسور دکتر«عایشه گل ژاله سراج» رییس دانشگاه دجله ی دیاربکر، دیروز در محیط اداری محجبه شده و عکس نخستین روز کاری خود با استفاده از پوشش اسلامی را منتشر کرد. به این ترتیب نام او به عنوان نخستین رییس دانشگاه محجبه ی ترکیه ثبت شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000354/nf00354483-1.jpg

وی اعلام کرده که حضور در محیط کار با پوشش اسلامی و حجاب کامل، همواره برایش آرزوی بزرگ بوده است. وی در سال ۱۹۵۹ در دیاربکر به دنیا آمده و دارای فوق تخصص رشته ی فیزیوتراپی است و از سال ۲۰۰۸ میلادی از سوی عبدالله گل رییس جمهور ترکیه به عنوان رییس دانشگاه دجله انتخاب شده است و تاکنون چهار پروفسور، ۴۸ متخصص و ده ها کارشناس را در رشته ی علمی خود پرورش داده و ۱۲۰ مقاله در مجلات معتبر بین الملیل منتشر کرده است. در دانشگاه دجله در شهر کردنشین دیاربکر ۲۶ هزار دانشجو در رشته های مختلف علوم تجربی، انسانی و هنر در حال تحصیل هستند.

گفتنی است بر اساس قوانین ترکیه، حضور بانوان محجبه در محیط های دولتی و ادارای ممنوع بود اما حزب عدالت و توسعه چند ماه پیش با تصویب یک قانون جدید این ممنوعیت را از میان برداشت و هم اکنون زنان می توانند با حجاب اسلامی در دانشگاه ها، ادارات و مدارس حضور پیدا کنند.


کد مطلب: 354483

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/354483/رئیس-یک-دانشگاه-درترکیه-محجبه-شد-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com