پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۶

شاهکار ظریف به روایت روحانی/ نقشه غرب برای آب سنگین اراک

شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۴
کد مطلب: 354352
علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از مذاکرات ایران و 1+5 و تعهد غرب ها برای آزاد کردن 4 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران، هنوز این اموال وارد کشور نشده اند.
شاهکار ظریف به روایت روحانی/ نقشه غرب برای آب سنگین اراک
به گزارش جهان، به دنبال سخنان حسن روحانی در دیدار نوروزی تعدادی از کارکنان و مدیران نهاد ریاست که اظهار داشت: "برخی می‌خواهند ما را مشغول حاشیه‌ کنند تا از اصل کار باز بمانیم، اگر کسی خطای کوچکی کرده آن را بزرگ نکنیم و اگر احیاناً خیانت کوچکی بوده آن را بزرگ و بزرگ‌تر نکنیم" برخی رسانه های اصلاح طلب سعی داشتند آن را به فتنه ۸۸ مرتبط نمایند در حالی که گفته می شود سیاق سخنان روحانی درباره قرارداد کرسنت بوده است.

روحانی در این سخنرانی از عملکرد ظریف، زنگنه و فرجی دانا دفاع کرده و گفته است شاهکار ظریف و خدمتی که او در روند مذاکرات به ملت ایران کرده در آینده معلوم می شود.

مشرق همچنین نوشته است: علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از مذاکرات ایران و 1+5 و تعهد غرب ها برای آزاد کردن 4 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران، هنوز این اموال وارد کشور نشده اند.

بر اساس قانون بانکی کره جنوبی هر گونه نقل و انتقال بانکی در این کشور باید تبدیل به دلار شود که آمریکایی ها تاکنون مجوز انتقال قسط اول را به صورت دلار از بانک های کره ای به ایران صادر نکرده اند. همچنین بانک های سوئیسی هم به بهانه تحریم های بانکی اجازه انتقال این اموال را به ایران صادر نکرده اند.

خبر دیگر اینگه طرف های غربی با اشاره به کارکرد چهارگانه راکتور آب سنگین اراک در تولید 1-برق 2-ایزوتوپ 3-پلوتونیوم و 4-تحقیق و توسعه، سعی دارند این راکتور 40 مگاواتی را تبدیل به راکتور 10 مگاواتی کرده و میزان کاربری و کارایی آن را تنها در مرز تحقیق و توسعه نگه دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرهاد
خیانت کوچک؟ مگر خیانت کوچک و بزرگ داره....
کاوه
مگر حکومت کردن سنگ مفت گنجشک مفت است که ادم خطا بکند مگر پول این بیتالمال نباید صرف مشاورین زبده و مشورت باشد یا مفت اباد است....
بازم روحانییییییی مچکریممم!!!
غربی ها هیچ غلطی نمی تونن کنن
دیدی که تا الان همه کاری کردند
حسن
البته یادتان نرود میزان صادرات نفت ایران از 600هزار به 1.8میلیون بشکه رسیده است