جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۱
۱۹

چهارمین قسط از دارایی‌های ایران امروز در سوئیس بلوکه می‌شود!

پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 354180
بر اساس توافق ژنو، امروز، موعد پرداخت چهارمین قسط از دارایی‌های بلوکه شده ایران به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار است.
چهارمین قسط از دارایی‌های ایران امروز در سوئیس بلوکه می‌شود!
به گزارش جهان به نقل از فارس، امروز پنج شنبه ۱۰ آوریل ۲۰۱۴ برابر با ۲۱ فروردین ۱۳۹۳، موعد پرداخت چهارمین قسط از اقساط ۸ گانه ایران به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار بر اساس توافق ژنو است.

بر اساس توافق هسته‌ای ژنو در سوم آذر ماه ۹۲ که از ۳۰ دی ماه همان سال به اجرا گذاشته شد، ایران در مدت ۶ ماه، در ۸ نوبت، ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی بلوکه شده خود در بانک‌های خارجی را دریافت خواهد کرد که تاکنون گفته می‌شود ۳ قسط از این مبالغ به حساب بانک مرکزی ایران در سوئیس واریز شده است.

به گفته منابع غربی، ایران مبالغ این اقساط را در ازای عملِ گام به گام به تعهدات هسته‌ای خود در چارچوب توافق ژنو دریافت خواهد کرد.

اولین و دومین قسط ایران به مبلغ یک میلیارد دلار را ژاپن و سومین قسط به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار را کره جنوبی را پرداخت کرده‌اند.

این درحالی است که بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، پول‌های آزاد شده ایران در سوئیس در بانک‌های این کشور خاک می‌خورد چراکه بانک‌های غربی همچنان از تحریم‌های آمریکا علیه ایران هراس دارند و ایران برای دسترسی به دارایی‌های آزاد شده خود کار سختی پیش رو دارد.

اما مقامات غربی مدعی‌اند که مقامات ایران در تعیین محل انتقال این مبالغ تعلل کرده‌اند و این امر یکی از دلایل تاخیر در دسترسی ایران به پول خود بوده است.

به گزارش جهان، سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان دو روز پیش و در پایان روز اول مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین در گام نهایی در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: توافق ژنو در همه ابعاد اجرا می شود مسائل مالی و بانکی پیچیدگی هایی دارد و سال ها آمریکایی ها تلاش کردند مکانیزم ها را متوقف کنند. راه اندازی دوباره آنها زمان خاص خود را می طلبد. تا جایی که به مربوط است مکانیزم ها در جریان است.

موعد پرداخت پنجمین قسط ایران نیز ۵ روز بعد در ۱۵ آوریل به مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
ظاهرا اگه جان کری وخانم اشتون ومدودف ووزرای خارجه اینگلیس وچین وفرانسه سهم خودشونو ببرن چیزی به ملت ایران نمی ماسه ! خوبه کارخودشونوراحت کردن پولها روبه حساب بانک های سویس ریختن که همونجا ضمن مذاکره سهم خودشونو براحتی وبصورت غیرقابل ردگیری ببرن !
تچكرتچكر روحاني مچكريم
Iran, Islamic Republic of
جا دارد كه از آقاي ظريف تچكر كنيم .
متوسلیان
برای پول نداده خودمان هم منت سرمان میگذارند!
Iran, Islamic Republic of
از اونها تعجب نکنید.. از ساده لوحی و خوش خیالی ...متحیر شوید...
شهاب
لطفا در مورد دارایی های کلان بلوکه شدن م...در انگلیس هم گزارش تهیه کنید.
علي
Iran, Islamic Republic of
اخوي به انگليس جسارت نكن كه بعضيا ناراحت ميشن!! مگه انگليس هم از اين كارا ميكنه؟؟!!! اون كه همش داره با آقا زاده ها كنار مياد!!!
United States
نگران نباشید ان شاء الله وقتی اورانیم 20% ما تمام شد و گزینه دیگری که حقوق بشر و یا موشکهای بالستیک باشد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به مرور...........زمان رفت که حل بشه یا نشه اونوقت بلاخره شاید آزاد بشه !!
علی اصغر
وادادگی که ما از این تیم مذاکره کننده سراغ داریم اگر غربی ها نقاضای پول ملیاردی هم از این افرذ بکنند جای تعجب نداره چه برسه به انجه که توافق شده عمل کنند .
لبخند جواب داد
منصور
ایول حاصل دیپلماسی لبخند
مسعود
ترو بخدا یکی نیست به اینا بگه؟ ....
حسین
آقای عراقچی در زمان توافق می دانستید که انتقال پول مشکل هست یا نه؟ اگر می دانستید چرا توافق کردید ؟ یعنی کشک ، اگر نمی داستید پس به چه معیاری شما توافق را قبول کردید؟ ....
حسین
واقعا برای آقای روحانی متاسفم با این تیم مذاکره کننده ای که فرستادن
....
امیر
....ننگ بر این شورنامه.
Iran, Islamic Republic of
روحانی این دفه رو دیگه مچکریم در حد المپیک
Iran, Islamic Republic of
په نه په می خواستید پول بدهند
خدا راشكررر....
متاسفانه نه تنها چرخ اقتصاد ملت نچرخید بلکه بلکه تنها سانتریفیوژهایمان از چرخش ایستاد
فقط چند مسئله کوچک و البته سخت باقی مانده است