پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دولت نروژ آماده همکاری‌ بیشتر با ایران است

پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب: 354123
دبیر اول سفارت نروژ در ایران گفت: ایران حمایت‌های گسترده‌ای از پناهدگان افغان داشته است و دولت نروژ نیز آماده همکاری‌های بیشتر است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، توماس بروسگارد در نشستی با استاندار سمنان بر ضرورت حمایت بیشتر جامعه جهانی از پناهندگان خارجی در ایران تأکید و اظهار کرد: کمک‌های ایران در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده است و دولت نروژ نیز خود را در این کمک‌ها سهیم می‌داند.
 
نقش ایران را برای میزبانی پناهندگان به رسمیت می شناسیم
 
سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست بیان کرد: نقش ایران را برای میزبانی جامعه پناهندگان به رسمیت می‌شناسیم و قدردان این تلاش‌ها هستیم.
 
پانول فولی با بیان اینکه جامعه جهانی باید برای حمایت بیشتر از پناهجویان به ایران کمک کند افزود: تلاش می‌کنیم تا با ساخت مدارس و کمک‌های مختلف سهمی در این کمک به پناهجویان داشته باشیم.
 
ایران به ژاپن کمک فرهنگی کرده است
 
قائم مقام سفیر ژاپن در ایران نیز در این جلسه با اشاره به قدمت یک هزار و 300 ساله روابط ایران و ژاپن عنوان کرد: ایران از نظر فرهنگی به کشور ژاپن کمک کرده است.
 
اکیرا چیبا با اشاره به خدمات گسترده دولت و ملت ایران به پناهندگان خارجی گفت: یکی از اهداف هیئت خارجی مستقر در ایران این است که این کمک‌های گسترده ایران را به جامعه جهانی منتقل کند.
 
وی کمک‌های ایران به پناهجویان را در راستای اهداف بشردوستانه خواند و اظهار داشت: امیدواریم کمک‌های ایران و استان سمنان به پناهجویان افغان در ایران ادامه و توسعه یابد.
 
مسئولان سفارتخانه‌های مذکور با هدف گشایش یک واحد آموزشی شش کلاسه در مهمانشهر مهاجران خارجی به سمنان سفر کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *