جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دعواي پرسپوليس با وزارتی ها بالا گرفت

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 353694
همه‌چيز از جلسه ظهر شنبه پروين با علي کفاشيان شروع شد.
به گزارش جهان به نقل از نود، سلطان که به همراه محمد پنجعلي رفته بود تا با دست پرفدراسيون را ترک کند، به يک باره متوجه شد که نه تنها پولي در ميان نيست، بلکه براي دريافت دوميلياردي که از چند هفته قبل از سوي وزارت وعده داده شده بود کلي مانع‌تراشي شده است. شرط و شروط‌هايي که گفته مي‌شود فدراسيون و وزارت براي سرخپوشان تعيين کرده‌اند چند ساعت پس از جلسه مذکور در کنفرانس خبري علي دايي رمزگشايي شد. سه شرطي که تبديل شد به چالشي بزرگ تا يک بار ديگر پرسپوليس و مديرانش رو در روي وزارت ورزش و فدراسيون قرار بگيرند.

تأييدها و تکذيب‌ها

يکي، دو ساعت بيشتر از انتقاد علي دايي از مقامات وزارت ورزش نگذشته بود که مسئول روابط عمومي وزارت به تکذيب ادعاهاي سرمربي پرسپوليس پرداخت و آنها را کذب خواند. ناظمي معتقد بود که وزارت ورزش شرطي براي پرداخت پول به سرخپوشان نگذاشته و سخنان دايي بي‌اساس است. اما ساعاتي بعد علي دايي و البته علي پروين واکنش صريحي به اظهارات اين مقام وزارت ورزش داشتند اما اين پايان ماجرا نبود. جانبداري مشکوک علي کفاشيان از مواضع وزارت ورزش اين جنجال لفظي را وارد فاز تازه‌اي کرد.

رئيس فدراسيون که در مصاحبه‌هاي خود پس از جلسه با پروين تلويحا اشاره‌اي به شرايط خاص وزارت براي پرداخت پول به پرسپوليس داشت، پس از بالا گرفتن ماجرا تصميم گرفت تا همسو با وزارتخانه شود و مدافع مواضع آنها شود.



اپيدمي انتقاد

ادامه درگيري لفظي ميان مديران پرسپوليس و وزارت ورزش و فدراسيون سبب شد تا بازيکنان نيز که دل پري از اوضاع و شرايط مالي خود دارند به انتقاد از مسئولان وزارت بپردازند. سرخپوشان که پيش از اين نيز سابقه ائتلاف عليه وزارت ورزش را در کارنامه داشتند، در اردوي شبانه قبل از بازي با راه‌آهن به موضع‌گيري عليه سران وزارت پرداختند، اتفاقاتي که بازتاب گسترده‌اي نيز در رسانه‌ها داشت. انتقادهايي تند و قابل پيش‌بيني که به آتش شرايط نامساعد فعلي دامن زد.



نامه‌اي هست؟ نيست؟

در لابه‌لاي صداهاي انتقاد که از هر سويي شنيده مي‌شد، اظهارات اميررضا خادم نماينده وزارت براي خصوصي‌سازي سرخابي‌ها نيز در نوع خود جالب بود. خادم که به مراتب معتدل‌تر از ساير طرفداران‌هاي دعوا وارد گود شده بود ابتدا از کفاشيان خواست تا درخصوص شرايطي که گفته مي‌شود وزارت براي پرسپوليس تعيين کرده شفاف‌سازي کند اما در نهايت معاون حقوقي، پارلمان وزارت نيز دست از احتياط برداشت و عنوان کرد که نامه مورد ادعاي علي دايي مبني بر شروط سه‌گانه وزارت براي سرخپوشان وجود خارجي ندارد! اظهاراتي که با توجه به نقش پررنگ خادم در وزارت ورزش و جوانان چندان دور از تصور و البته منطق کاري نبود.



انتقاد از کفاشيان

اما يکي از موضوعاتي که با انتقاد شديد مقامات پرسپوليس روبه‌رو شده، موضع‌گيري‌هاي دوپهلوي علي کفاشيان در مناقشات به‌وجود آمده است. در واقع آنها معتقدند که رئيس فدراسيون براي حفظ منافع و موقعيت خود انعطاف بيشتري نسبت به پذيرش ادعاها و مواضع وزارت ورزش از خود نشان داده است. حتي در جايي علي پروين عنوان کرده بود که اگر کفاشيان راست مي‌گويد همين الان دو ميليارد تومان را به پرسپوليس بدهد چرا که دليلي براي نگه داشتن آن وجود ندارد. پروين که از تکذيب کفاشيان درخصوص اتفاقات اخير حسابي متعجب بود در تشريح اظهارات رئيس فدراسيون افزود: کفاشيان را مجبور کرده‌اند که اين حرف‌ها را بزند اگر او به قرآن قسم خورد که از شروط وزارت براي پرسپوليس حرف نزده است، آن وقت قبول مي‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *