جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۲۰

تخريب یک باغ ديگر توسط یک بانك در زعفرانيه

+تصاویر
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 353517
يك باغ ديگر توسط بانك ملت، مالك و مجري پروژه، در زعفرانيه شميران تخريب شد.
تخريب یک باغ ديگر توسط یک بانك در زعفرانيه
به گزارش جهان، تخريب این باغ توسط بانك ملت در حالی است که ماده ۳۴ قانون پولي و بانكي مصوب ۱۳۵۱ ورود به معاملات غيرمنقول و همين طور شركت داري بانك ها را منع كرده است. رئيس بانك مركزي هم اخيرا بر ممنوعيت شركت داري بانك ها تاكيد كرده است.

همچنین بر اساس قانون،‌ قطع درختان باغ مجرمانه است و شهرداري هم اگر مجوز قطع آنها را داده باشد معاونت در جرم كرده است.








 

اين باغ به که مساحتی بیش از ۲ هزار متر مربع دارد، در تقاطع خيابان هاي مقدس اردبيلي و شادآور قرار گرفته و شماره پرونده كامپيوتري ۱۰۰۲۹۸۴۳ است. ۱۳ طبقه روي زمين و ۵ طبقه زير زمين.

تراكم مجاز در باغات بر طبق دستور العمل ماده ۱۴ قانون زمين شهري كه مورد تاكيد طرح جامع ۱۳۸۶ تهران هم قرار گرفته است ۲۰ درصد است كه براي ۳۰۰۰ متر مربع زمين ۶۰۰ متر مربع بنا در ۱۰ درصد سطح اشغال مجاز بوده است يعني دو طبقه ۳۰۰ متر مربعي.


از سوی دیگر برج باغ هم خلاف قانون و طرح جامع و طرح تفصيلي تهران است زیرا عرض خيابان مقدس اردبيلي ۱۲ متر و عرض كوچه شادآور ۶ متر است. اين برج در هر طبقه حداقل ۸ واحد مسكوني خواهد داشت كه در ۱۲ طبقه ۹۶ واحد خواهد شد.

اکنون سوال این است که آيا خيابان كم عرض مقدس اردبيلي با بزرگراه اشتباه گرفته شده كه اين حجم بارگذاري ترافيكي و جمعيتي براي آن در نظر گرفته مي شود؟








بانک ملت، پیش از این هم اقدام به تخریب باغ معنوي در جمشيديه و باغ دريان نو کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
با سلام. در منطقه 42 متری تبریز و نزدیک میدان آذرباجان یک باغی وجود دارد به نام امیر باغی . این باغ از مجاورت آتش نشانی شروع می شد. اما متأسفانه شهرداری درختان بخش مهمی از این باغ را در نزدیک آتش نشانی از ریشه کند و در آنجا آپارتمان سازی کرد. همین حالا بخشی از باغ در این قسمت باقی مانده و در حال تخریب است. این طور که پیش می ره به نظر می رسه بخش دیگه هم به زودی تخریب خواهد شد. لطفا در این مورد هم رسیدگی و اطلاع رسانی کنید. جایی که تا چندی پیش باغ و مزرعه سبزی بود و توش خرگوش رفت و آمد می کرد الان داره تبدیل می شه به آپارتمان!
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از سایت جهان نیوز
لطفا گزارشگر خود را به خیابان مقدس اردبیلی بعد از میدان الف به سمت خ ولی عصر (عج) بفرستید تا ببینند چه ساختمان تجاری عظیمی در آنجا ساخته شده است!!!
نصیر
منظور ایشون مجتمع مگا مال هستش که در محیطی به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع ساخته شده، اونهم در گلوگاه ترافیکی مقدس اردبیلی!ضمنا زمین این مکان یک باغ و حسینیه قدیمی بود به نام حسینیه تهرانی های مقیم شمیران که جنبه مذهبی خوبی داشت.
نصیر
ساخت و ساز اینچنینی در منطقه یک و بالاخص ولنجک بیداد می کنه.یک گزارش هم از پارکینگ امیر کبیر در خیابون سعد آباد بگیرید که چطور در 200 متری ساختمان شهرداری منطقه یک، به قیمت تخریب چند باغ در خیابان ملکی (سعد آباد) و به اسم احداث پارکینگ برای حل معضل ترافیک سنگین این خیابون کم عرض، مجتمع عظیم تفریحی-تجاری ساختن و بخش کوچکی رو هم به پارکینگ طبقاتی اختصاص دادن (البته ظاهرا اختصاص دادن). من فقط می دونم از اواسط خیابون شهید ملکی تا تقریبا انتهای خیابان (نزدیک مسجد گیاهی) به این پروژه تعلق داره!
دیگه مجوز ساخت برج رو به روی کهف الشهدای ولنجک که در حال تکمیل، اونهم بدن درج کاربری و تراشیدن کوه در خیابون بوکان و جماران و گلابدره و علم کردن برج و کاخ که در این مجال نمی گنجه!
راستی کسی از تخریب باغ موقوفه ... (ابتدای میدان قدس) و قسمتی از فضای سبز مشجر و قدیمی بیمارستان شهدای تجریش به دست ((شهرداری)) و به بهانه احداث مترو تجریش خبر داره!
Iran, Islamic Republic of
با سلام و اطلاع رساني در خصوص تبديل شده يک باغ به يک برج براي پر کردن جيب عده اي سود جو ما که نفهميديم آيا تهران نياز به فضاي سبز دارد آيا اکسيژن مي خواهند اين مردم يا نه آيا نيازي به قانون هايي که نوشته مي شود ولي اجرا نمي شودهست اصلا چرا نوشته مي شوند واين همه هزينه صرف افراد ومزومات آن ميکنند بگوييد هرکي به هرکي است بگوييد آقا هر که زورش زياد وجيبش پر پول است هر کاري که مي خواهد مي تواند بکند بقيه هم به ما چه ./
Canada
لعنت بر تخریب کنندگان باغات معدود تهران. تخریب کنندگان باغات تهران در این شرایط دود و غبار در واقع با مردم اعلام جنگ کرده اند و کمر به قتل جمعی شهروندان بسته اند و مستحق اشد مجازات هستند.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
هنوز پول و قدرت حرف میزنه قانون و مردم کی اند
United States
آخ اخ آخ اخ آخ آخ
پریسا
United States
اخه باید کار کرد و یه این روند را خاتمه داد تمام فضای سبز کم سبز تهران و کلا ایران را دارند نابود میکنند و اکسزن هوا مردم را از بین میبرند و بیماریها ریوی و گوناگون را هدیه مردم میکنند ایران و تهران کلا بشکل دره است که توسط کوه ها محاصرشده و تنها راهی که میشد هوای الوده از تهران خارج شود را با ساختن برجها راهش را گرفته اند و هوای الوده همچنان راه خروجی ندارد و باعث کشتار مردم میشود اخه اینکه نشد سرمایه داران هر کاری بتوانند بکنند و کسی هم نتواند جلو کار انها را بگیرد ما انقلاب کردیم که مردم صدا داشته باشند در تصمیمات دخیل باشند ...
من یه شخصه برا این پروژه کار میکنم و حتی آمار تک تک درختان آن را هم دارم،بیش از 40 درخت سن دار دز آنحا قطع کردن,و مسیر 6 رشته قتات هم کور کردن
سوریس جامعه جهان نیوز
United States
با سلام و سپاسگزاری بابت اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادید.
لطفا برای پیگیری بهتر این موضوع که دغدغه سرویس جامعه جهان نیوز هم هست، با ما تماس بگیرید.
jahannews1400 [at] gmail.com

در ضمن مشخصات شما پیش ما محفوظ خواهد ماند
Iran, Islamic Republic of
چه بانکی؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم!
رضا
به این میگویند آزادی؟
abbas
Iran, Islamic Republic of
این قانون که گفتی مال چه سالی بود مگه اونموقع قانون بود تو مملکت
این تاج که میبینی بر سر پادشا ست این اشک دیده من و خون دل شماست،با خوندن این خبر یاد این شعر پروین اعتصامی افتادم ،این ساختمان های عریض و طویل با سود های هنگفت که از مردم گرفتار که چاره ای جز گرفتن وام با سود های انچنانی ندارند، ساخته می شود .....
امیری
Finland
سلام. چرا تخلفات شهرداری در مجلس رسیدگی نمیشود? به نظر میرسد شورای شهر به هیچ وجه توان مقابله با تخلفات شهرداری تهران را ندارد.همه شهر را آقای شهردار بی ضابطه ساختند و شما همچنان از خودت راضی باش.
ازکی مدافع حقوقمحیط زیست هستید!
علی
کسی که این سناریو را تهیه کرده دردش درخت نیست وگرنه باید جاهایی رو میدید که واقعا درخت قلع وقمع کردن تو این محل من دارم زندگی میکنم انصافا یک درخت هم قطع نشده است
حسن
Finland
امیدوار مطلب ذکر شده بدون هیچ گونه قصد و غرض و سیاستهای جناهی نوشته شده باشه.من 10 سال هست که در روبروی همین زمین زندگی میکنم و هر روز از جلوی این ملک رد میشم.زمین یاد شده از روزی که من به این محل وارد شدم به همین شکل بوده و هست و در قدیم پاتق معتادها مواد فروشها و مکان فساد بود.ای کاش آن زمان هم عکسی از این محل گرفته میشد و رسیدگی میشد.