جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بزرگترین‌ خطر، سردادن شعار تسلیم است

يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 353175
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت اراده مردم در مقابل دشمنان خاطر نشان کرد: در هر جنگ و درگیری و یا حتی یک رقابت معمولی ، یک طرف به دنبال تضعیف اراده حریف می باشد تا بر او تسلط کامل پیدا کند.
به گزارش جهان، دکتر محمد دهقان در جمع مردم گلمکان ضمن تبریک سال جدید با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امروز جنگ ، جنگ اراده هاست اظهار داشت : دشمنان بشریت از آغاز تاریخ همیشه به دنبال این بودند که مستضعفین عالم را با ضعف در اراده هایشان شکست داده و بر آنان تسلط یابند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت اراده مردم در مقابل دشمنان خاطر نشان کرد: در هر جنگ و درگیری و یا حتی یک رقابت معمولی ، یک طرف به دنبال تضعیف اراده حریف می باشد تا بر او تسلط کامل پیدا کند.

دهقان با اشاره به اینکه در ۳۵ سال گذشته برنامه آمریکا این بوده است که اراده ما را بشکند و این یک راه کم هزینه برای دشمن می باشد تصریح کرد : در جنگ های سخت اگر اراده حریف کم نشود پیروزی بر آن بسیار سخت خواهد بود.

نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز خاطر نشان کرد : آمریکا با تحریک صدام برای حمله به ایران فکر می کرد اگر قسمتی از خاک ایران را بگیرد اراده ما از بین می رود و می تواند به راحتی به خواسته های خود برسد اما امام خمینی (ره) فرمود ما صدام را رها نخواهیم کرد و حق خود را از ظالم خواهیم گرفت.

دهقان گفت: آن موقع امام (ره) اجازه نداد تا اراده ملت شکسته شود بلکه با اراده قوی به دنبال حق مردم و کشور بود وصدام که در اواخر کار نشانه های شکست را می دید به دنبال پایان جنگ بود ولی ما با اراه قوی به دنبال خواسته های به حق خود بودیم.

وی تأکید کرد : مردم ایران در جنگ طوری عمل کردند که دیگر هیچ کشوری جرأت حمله به ایران را نخواهد کرد زیرا دوران دفاع مقدس برای دشمنان نمایشی از شکوه و تجلی اراده ها راسخ بود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد : در طول سالهای انقلاب، آمریکایی ها مدام نقشه های خود را برای تضعیف اراده مردم ایران از داخل کشور اجرا کردند تا بتوانند اراده مردم را سست نمایند و در این مسیر با اجرای تحریم های بی سابقه و برنامه ریزی مدون برای رسیدن به آن از هیچ کوششی دریغ نکرده و برنامه ریزی های دقیقی را برای شکست اراده ایرانیان و عقب نشینی از مواضعشان عملی نمودند.

دهقان در ادامه با اشاره به نقشه های دیگر دشمنان برای تضعیف اراده مردم اظهار داشت : دشمنان در چند سال گذشته علاوه بر مسائل اقتصادی به دنبال شکست جبهه مقاومت در خارج از مرزهای ایران با محوریت سوریه بودند که در آن یک عملیات بزرگ آمریکایی، صهیونیستی و عربی به وقوع پیوست و به لطف اراده مستحکم مقاومت و نیروی ایمان آنها ، نقشه شوم دشمنان که برای تفرقه بین ملت های شیعه و سنی برنامه ریزی شده بود به شکست انجامید.

نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز خاطر نشان کرد: صرف هزینه های فراوان از سوی عربستان و قطر و همچنین ورود سلاحهای آمریکایی به سوریه به بهانه جهاد ، هدفی بود که جبهه استکبار برای ضربه به ایران برنامه ریزی کرده بود و اگر جلوی این نقشه گرفته نمی شد بعد از سوریه ، عراق و بعد از آن ایران هدف قرار می گرفت.

وی تأکید کرد: اگر اراده قوی در نگهداشتن حکومت سوریه وجود نداشت وضعیت امروز منطقه مشخص نبود و امروز باید در جبهه دیگری با این گروه تکفیری درگیر بودیم.

دهقان افزود: بزرگترین اتفاق تاریخی سال ۹۲ که در تاریخ ماندگار خواهد شد شکست آمریکا وعوامل آن در سوریه می باشد زیرا به دنبال شکست دادن جبهه مقاومت بودند اما خودشان شکست مفتضحانه ی دیگری را تجربه نمودند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه با اشاره به دیگر برنامه دشمن برای تضعیف اراده ملت خاطر نشان کرد: دشمنان با اجرای تحریم های فلج کننده به دنبال قراردادن مردم در برابر نظام بودند تا حکومت را مجبور به عقب نشینی از مواضع ضد استکباری نمایند.

دهقان تصریح کرد : دشمنان فکر می کردند با ایجاد تحریم های سنگین خود می توانند اراده مستحکم مردم ایران را سست نموده و ما را تسلیم خود نمایند اما اراده نظام جمهوری اسلامی و در رأس آن ولایت فقیه و مردم غیور ایران، اجازه تسلیم شدن به دشمن را به هیچ فرد و جریانی نخواهد داد.

وی در ادامه گفت: تا کنون آمریکا نقطه وحدت ملت ایران بوده است و تعدادی از اول انقلاب به دنبال این بودند که آمریکا را به نقطه تفرقه بین مردم تبدیل نمایند.

دهقان افزود: جمهوری اسلامی در مذاکرات اخیر به دنبال نمایان شدن چهره واقعی آمریکا بود تا مردم یک بار دیگر چهره نقاب زده انان را مشاهده نمایند و سیاست آمریکایی ها را بدانند.

وی با اشاره به تجربیات مردم ایران از دشمنی های آمریکا و در مقابل آن تلاش عده ای برای تسلیم شدن ملت در برابر خواسته های آمریکایی ها گفت : جریانی در داخل کشور از ابتدا به دنبال وادار کردن ملت به تسلیم در مقابل آمریکا بوده است و تسلیم شدن را چاره تمام مشکلات کشور می دانند و مردم عزیز باید بدانند بزرگترین خطر برای یک ملت این است که از داخل کشور شعار تسلیم در برابر زورگویان عالم سر داده شود.

دهقان تأکید کرد : اگر مسئولی در پشت تریبون نظام احساس ضعف داشته باشد یک خطر بزرگ برای نظام خواهد بود.

وی با اشاره به شعار "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: بیان این راهبرد در سال ۹۳ ، در مرحله اول ، شکست اراده دشمن و نیز تقویت اراده مردم و مسئولین می باشد زیرا با توجه به ظرفیت های عظیم موجود در کشور دشمن باید بداند که تحریم بر روی اراده ما اثری نخواهد گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *