جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

جزئیات صدور مجوز برای ورودقطعات هواپیما

شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 353111
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جزئیات صدور مجوز برای واردات قطعات هواپیما به کشور، گفت: پیش بینی می شود با ورود قطعات هواپیما به کشور ۳۰ درصد از هواپیماهای خوابیده به ناوگان فعال بازگردند.
به گزارش جهان، حمید حبیبی در گفتگو با مهر با اشاره به صدور مجوز وزارت خزانه داری آمریکا برای صدور قطعات هواپیما از شرکت‌های بوئنیگ و جنرال الکتریک به ایران، اظهار داشت: از مدتها پیش ارتباط میان شرکت‌های ایران با این شرکت‌ها برای وادرات قطعه انجام گرفته بود و منتظر پاسخ از سوی آنها بودیم.

وی افزود: خوشبختانه وزارت خزانه‌داری آمریکا این مجوز را صادر کرده اما هنوز از سوی این شرکت‌ها تماسی با شرکت‌های ایرانی گرفته نشده است و امیدواریم که به زودی این تماس برقرار شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که ورود قطعات به ایران چقدر طول می‌کشد، بیان کرد: نمی توان زمان مشخصی را تعیین کرد، زیرا موضوع انتقال پول هم مطرح است که باید تمامی این موانع هم برطرف شود اما منتظریم تا شرکت های بوئینگ، رویس رولز و دیگر شرکت ها برای ارتباط با شرکت های ایرانی اقدام کنند.

حبیبی با اشاره به اینکه با ورود این قطعات ۳۰ درصد از هواپیماهای خوابیده به ناوگان فعال کشور بازمی گردد، گفت: برخی از شرکت های اروپایی مانند ایرباس و فوکر که وابسته به شرکت های آمریکایی هستند هم با ارایه این مجوز می توانند با شرکت های ایرانی ارتباط برقرار کنند.

وی با ابراز خرسندی نسبت به نتایج مثبت مذاکرات ژنو، اظهار داشت: با توجه به بهبود شرایط اقتصادی کشور پیش بینی می کنیم که امسال با ۵۰ درصد افزایش تقاضای سفر روبرو باشیم که به طور حتم ورود این قطعات به ما کمک می کند که هواپیماهای فعال را توسعه دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وحید
نقشه اس با طراحی یانکی ها...