کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک مقام آگاه امنیتی خبر داد

مرزبانان ایرانی ربوده شده، آزاد و تحویل مقامات کشورمان شدند/ تحویل پیکر شهید دانایی‌فر به مقامات ایرانی

15 فروردين 1393 ساعت 10:24

یک مقام آگاه امنیتی از تحویل مرزبانان ربوده شده و پیکر شهید دانایی فر به مقامهای ایرانی در پاکستان خبر داد.


به گزارش جهان، یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به خبر آزادی مرزبانان ربوده شده در سراوان گفت:‌ این سرباز‌ان ساعاتی قبل از سوی گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شدند.

به گزارش جهان، ساعتی پیش خبر آزادی مرزبانان ربوده شده کشورمان از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل منتشر شده بود.

تسنیم به نقل از العربیه نوشت: «عبد الرؤوف ریگی» مسؤول روابط عمومی گروهک تروریستی جیش العدل در گفتگو با شبکه العربیه از آزادی مرزبانان ایرانی که توسط این گروه به گروگان گرفته شده بودند، خبر داد.

ریگی مدعی شد: گروه جیش العدل بعد از دیدار با هیأتی از علمای اهل تسنن و رؤسای برخی از قبایل بلوچ تصمیم به آزادی مرزبانان ایرانی گرفته است.

وی همچنین مدعی شد: بعد از این دیدار سربازان ایرانی از طریق یک منطقه مرزی در شرق ایران، همراه این هیأت به کشور خود بازگشته اند.

تحویل پیکر شهید دانایی‌فر به مقامات ایرانی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تحویل پیکر شهید دانایی‌فر به مقامات ایرانی در پاکستان خبر داد.

به گزارش جهان، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، با تایید تحویل ۴ مرزبان ربوده شده به مقامات ایرانی در پاکستان، از تحویل پیکر شهید جمشید دانایی‌فر به مقامات ایرانی خبر داد.

به دنبال ربوده شدن ۵ نفر از مرزبانان ایرانی در منطقه جکیگور در شرق ایران که در شامگاه ۱۷ بهمن ماه اتفاق افتاد، گروه موسوم به «جنبش جیش العدل» روز شنبه ۱۹ بهمن ماه با انتشار تصاویری در توییتر خود مسولیت ربودن این پنج مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت.

این گزارش حاکی است گروهک "جیش‌العدل" روز چهارم فروردین در بیانیه‌ای مدعی شد که یکی از مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده به نام جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده است.

رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموری ۵ مرزبانان ایرانی بودند که توسط گروهک تروریستی جیش‌العدال ربوده شده بودند که از این بین، جمشید دانایی‌ فر توسط این گروه تروریستی به شهادت رسیده است.


کد مطلب: 352806

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/352806/مرزبانان-ایرانی-ربوده-شده-آزاد-تحویل-مقامات-کشورمان-شدند-پیکر-شهید-دانایی-فر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com