چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۱۰
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خبر داد

وضع ضوابط جديد براي سفر اروپايي‌ها به ايران

پارلمان اروپا در عالم اوهام سير مي‌كند
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 352690
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به پيش‌نويس قطعنامه كميسيون سياست خارجي پارلمان اروپا گفت: اين اقدام دخالت آشكار در امور داخلي ايران بوده، بنابراين پس از تعطيلات مجلس در زمينه سفر اروپايي‌ها به ايران ضوابط جديد وضع خواهد شد.
وضع ضوابط جديد براي سفر اروپايي‌ها به ايران
به گزارش جهان، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به پيش‌نويس قطعنامه ضدايراني كميسيون سياست خارجي پارلمان اروپا به باشگاه خبرنگاران گفت: پارلمان اروپا در عالم اوهام سير مي‌كند.

وي افزود: مسائل مطرح شده دركميسيون سياست خارجي اتحاديه اروپا دخالت آشكار در امور داخلي ايران بوده و مردود و محكوم است.

نماينده مردم بروجرد تصريح كرد: با توجه به سياست‌هاي دبير اتحاديه اروپا و هيات‌هاي متعددي كه به تهران اعزام شده‌اند طرح چنين مسائلي نشان از اقدام تخريبي صهيونيست‌ها و متوقف نمودن سياست‌هاي اتحاديه اروپا در قبال جمهوري اسلامي ايران در دولت جديد است.

بروجردي تاكيد كرد: آنچه مسلم است در جمهوري اسلامي ايران نه مردم و نه دولت پذيراي مسئله مطرح شده از سوي كميسيون سياست خارجي پارلمان اروپا نبوده و اين موضوعات دخالت آشكار در امور داخلي ايران است.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: پارلمان اروپا بايد تاكنون فرا گرفته باشد كه با ملت بزرگ ايران و نظام جمهوري اسلامي چگونه سخن بگويد.

وي تاكيد كرد:‌ هيچ هيات پارلماني و غيرپارلماني خارجي حق ملاقات با عناصر فتنه را نخواهند داشت.

بروجردي ادامه داد: ضدانقلاب و دشمنان ملت ايران به صورت گسترده در خارج از كشور وجود دارند كه سرسپرده آمريكا و كشورهاي اروپايي هستند،‌ بنابراين كشور ما جايگاه ديدار با چنين افرادي نخواهد بود بنابراين هيات‌هاي پارلماني اروپا و حتي هيات‌هاي غيرپارلماني در صورتي كه چنين درخواستي دارند،‌ درخواست سفر به ايران نكنند.

نماينده مردم بروجرد با اشاره به ايجاد دفتر اتحاديه اروپا در تهران و پيش‌نويس قطعنامه كميسيون سياست خارجي پارلمان اروپا گفت: با توجه به خطاي نابخشودني خانم اشتون به ايران و اقدام مشابه هيات پارلماني اروپا هيچگونه زمينه‌اي براي گشايش دفتر پارلمان اروپا در تهران وجود ندارد.

وي در مورد نحوه برخورد با محكومين نيز اظهار داشت: اين يك مسئله كاملا داخلي بوده و ما طبق معيارهاي قانوني با آنها رفتار خواهيم كرد.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع پذيرش بي قيد و شرط سفر گزارشگر ويژه سازمان ملل به تهران از سوي مسولان ايراني گفت: گزارشگر ويژه سازمان ملل شخص گوش به فرماني بيش نيست و شايستگي مذاكره ندارد.

بروجردي ادامه داد: همانگونه كه قبلا ذكر شد ما سخنان فراواني در زمينه مسائل حقوق بشري داريم،‌ بويژه نقش آشكار حقوق بشر در كشوري مانند آمريكا كه بزرگترين شكنجه‌گاه قرن ۲۱ يعني زندان گوانتانامو را دارد.

نماينده مردم بروجرد تصريح كرد: ما آمادگي داريم در زمينه نقض حقوق بشر در آمريكا با اروپايي‌ها مذاكره كنيم.

وي در ارتباط با انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني به عنوان رئيس‌جمهور ايران نيز بيان داشت: در مورد انتخاب آقاي روحاني نيز در چارچوب قانون اساسي و سياست‌هاي مقام معظم رهبري عمل مي‌كنيم نه بر اساس خواست اروپا و آمريكا.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در ادامه به طرح آزادي همجنس‌بازان از سوي پارلمان اروپا تصريح كرد: مسائلي از قبلي آزادي همجنس‌بازان با روح اديان الهي از جمله آئين‌ حضرت مسيح (س) مغايرت دارد و باعث شرمساري جوامع غربي است و اين مسائل موضوعي نيست كه قابل طرح باشد.

بروجردي در مورد بازگشايي انجمن منحله روزنامه‌نگاران نيز اظهار داشت: روزنامه‌نگاران خود در مورد هر تشكلي كه بخواهند راه‌اندازي كنند تصميم‌گيري خواهند كرد بنابراين گوش به فرمان پارلمان اروپا نيستند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان خاطرنشان كرد:‌ پس از تعطيلات مجلس در زمينه سفر اروپايي‌ها به جمهوري اسلامي ايران ضوابط جديدي وضع خواهد شد كه متعاقبا اعلام مي‌شود.

اضافه مي‌شود كميسيون سياست خارجي پارلمان اروپا پيش‌نويس قطعنامه‌اي را آماده كرده است كه براساس آن در امورات داخلي ايران دخالت آشكار شده و قرار است اين قطعنامه در صحن علني پارلمان اروپا به راي گذاشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ضوابط جديد!!!!
مي كن طرف رو به ده راه.........
محمد
مگه مجلس چند روز تعطیله از قدیم گفته اند خوشا خونی که یک شب ازش بگذره
علی
آقای ظریف مچکریم!
ایشون ظریف اند یه چی نگو باز دیسکش عود می کنه ها!
صادقی
ما وزارت امور خارجه داریم و مواضع رسمی حکومت از طریق آن بیان می شود. آقای بروجردی به چه دلیل اظهار نظر می کند؟
شما طرفدار حقوق دانها هستید دیگه؟ طرفدار آزادی بیان و این حرفها درسته؟
میخواید در مجلس رو تخته کنند خیالتون راحت بشه؟
همین شماها نبودید که به احمدی نژاد می گفتید چرا مجلس رو تخطئه می کنه؟
وقتی آقایان وزارت خارجه سرشان را زیر برف کرده اند ، باید یکی باشد که جواب این نامردها ررو بده یا نه ؟؟؟ ما که دیگه صبرمان دار ه به سر میاد از این همه بی غیرتی و بی خیالی و خود را بخواب زدن و ...
ای بابا ، مملکت آب میبره و شما رو خواب
Germany
مگه مجلس دبستان هستش که تا 13 به در تعطیله؟!