چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۹
۷

خوابی که حضرت زهرا(س) پیش از شهادت دید

پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 352673
در روزهاى آخر عمر خواب ديدم پدرم را و به او از دست امت شكايت كردم آن حضرت به من فرمود: انك قادمة على عن قريب (۱) تو به زودى به سوى من مي‌آيى.
خوابی که حضرت زهرا(س) پیش از شهادت دید
به گزارش جهان به نقل از سایت شهید آوینی، از آن حضرت زهرا(س) نقل كرده‌‏اند كه در روزهاى آخر عمر خواب ديدم پدرم را و به او از دست امت شكايت كردم آن حضرت به من فرمود: انك قادمة على عن قريب (۱) تو به زودى به سوى من مي‌آيى.

بار ديگر خواب مي‌‏بيند ملائكه بسيارى به زمين فرود مي‌‏آيند و دو فرشته جليل‏‌القدر پيشاپيش آنها است كه او را به آسمانها بردند و قصرهاى عاليه بهشتى را به او نشان دادند و باغها و بستانهاى فردوس اعلا را به او نمودند... مي‌‏پرسد كه اين كاخ‏هاى عالى از آن كيست؟

مي‌گويند: اينجا فردوس اعلا است كه آخرين درجه بهشت است و اين همان نهر كوثر است كه متعلق به شما است. آن سيده بزرگوار مي‌‏پرسد: اين ابى؟ پدرم كجا است؟ گفتند: هم‏ اكنون وارد مي‌شود و همان لحظه مي‌‏فرمايد كه پدرم وارد شد و مرا در آغوش گرفت و پيشانى مرا بوسيد و فرمود: فرزند دلبندم ديدى آنچه خدا وعده فرموده بود؟ اين همان وعده الهى است اين كاخ منزل تو و شوهرت و فرزندان شما است و اين جايگاه متعلق به دوستان شما است از خواب بيدار شد و رؤياى شيرين خود را به حضرت اميرالمؤمنين عليه‏‌السلام نقل كرد، مولاى متقيان عليه‏‌السلام دانست كه به زودى همسرش از دستش خواهد رفت و به بهشت اعلا منتقل خواهد شد. پس از ديدن اين خواب بود كه مكرر اين دعا را مي‌خواند:

يا حى يا قيوم برحمتك استغيث فاغثنى اللهم زحزحنى عن النار و ادخلنى الجنة والحقنى بابى محمد صلى الله عليه و آله. (۲)

اى خداوند زنده و پاينده به رحمت تو پناه مي‌‏برم پس به فريادم برس بار خدايا مرا از آتش جهنم دور گردان و به بهشت وارد كن و مرا به پدرم حضرت محمد صلى الله عليه و آله ملحق گردان.

وقتى در همان حال حضرت على عليه‏‌السلام به بالينش آمد و به وى فرمود عافاك الله و ابقاك. اى دختر پيامبر خداوند تعالى تو را به سلامت و باقى نگه دارد. گفت يا اباالحسن به زودى پدرم را ملاقات نموده و به او ملحق مي‌شوم.

پی نوشتها

۱ـ الصديقة للعلامة المقرم/ ۱۰۵
۲ـ دلايل الامامه طبرى ۴۶
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مادر قبرت کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
السلام علیک یا صدیقه شهیده.
السلام علیک یا صدیقه شهیده.
قال رسول الله: « اِنّ الله یَغضِبُ لِغَضَبكِ و یَرضَی لِرِضَاكِ» 9

خداوند بخاطر خشم تو خشمگین مى‏ شود، و به خاطر رضاى تو راضى‏ می شود
فاطمه (س ) سرور زنان اهل بهشت است
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم چند تا احمق جدیدا کجا پیدا شدن منفی میدن به نظرات خوب
Iran, Islamic Republic of
مگه تکفیری ها هم جهان می خونن که منفی میدن؟!