چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۸
۱۲
با تصویب هیات دولت کلید خورد؛

آغاز گران شدن انواع سوخت با افزایش قیمت گاز خانگی

چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 352562
پس از افزایش ۲۰ درصدی قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی، بهای سه فرآورده اصلی نفتی هم از ابتدای فروردین ماه افزایش یافت به طوری که قیمت گازمایع به بیش از دو برابر افزایش یافته است.
آغاز گران شدن انواع سوخت با افزایش قیمت گاز خانگی
به گزارش جهان به نقل از مهر، پس از افزایش قیمت برق و آب در اسفند ماه سال گذشته، از ابتدای فروردین ماه سال جاری بهای هر متر مکعب گاز طبیعی مشترکان خانگی هم حدود ۲۰ درصد توسط دولت تدبیر و امید افزایش یافت.

علاوه بر این هیات دولت تدبیر و امید با صدور مصوبه ای قیمت سه فرآورده اصلی نفتی شامل نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع "ال.پی.جی" را هم از ابتدای فروردین ماه سال جاری افزایش داد.

در این بین گاز مایع بیشترین افزایش قیمت را نسبت به اسفند ماه سال گذشته تجربه کرده است به طوری که بهای هر کیلوگرم گاز مایع با افزایش بیش از دو برابری روبرو شده است.

بر اساس مصوبه دولت از ابتدای فروردین ماه سال جاری قیمت گاز مایع ( LPG ) به صورت سیلندر ١١ کیلویی در ازای هر کیلو ٢١٠٠ ریال و در سیلندرهای بیش از ١١ کیلو و مخازن بالک هر کیلو ٦٥٠٠ ریال تعیین شده است.

از این رو قیمت گاز مایع از ۱۰۰ تومان سال گذشته به یک باره با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی به ۲۱۰ تومان از ابتدای فروردین ماه سال جاری افزایش یافته است.

مطابق با تصویب نامه شماره ٣٩٩/ت ٥٠١٥٠ ه مورخ ٩٣/٠١/٠٦ هیئت وزیران، از ابتدای امسال قیمت هر لیتر نفت سفید حرارتی ویژه مصارف خانگی با کالا برگ ١٥٠٠ ریال و قیمت هر لیتر نفت کوره سوخت حرارتی نیز ٢٥٠٠ ریال اعلام شد.

بر این اساس بهای هر لیتر نفت سفید در مقایسه با اسفند ماه سال گذشته ۵۰ تومان و قیمت هر لیتر نفت کوره با افزایشی ۵۰ تومانی روبرو شده است.

پیش بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه سال جاری دولت تدبیر و امید قیمت بنزین، سی.ان.جی و گازوئیل را هم افزایش دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با این همه افزایش پس چرا مرکز آمار ایران در چند روز گذشته از کاهش 4/2 درصدی تورم نقطه‌ای و 6/1 درصدی تورم شهری خبر داد.
به نظر شما با فزایش قیمت آب و برق و گاز و ارزش افزوده و بنزین تورم کم شده ؟
saeedam
انصافا اول گاز دنیا باشی. نتونی گازت رو به دیگران بفروشی یا پولشو بهت ندن . بخاطر تحریم ها مردمت تو سختی باشن. بعد تو از همین آپشن خدادادی برای سخت گیری به مردمت استفاده کنی !!! ؟؟؟
رضا
کلا روحانی مچکریم!!!
اگر حامل های انرژی گران شده مهم نیست !
اگر سیب زمین با دمجان و.. گران شده مهم نیست!
اگر پسته مثل سال قبل گران بود مهم نیست !
اگر مرزبان ها اسیرن مهم نیست!
اگر سبد کالا دریافت نکردین مهم نیست!
اگر یارانتون قطع میشه مهم نیست!
اگر سیل و زلزله میاد مهم نیست!
اگر یه دانش آموز در مدرسه میمیره مهم نیست!

الان مهم این است که لبخند به لب مرفهین بی دردی چون هومن سیدی و بهاره رهنما برگشته! الان دیگه این جماعت نگران مردم نیستن چون حزب مطبوعشون بر سر کار آمده...
ایرانی
بهتر است بنویسید افزایش قیمت فراوره های نفتی با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.
نیماراسخ
با این اوضاع چگونه رویشان می شود که می گویند از گرفتن یارانه ی نقدی انصراف دهید؟دولت تدبیر و امید مردم را چه فرض کرده است؟حتی اگر افزایش قیمتهای اخیر هم نبود هرگز از گرفتن اندک حق خود که یارانه ی نقدی است انصراف نمی دادم هرچند کارشناسان اقتصادی می گویند سال 93 به پایان نرسیده بساط یارانه دهی کلا برچیده خواهد شد.
United States
پس از چند سال و با چند بار افزایش حقوق کارکنان دولت، افزایش 20 درصدی قیمت گاز اصلا زیاد نیست. بجای قر زدن به فکر کمک به دولت باشید که ویرانه ای که تحویل گرفته بسازد. تندروها همیشه مانع رشد و پیشرفت کشور بوده و هستند
محمد
شما واقعا از اوضاع معیشتی مردم باخبرید که چنین حرفی می زنید؟ حرفهای شما بیشتر شبیه حرفهای مرفهین بی درد است.
فاطمی
بحران اقتصادی در راه است. خداوند رحم کند.
نعيمه
كساني مثل ماكه هرماه اجاره خانشان بخاطرحقوق كم عقب ميفتدازكجا300هزارتومن بيارندپول گازبدهند؟اينهمه مالياتي كه ميگيرندبراي چيه؟چقدرحق گازرساني و...؟واقعامشكلات مردم ديده نميشه ؟خوراك وپوشاك كه ديگه هيچ
داريم هزينه ي زندگي درنيويورك وميديم.تاكي اين وضعيت ادامه داره؟