پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

شروط شرکت‌های اروپا برای حضور در ایران

دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 352271
مدیران ارشد شرکت های اروپایی خواهان حضور در صنعت نفت کشور در دیدارهای خصوصی خود با مدیران جدید وزارت نفت پیش شرط های قابل توجهی داشته اند.
شروط شرکت‌های اروپا برای حضور در ایران
به گزارش جهان به نقل از فارس، تلاش برای حذف بوروکراسی پیچیده موجود در صنعت نفت ، زمان بر بودن روال تصمیم گیری در شرکت ملی نفت ایران، فساد اداری و درخواست های نامتعارف از شرکت های خارجی توسط رده های اداری، مدیریت سلیقه ای، سیستم گمرکی ناکارآمد، فقدان زیرساخت های ارتباطی مناسب ، کمبود نیروی ماهر آشنا به زبان انگلیسی و نامشخص بودن رویه های تصمیم گیری از مهمترین انتقادات این شرکت ها نسبت به ساختار کنونی وزارت نفت محسوب می‌شود.

* تعمیر دکل های دریایی ایران در ابوظبی

در همین حال، گفته می شود با وجود عبور تعداد دکل های فراساحلی صنعت نفت کشورمان از مرز ۳۰ دکل چک آپ حفاری ویژه حفاری در آب های کم عمق خلیج فارس تاکنون هیچ اقدام قابل توجهی برای ایجاد مراکز ارائه خدمات تعمیرات دوره ای به این دکل ها انجام نشده است و همچنان دکل های حفاری خریداری شده و یا دارای قرارداد اجاره حفاری برای تعمیرات دوره ای خود روانه ابوظبی می شوند.

همچنین تاکنون ۵ دکل حفاری طرف قرارداد با شرکت نفت فلات قاره ایران و نفت و گاز پارس پس از ترک میادین نفت و گاز کشورمان جهت انجام تعمیرات دوره ای و با وجود پیگیریهای فراوان به دلیل تحریم های سیاسی حاضر به بازگشت به کشور نشده اند.

 وضعیت نامشخص تعمیرات فازهای خارجی پارس جنوبی

از سوی دیگر، استفاده از پنج الگوی متفاوت طراحی و مهندسی و تامین کالا در پالایشگاهها و سکوهای فازهای ۱ تا ۱۰ پارس جنوبی و خودداری طرف های غربی از ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی تجهیزات فروخته شده و فقدان نمایندگان رسمی شرکت های فوق در کشور باعث بروز تنگناها و مشکلات متعددی برای شرکت های دولتی بهره بردار از این تاسیسات شده است.

گفته می شود یکسان سازی طراحی فازهای جدید تا حدود زیادی به حل این مشکلات در هشت فاز در دست توسعه کمک خواهد نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *