جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مشق‌های نوروزی هر روز سخت تر از دیروز

جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 351911
تعطیلات نوروز است و مشق‌های نوروزی برخی دانش‌آموزان به حدی سخت است که با گلایه والدین آنها همراه شده است.
به گزارش جهان، با شروع تعطیلات نوروزی در هر سال معلمان، مدارس و آموزش و پرورش تکالیفی را برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند تا در مدت زمان طولانی تعطیلات از درس عقب نمانند.

در گذشته نیز این تکالیف در قالب «پیک‌های نوروزی» به دانش‌آموزان ارائه می‌شد که در نهایت با منتقدان و موافقان خاصی رو به رو بود و در پایان این پیک‌های نوروزی جای خود را به مشق‌های نوروزی دادند.

به نظر می‌رسد آموزش و پرورش در این زمینه با تغییر در عنوان این تکالیف دانش‌آموزان را وادار کرد تا در نهایت تعطیلات نوروزی آنها با مشق‌های مختلفی همراه باشد.

مشق‌های نوروزی برای تعطیلات سال ۱۳۹۳ نیز شرایط دیگری نسبت به سال‌های گذشته دارد.

در مقطع ابتدایی به واسطه اینکه دانش‌آموزان از آموزش عقب نمانند همواره معلمان تکالیف یا مشق‌هایی را برای نوروز آنها در نظر می‌گیرند، اما در مقاطع راهنمایی و متوسطه این موضوع انجام نمی‌شود و فقط برخی معلمان برای برخی دروس خاص تکالیف مختصری به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

در نوروز امسال تکالیف و یا مشق‌های خاصی برای دانش‌آموزان ابتدایی در نظر گرفته شده است که در برخی موارد گلایه والدین آنها را به همراه داشته است.

اسما کاظمی، دانش‌آموز پایه چهارم ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، گفت: برای عید نوروز از طرف مدرسه سه کتابچه گرفته‌ایم تا آنها را حل کنیم؛ اما بعضی از این مسائل خیلی سخت است و باید حتماً با مادرم آنها را حل کنم.

مادر این دانش‌آموز نیز درباره مشق‌های نوروزی فرزندش، گفت: بعضی از مطالب این تکالیف در حد این بچه‌ها نیست و حتی آنها مفهوم جملات را متوجه نمی‌شوند و باید آنها را کمک کرد.

وی افزود: این تکالیف در بعضی از موارد به حدی سخت است که تمام جواب مسائل آنها را ما به فرزندمان می‌گوییم و او فقط می‌نویسد.

به گزارش فارس، تکالیف و یا مشق‌های نوروزی باعث می‌شود که دانش‌آموزان از درس و آموزش عقب نمانند و خود را در شرایط مدرسه حفظ کنند.

البته برنامه‌ریزی برای ارائه تکالیف نوروزی و اینکه این مشق‌ها در حدی باشد که دانش‌آموز را کلافه نکند و به حدی سخت نباشد که به جای دانش‌آموز والدین آنها پاسخگوی این تکالیف باشند، امری بسیار مهم است که آموزش و پرورش باید به آن توجه کافی را داشته باشد.

مهندسی تکالیف نوروزی برای دانش‌آموزان امری بسیار مهم است که مسئولان و برنامه‌ریزان آموزش و پرورش باید به آن توجه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *