شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

آلاسکا هم به روسیه ملحق می‌شود؟

پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 351787
اهالی ایالت آلاسکای آمریکا، با امضای "طومار" مجازی، از پیوستن دوباره به روسیه استقبال کرده‌اند و صفحه ویژه این درخواست در چند روز نخست، بیش از 18 هزار بار امضا شده است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، به تازگی صفحه ای در اینترنت با هدف جمع آوری امضا برای الحاق مجدد آلاسکا به روسیه ایجاد شده است.
 
سایت اینترنتی روزنامه "واشنگتن تایمز" نوشت: موضوع الحاق دوباره آلاسکا به روسیه، با رسیدن امضاها به 18 هزار، جدی شده است و دولت امریکا با تقاضای اهالی آلاسکا برای اعلام استقلال از امریکا مواجه است و انتظار می رود با رسیدن امضاها به حد نصاب 100 هزار امضا تا 20 آوریل، موضوع مورد بررسی دولت امریکا قرار بگیرد.
 
در همین رابطه سایتی هم در سایت کاخ سفید راه اندازی شده که اولین نظرسنجی در این زمینه در وب سایت کاخ سفید محسوب می شود.
 
در سال 2012 نیز 125 هزار نفر با امضای طوماری خواستار اعلام استقلال تگزاس از ایالات متحده شده بودند که با مخالفت صریح مقام های امریکایی و کاخ سفید مواجه شد.
 
روسیه آلاسکا را در قرن هجدهم تحت تسلط خود داشت. روس‌ها با مردمان بومی آن جا روابط تجارتی داشتند، ولی بعداً به دلیل مشکلات مالی حکومت تزاری وقت روسیه و مسائل دیگر اقدام به فروش آن کردند و طبق قرار داد معامله، آلاسکا مهاجرنشین روسیه در قاره آمریکا به مبلغ هفت میلیون و دویست هزار دلار خریداری شد.
 
اخیرا انضمام کریمه از اوکراین به روسیه به بحرانی تازه در جامعه بین المللی تبدیل شده و غربی ها نگرانند که این مساله، ایجاد اپیدمی تازه ای برای الحاق دیگر مناطق جهان به روسیه را به دنبال داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *