پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عامل جدید اختلاف در هیات حاکمه ترکیه

پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 351742
دادگاهی در ترکیه حکم ممنوعیت دسترسی کاربران این کشور به شبکه اجتماعی «توییتر» را متوقف کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، کانون وکلای دادگستری آنکارا، جمعیت روزنامه نگاران ترکیه و «اکتای وورال» رییس گروه پارلمانی حزب مخالف حرکت ملی در پی مسدود شدن شبکه اجتماعی توییتر در ترکیه به دادگاه اداری آنکارا شکایت کرد و این شکایت در شعبه ۱۵ اداری ترکیه مورد رسیدگی قرار گرفت.

شاکیان این پرونده اعلام کردند: طبق حکم دادگاهی در ترکیه، برخی صفحات در توییتر باید مسدود شود، اما شرکت فناوری و مخابرات ترکیه دسترسی به این شبکه اجتماعی را در ترکیه مسدود کرده است.

دادگاه شعبه ۱۵ اداری آنکارا روز چهارشنبه در رسیدگی به این شکایت، حکم به توقف مسدود کردن توییتر را صادر کرد.

دادگاه قانون اساسی ترکیه نیز درخواست های اعتراض به ممنوعیت دسترسی به توییتر را امروز - چهارشنبه - رسیدگی می کند.

براساس این گزارش، صدها نفر از جمله مسوولان احزاب سیاسی ترکیه در پی ممنوعیت دسترسی به توییتر به دادگاه قانون اساسی ترکیه و دادگاه های اداری شکایت کرده بودند.

دولت ترکیه در پی انتقاد «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر در مورد استفاده مخالفان از شبکه اجتماعی «توییتر»، روز پنجشنبه گذشته دسترسی کاربران اینترنت به این شبکه اجتماعی را مسدود کرده بود.

دفتر رسانه ای نهاد نخست وزیری ترکیه در بیانیه ای دلیل مسدود شدن توییتر را بی توجهی مدیران این شبکه اجتماعی به درخواست دادگاهی در ترکیه برای بستن برخی از صفحات موجود در توییتر عنوان کرد.

در این بیانیه آمده بود: اگر مدیران توییتر مواضع خود را تغییر دهند و به خواسته دادگاه ترکیه در این زمینه توجه کنند بار دیگر استفاده از این شبکه اجتماعی در ترکیه امکان پذیر می شود، اما در حال حاضر برای از میان برداشتن این خطر از مقابل مردم ترکیه راهی جز مسدود کردن آن وجود نداشته است.

نخست وزیر ترکیه روز پنجشنبه تهدید کرده بود که «در صورت لزوم دستور خواهد داد تا برخی شبکه های اجتماعی چون توییتر مسدود شود و توجهی به واکنش های بین المللی نخواهیم داشت».

تهدید «رجب طیب اردوغان» پس از آن صورت که افرادی ناشناس فایل های صوتی از فساد در نزدیکان نخست وزیر را در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کردند.

اردوغان در تجمع انتخاباتی در استان بورسا در غرب ترکیه گفته بود: توییتر را فیلتر می کنیم، مهم نیست جامعه بین المللی چه می گوید. آنها قدرت جمهوری ترکیه را خواهند دید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *